9 שלבים לביצוע מחקר מתחרים עבור SEO: למתחילים ולמומחים כאחד

ניווט (ממש) מהיר
מחקר מתחרים הוא קריטי, וחלק חשוב בכל תהליך קידום אתרים SEO – ממש כמו בכל תחום עסקי בו תמיד יש צורך להכיר את המתחרים שלנו. במאמר זה, נסקור את הפעולות המרכזיות שיש להתמקד בהם כדי לבצע מחקר מתחרים יסודי. בין אם אתם מתחילים ובין אם מתקדמים בSEO - אלו פעולות שתוכלו ליישם בעצמכם.
9 שלבים לביצוע מחקר מתחרים עבור SEO למתחילים ולמומחים כאחד - אנשים מתפסים על סולם ומתחרים בינהם

לפני שנעמיק במורכבויות של ניתוח ה-SEO של אתרי האינטרנט של המתחרים שלך, עלינו לענות על שאלה חשובה: למה להשקיע את הזמן והמשאבים לעשות זאת מלכתחילה?

מדוע מחקר מתחרים כל כך חשוב בכל פרויקט SEO ?

קודם כל, אנחנו צריכים להבין את הסיבה שבגללה אנשים עושים מחקר מתחרים. אם אתם רוצים שהאתר שלכם ידורג גבוה בדפי תוצאות מנועי החיפוש, תצטרכו לעקוב גם אחר מה שהמתחרים שלכם עושים.

באיזה מילות מפתח הם מדורגים, מהו סוג התוכן בו הם מתמקדים, החוזקות והחולשות באתרים המתחרים.

כאשר אתם יודעים מה המתחרים עושים, אתם יכולים להשתמש במידע הזה כדי לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי קידום אתרים ואסטרטגיית תוכן משלכם. רק על ידי התחשבות בממצאים של המחקר מתחרים שתעשו  תוכל ליישר איתם קו  – לעקוף אותם – להישאר בראש עמוד תוצאות החיפוש.

אבל – וחשוב לזכור !

גם לאחר שהתברגתם בדירוגים גבוהים, הצורך בביצוע מחקר מתחרים לא נעלם. אתם צריכים לזכור שלמרות שאולי השגתם את הדירוגים שרציתם, עדיין ישנם עשרות, אם לא מאות אתרים אחרים בנישה שלכם שמנסים כל הזמן לעקוף אתכם – מבצעים מחקר מתחרים בעצמם, ולומדים את החולשות של המתחרים שלהם- אתם!

לכן, אין דבר כזה מחקר מתחרים ב SEO שהוא "מוגמר", זה תהליך שנמשך בכל פרויקט קידום ויש לחזור עליו אחת לתקופה בהתאם לביטוי אותו רוצים לקדם.

אז מה עושים במחקר מתחרים?

שלב 1 – לזהות את התחרות *האמיתית*

הצעד הראשון בכל מחקר מתחרים הוא, כמובן, לזהות את המתחרים שלך. למרות שזו רק נקודת ההתחלה, זה המקום שבו הרבה אנשים כבר מתחילים לעשות טעויות.

משפט המפתח כאן הוא מתחרים אמיתיים, ולא רק אלה שלדעתך הם המתחרים שלך.

כדי לזהות מתחרים, עליכם לבדוק מי מדורג עבור מילות המפתח בנישה שלכם. אפשר לעשות את זה עם כלי SEO כמו SEMRush / / AHREFS Webceo או שילוב של כמה כלים.  כלי קידום אתרים יסייעו גם בזיהוי אלמנטים נוספים שיידונו במאמר זה, כך שהשקעה בכלי אחד מקצועי תהיה חיונית להצלחה.

WebCEOSEO Tools

אחת הטעויות הנפוצות שאנשים עושים במחקר מתחרים היא להתמקד רק במילות המפתח בעלות נפח החיפוש הרב ביותר. ולמרות שדירוגים טובים עבור מילות המפתח הללו בהחלט ישפרו את את המותג בנראות הדיגיטלית שלו, ישנן מאות מילות מפתח אחרות שאולי אין להן נפח חיפוש גדול, אבל יכולות לעזור לך לשלוט על פלח ספציפי מאוד בשוק.

זיהוי מתחרים מתוך כלי SEO
זיהוי מתחרים מתוך כלי SEO – WEB CEO

כדי לראות את התמונה המלאה, יש לקחת בחשבון את כל מילות המפתח שאנשים מחפשים בנישה שלך, ולא רק את אלו עם נפח החיפוש הרב ביותר.
אחרת, ניתוח ה-SEO ומחקר המתחרים שלכם לא יהיו מדויקים.

