מהם האתגרים ב SEO (נכון ל – 2023) ואיך לצלוח אותם?

ניווט (ממש) מהיר
קידום אתרים אורגני באמצעות SEO הוא אחד המדיומים הטובים ביותר לשיווק. אבל SEO איננו עבודה קלה – יש המון אלמנטים, שצריך לקחת בחשבון, שמשתנים ומתפתחים כל הזמן. תמיד צריך ליישר קו כדי להישאר במשחק ולהופיע על ביטויים נבחרים בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש השונים, בדגש על גוגל. החלטתי לפרט על כמה מאתגרי ה SEO המובילים ולהציג כמה פתרונות ותובנות אודותם.
מהם האתגרים ב SEO ואיך לצלוח אותם

אתגרים באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) מחייבים את בעלי העסקים, שהאתר שלהם הוא חלק נכבד מהכנסות העסק, להיות עם האצבע על הדופק ולא להתעלם משינויים וחידושים בתחום, על מנת שהלקוחות הפוטנציאליים יוכלו למצוא אותם בקלות בחיפושים שונים בגוגל.

הלא, בלי תנועה לאתר שהופכת ללקוחות, העסק יחווה ירידה בהכנסות.

אך כפי שציינתי בהתחלה, קידום אתרים איננו פשוט והוא מגיע עם אתגרים רבים, הנה 8 מהם:

1. שינוי אלגוריתם של גוגל
2. תחרות
3. עדכוני ליבה עבור שיפור חווית המשתמש
4. קניבליזציה של מילות מפתח
5. קישורים פנימיים
6. בינה מלאכותית AI
7. מטא טייטל ומטא דיסקריפשיין
8. תכנים כפולים / משוכפלים

1. שינוי אלגוריתם של גוגל

גוגל (ומנועי החיפוש הנוספים) מבצעים כל הזמן ניסויים ומשנים את האלגוריתם על מנת שיוכלו להמשיך לספק לגולש את התוכן הטוב ביותר עבור השאילתה שחיפש.

שינויים נעשים גם כדי לגלות רמאויות באתרים , וכל מיני מניפולציות שנעשות על אתרים בכדי להגיע לתוצאות הראשונות, שלא בהכרח נותנות את התשובה הטובה ביותר לשאילתת החיפוש של הגולש.

אז נכון, אנחנו לא עובדים בגוגל, ואף מומחה קידום אתרים לא יכול לשלוט באלגוריתמים הללו, אבל כן ניתן לשלוט ביישור קו, וכיצד אנו מגיבים לכל שינוי שכזה כדי לא לאבד דירוגים, ואדרבה לפעמים נוכל אפילו לנצל זאת לטובתנו.

מה לעשות?

תמיד להיות עם האצבע על הדופק ולעקוב אחר הכרזות גוגל בנוגע לשינוי האלגוריתם. להבין את הדרישות העדכניות שלהם ובכך תמיד להיות מוכנים ולבצע שינויים (באם נדרשים) בהתאם.

במאמר מוסגר אני מוסיפה, שלפעמים צריך קצת לחכות – ויש יותר רעש ממה שצריך בנוגע לשינויים הללו. ברגע שמתקיים שינוי שכזה לבדוק כמה ימים – שבועות,  ולראות אם העדכון בכלל השפיע על האתר שאנו מקדמים באיזה שהוא אופן – כי לעתים הניסוי של גוגל לא הניב להם את שרצו, והם מבטלים את העדכון (למרות שהם לא משתפים אותנו בזה)

אני חושבת שבשורה התחתונה בנושא הזה, אין לכם הרבה מה לדאוג במידה ואתם תמיד מעלים תוכן איכותי, רלוונטי, ממוקד למה שהגולש יירצה לקבל כתשובה לחיפוש שלו .

אם אתם מקפידים על העלאת תוכן בקצב יחסית קבוע, איכותי ורלוונטי כנראה שהרבה מן השינויים פחות ישפיעו עליכם .

למה? כי יותר מהכל, מנועי החיפוש רוצים לספק למשתמשים שלהם תוכן איכותי, ממוקד ורלוונטי.

2. תחרות

יש בעולם כ 2 מיליארד אתרי אינטרנט (אל תתפסו אותי במספר זה משתנה כל הזמן) – נכון שלא כולם המתחרים שלנו אבל אתם מבינים את גודל המאורע.

יש את המתחרים שכבר שם, עובדים במרץ ותפסו נפח נכבד מתוצאות החיפוש שקשורות לנישה שלך, וכל הזמן מצטרפים שחקנים חדשים למירוץ למקומות הראשונים על ביטויים נבחרים.

חשוב להבין שלרוב, מי שנמצא כבר ראשון זה אתרים שעובדים עליהם כל הזמן, והם מגיבים גם הם לשינויים של המתחרים שלהם AKA אתה (בין היתר).

מה לעשות?

אנחנו לא יכולים להתעלם ממתחרים שלנו, וחלק לא קטן מעבודת הקידום היא לבדוק אותם, מה הם עושים, ליישר קו ולעשות טוב יותר מהם.

עדיין אני מאמינה, שתוכן טוב, כפי שציינתי למעלה, מנצח. מחקר מתחרים יכול לספק לך מידע אודות תכנים ומידע שקיימים אצל המתחרים שלך, שהאתר שלך לא מספק לגולשים ואולי כדאי להכניס אותם גם אצלך כדי להיות הסמכות מס' 1 בתחומך.

3. עדכוני ליבה עבור שיפור חווית המשתמש

חווית משתמש היא אחד הגורמים המשמעותיים לדירוג טוב של אתר בגוגל – ובצדק.

זה ממש מבאס לנסות להיכנס לאתר שעלה בתוצאות ולא נטען כמו שצריך, שהעמודים נראים (סליחה על הביטוי) כמו זבל, שהכפתורים לא תקינים, שהפופאפים עפים לכל עבר ללא אפשרות נוחה לסגור אותם ועוד ועוד…. לי אין שום חשק לגלוש באתר כזה, וייסלחו לי הרבה מאוד בעלי אתרים, שראיתי אצלם מוצר שממש התחשק לי לרכוש ולא רכשתי בגלל חווית משתמש נוראית כי פשוט איבדתי את הסבלנות.

קרה גם לכם? אני בטוחה שכן…. וככל שעובר הזמן, אנשים נהיים פחות ופחות סבלניים וסלחנים לאתרים כאלו, וכך גם גוגל ומנועי החיפוש. אז תשתדלו שהאתר שלכם לא יהיה בין האתרים הללו, עם חווית המשתמש הגרועה (בלשון המעטה)

נכון להיום גוגל בודקים מהירות טעינה של עמודים, אינטראקטיביות ויציבות ויזואלית. בהתחשב בכך שרוב האנשים לא ימתינו יותר מ 2-3 שניות לטעינת דף באינטרנט זה לא מפתיע שנושא מהירות טעינת האתר היא חלק נכבד מגורמי הדירוג.

ויזואליות ויציבות מתייחסים לאלמנטים בעמוד ואיך הם זזים לאחר הטעינה, האם הם יציבים? נעלמים פתאום, מתחבאים מאחורי אלמנט אחר, קליקביליים וכו'….

מה לעשות?

את כל הבעיות הללו, ועוד, אפשר לבדוק בחינם באמצעות הכלי גוגל פייג' ספיד (ועוד כלים אבל זהו הרשמי של גוגל) ולתקן את השגיאות שמופיעות שם.
רוב בעלי האתרים לא יצליחו לתקן את השגיאות הללו, שקשורות לעולם SEO טכני, בעצמם ויהיה צורך במתכנת ומעצב אתרים שיודעים לגעת בקוד, לתקן בעיות שרת, בעיות עיצוב, ועוד…. ולתקן את השגיאות.

4. קניבליזציה של מילות מפתח

עשיתם מחקר מילים, וברור שיש את הביטויים הנבחרים שאתם רוצים להיות מדורגים בהן. וזה ממש מפתה לכתוב את כל התוכן של האתר שלך סביבן ולהשתמש באותם הביטויים שוב ושוב ושוב ושוב בכל המאמרים באתר. – אבל צריך להזהר.

אחד האתגרים של קידום אתרים הוא קניבליזציה של מילות מפתח – כלומר, המילה הספציפית נמצאת בכמה עמודים ומנועי החיפוש רואים את הדפים הללו (בתוך האתר שלך) כדפים שמתחרים ביניהם על הדירוג בביטוי, ומתקשים להחליט מי מהעמודים הם צריכים לדרג בנושא, ואז יכול להיווצר מצב של "תפסת מרובה לא תפסת" ואף אחד מהם לא יהיה מדורג על הביטוי .

מה לעשות?

בעמוד הראשי, זה שתרצו שיהיה מדורג על הביטוי, תעשו אופטימיזציה מעולה עבורו. שיופיע בכל המקומות הנדרשים:

  • טייטל
  • דיסקריפשיין
  • כותרת H1
  • כותרות משנה
  • מספר פעמים בגוף הטקסט
  • בתמונות ובמדיה נוספת

וכו'….

ובשאר המאמרים, הפחיתו את השימוש בביטוי ונסו לדרג אותם על ביטויים אחרים שמתאימים (פר עמוד כן…) וקשרו אל העמוד הראשי של הביטוי במילת המפתח המתאימה.

וזה מביא אותי אל הסעיף הבא….

5. קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם הדרך שלנו לשפר את חווית המשתמש באתר בצורה פשוטה, ולשפר את הסמכות שלנו כיודע דבר בנישה שאנחנו מקדמים, בכך שאנחנו מקשרים מנושא לנושא ומרחיבים את המידע עליו בתוך האתר שלנו, כך שהגולש לא צריך לחפש את המידע בחוץ.

כמו כן, כפי שציינתי בסעיף 4, זו גם דרך להצביע למנועי החיפוש מי הם העמודים החשובים באתר בכך שיותר דפים מפנים אליהם מלדפים אחרים באתר, על ביטויים מסוימים.

באמצעות קישורים פנימיים אנחנו מייצרים היררכיה באתר, היגיון וחיבור בין כל המידע שאנחנו מספקים והם חשובים מאוד מאוד מאוד (אל תזלזלו בהם, אם עוד לא אמרתי הם חשובים מאוד!)

אחד האתגרים בנושא קישורים פנימיים, זו הבעיה שנוצרת לאור העובדה שאנחנו הרבה פעמים מוחקים עמודים שלא רלוונטיים יותר, מסירים מוצרים וכו'…. ואז מייצרים הפניות לעמודים אחרים.

הפניות 301 אומרות לדפדפן להפנות את העמוד הישן לעמוד חדש, והגולשים מגיעים לעמוד הרלוונטי עבורם .

אתם בטח אומרים לעצמכם, נו אחלה זה בדיוק מה שאנחנו רוצים.

כן אבל, ישנה בעיתיות שצריך לקחת בחשבון. מה שקורה שהפניה מחדש יוצרת עיכוב (LATENCY) בהצגת הדף החדש.
וכמו שדיברנו קודם, מהירות טעינת אתרים היא גורם דיי חשוב, ועיכובים קטנים כאלו יכולים להשפיע על הציון אם יש לכם הרבה הפניות 301 באתר.

מה לעשות?

תסרקו את האתר בסקרימיג פרוג, וחפשו את כל שגיאות ה 301 שיש לכם, בדקו מאיפה הקישורים לעמודים המפנים (הישנים) וכנסו אליהם לתקן את הקישור לעמוד החדש במקום שיעבור דרך הפניה.

שגיאות 301 כפי שמוצגות בסקרימינג פרוג- אחד מאתגרי ה SEO
שגיאות 301 כפי שמוצגות בסקרימינג פרוג- אחד מאתגרי ה SEO

תסמכו עליי (איך אני שונאת שאומרים לי את זה 😊) אמנם זו עבודה סזיפית, אבל זה ישפר את הציון שלכם ויעזור בדירוג. אל תתעצלו בנושא הזה.

6. בינה מלאכותית AI

וואי וואי , על זה אפשר לכתוב אנציקלופדיה אבן שושן של 800 כרכים, אבל נתמצת לפסקה או שתיים.

איכות התוכן של AI מממ,.. לא רע לא רע. אין לי מה להגיד, באנגלית בכלל אפשר להוציא מאמרים פצצה ואפשר להתבלבל ולחשוב שנכתב ע"י אדם.

אבל, השימוש בתוכן שנוצר ע"י בינה מלאכותית עדיין לא שם.

נשמע מכני, בעיות דקדוק – נכון גם לי יש בטוח בעיות דקדוק (רק במשפט זה ספרתי 3), אבל בעיות דקדוק של בת אדם שהבריזה מלא מעט שיעורי לשון בתיכון (אל תספרו לילדים שלי) ולא של מכונה שלימדו אותה רק כמה סוגי משפטים מוגבלים.

הביטויים וסוגי הפסקאות של AI עדיין מוגבלים בביטויים וסוגי הפסקאות שהם מייצרים כאשר מגדירים להם מילת מפתח , וזה כל כך מלאכותי כי הם חוזרים על זה שוב ושוב….

עשיתי ניסיון עם כמה אתרי תמיכה שאני מחזיקה, ואני חייבת לציין שגוגל, נכון להיום, כן אהב את התוכן AI הזוועתי שהכנסתי לשם, אבל אין לי ספק שהם ישתלטו על העניין במוקדם או במאוחר, ותוכן באיכות ירודה שנוצר ב AI ייענש ואתרים כאלו ייפלו בדירוגים.

מעבר לזה, שעזבו רגע את מנועי החיפוש, לאיזה בנאדם כיף לקרוא תוכן מסונתז שכזה? לי לא!

אז מה כן לעשות?

קודם כל אין לי ספק שמנועי הבינה המלאכותית יילכו וייתשפרו , ואז אני אוכל את הכובע וכותבי התוכן יילכו לחתום בלשכת אבטלה.

אבל נכון להיום, אני חושבת שיש מקום ל AI קודם כל, כי לשם העולם הולך, וצריך ללמוד אותו כדי להשאר במשחק, ובכל הנוגע לקידום אתרים ויצירת תוכן – הוא לגמרי מצויין כדי לקבל רעיונות, לקבל פסקאות מוכנות ולשכתב ולערוך אותם לשפה של בני אדם, ובכך לקצר תהליכים. ועוד ועוד….
אבל בזהירות!

קראו את המאמר על למה לא כדאי להסתמך על תוכן AI ו CHATGPT בקידום אתרים

7. מטא טייטל ומטא דיסקריפשיין

שימו לב שבכותרות הטייטל והדיסקריפשיין אתם לא נופלים למלכודת הקניבליזציה, כפי שהזכרתי קודם.
אם אתם משתמשים באותם ביטויים בכותרות החשובות הללו אתם שוב יוצרים תחרות בין דפי האתר שלכם.

תייצרו תגיות מטא איכותיות, ייחודיות – ללא שכפולים כדי לא לבלבל את מנועי החיפוש והגולשים.

נכון שיש אתרים – בעיקר קידום של אתרי איקומרס, שיש הרבה מוצרים דומים , וזה הכי קל לעשות העתק הדבק – אבל תתאמצו ותייצרו תגיות מטא ייחודיות לדירוג פצצה.

8. תוכן משוכפל

כבר דיברתי על זה קצת. אבל זה מספיק חשוב לפסקה משלו.
תוכן משוכפל זו בעיה בהרבה אתרים, בעיקר אתרי איקומרס שמוכרים הרבה מוצרים דומים – ואז מספקים למוצרים הללו תיאור משוכפל (כי בואו, כיסא נדנדה מדגם 123 צהוב הוא אכן כמו כיסא נדנדה מדגם 123 אדום) אבל אם כל אחד מהם מקבל עמוד מוצר משלו, והתיאור משוכפל – האתר עלול לקבל ענישה וליפול בדירוגים על הביטוי כיסא נדנדה.

אז מה לעשות?

יש מספר פתרונות לשכפולי תוכן.

קודם כל להתאמץ ולשנות את תיאורי המוצרים במקצת , שלא יהיה אחד לאחד – אפילו אם ההבדל היחידי ביניהם הוא הצבע, צרו להם תיאור ייחודי.

אם אתם מייצרים תוכן ומייד מפיצים אותו ברשתות לפני שגוגל אינדקס אותו , ברגע שגוגל יאנדקס את התוכן שלך, הוא עלול להיחשב כתוכן משוכפל למרות שהוא המקור.

השתמשו בתגית rel=canonical לעמודי המקור ומנעו בלבול של מנועי החיפוש.

לסיכום

לקידום אתרים יש חשיבות גדולה בשיווק העסק שלך בדיגיטל. עם אופטימיזציה נכונה, ועמידה בכל אתגרי ה seo תשיגו יתרון על פני המתחרים , תופיעו ראשונים על ביטויים חשובים, ותצרו חווית משתמש טובה לגולשים שלכם —- > תגדילו הכנסות.

יאללה לעבודה!

שאלות נפוצות
קידום אתרים הוא תחום שמתפתח כל הזמן ויכול להיות לעסקים קשה לעמוד בקצב השינויים. ככל שהאלגוריתמים של מנועי החיפוש הופכים מתוחכמים יותר, עסקים חייבים להתאים את אסטרטגיות ה-SEO שלהם כדי להבטיח שהתוכן שלהם גלוי ורלוונטי ללקוחות פוטנציאליים. כמה מהאתגרים הגדולים ביותר בקידום אתרים כוללים להקדים את עדכוני האלגוריתמים, יצירת תוכן מעולה, אופטימיזציה לחיפוש קולי והתאמת אתרים לנייד. בנוסף, זיהוי מילות המפתח הנכונות והבנה כיצד להשתמש בהן ביעילות היא אתגר עבור עסקים רבים. קראו את המאמר »
כדי להיות מעודכנים בשינויים ובחידושים בנושא קידום אתרים: 1. עקבו אחר הודעות גוגל באתר הרשמי. 2. הצטרפו לקבוצות פייסבוק בנושאי קידום, שם כבר כולם יציפו הכל בבהלה אחרי כל עדכון. 3. עקבו אחר מומחה קידום אתרים מועדף (ואם עוד לא נרשמתם לניוזלטר שלי זה הזמן)
אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!