ככל שחשוב לזהות מתחרים, חשוב עוד יותר להבין עם מי לא להתחרות. אין טעם לנסות להתעלות על ויקיפדיה, אתרי ממשלה, אוניברסיטאות וכיו"ב.

שלב 2 – מצאו פערים במילות מפתח

פערי מילות מפתח הם מילות מפתח שהמתחרים שלכם מדורגים עליהם אבל אתם לא.
חשוב למצוא את הביטויים הללו ולנסות לצמצם את הפער, שכן אם אינכם מדורגים עבור מילות המפתח הללו כלל, כל התנועה תעבור ישירות למתחרים שלכם.

חבל…

כאשר אתם מזהים את הביטויים הללו שיוצרים את הפערים, תזכרו לבדוק את הדברים הבאים:
• מדוע אינכם מדורג עבור מילת המפתח הזו? האם אינכם מציעים את המוצר/שירות הרלוונטי לביטוי?
• עם איזה סוג תוכן המתחרים שלכם מדורגים? האם זה דף מוצר או פוסט מידע בבלוג?
• האם הם מדורגים באופן אורגני או משתמשים בטקטיקות כמו בניית קישורים כדי לתת לדף שלהם דחיפה בדירוג?

אם הם מדורגים מעלייך בזכות קישורים נכנסים, יהיה קשה לעלות על הדירוג שלהם עד שתיישרו קו עם כמות קישורים נכנסים באיכות טובה. אבל זה ממש לא בלתי אפשרי.

אבל, למשל, אם הם ממוקמים בדף מוצר, ויש לך מוצר דומה שיכול לכסות על השאילתה הזו, ליישר קו ואף להתעלות עליהם יכול להיות די פשוט:
כל מה שצריך לעשות הוא להשלים את המידע על המוצר שלך עם פוסט אינפורמטיבי בבלוג שיכול לכסות את התשובות לכל השאלות הקשורות למילת המפתח.
למשל, אם מילת המפתח היא "רצועות גיטרה", ואתם מוכרים ציוד לגיטרה, אתם יכולים לכתוב פוסטים כמו   "רצועות גיטרה רגילות לעומת רצועות נעילה: מה מומלץ?".
כך, יהיו לכם מאמרים אינפורמטיביים שידורגו בפני עצמם ויכוונו את הגולשים למוצר שאתה מציע.

שלב 3 – זיהוי הדפים עם הביצועים הטובים ביותר אצל המתחרים

מציאת הדפים שמביאים למתחרים שלכם את התנועה הגדולה ביותר צריכה להיות גם חלק בלתי נפרד ממחקר המתחרים.

האם זה דף הבית שלהם? פוסט בבלוג? לכמה ולאילו מילות מפתח הוא מדורג? כמה מסך התנועה שלהם מייצר דף זה?

TOP PAGES מחקר מתחרים
TOP PAGES מחקר מתחרים מתוך Ahrefs

מציאת הדף החזק ביותר של המתחרים יכול לעזור לכם לזהות פערים ונקודות תורפה בשאר התוכן שלהם: אם הדף עם הביצועים הטובים ביותר שלהם הוא דף נחיתה, אבל הפוסטים בבלוג שלהם לא כל כך טובים " מעאפנים כאלה" שאף אחד לא באמת קורא, כדאי יהיה להקדיש את המשאבים שלך ליצירת דף חזק יותר בבלוג.

שלב 4 – באיזה סוגי תוכן משתמשים המתחרים?

אסטרטגיית התוכן של כל אתר היא שונה. כדי לוודא שהתוכן שלך מספיק טוב כדי להתברג בראש עמוד התוצאות בגוגל, כדאי לדעת מה סוג התוכן השולט באתרי המתחרים שלך:

  • האם הם מפרסמים פוסטים רגילים ואינפורמטיביים בבלוג?
  • האם הם מספקים למוצרים שלהם מדריכי הדרכה?
  • האם יש להם פודקאסט?
  • איך נוכחותם ברשתות החברתיות?
  • האם הם מייצרים טבלאות ?
  • כמה וידאו מקורי יש להם?
  • האם יש אופטימיזציה לתמונות באתר?
  • האם התמונות מקוריות או קנויות?

בידקו איפה הם טובים מכם, ואיפה פחות. לדוגמא, אם יש להם בלוג אבל התוכן שלהם לא גדול כפי שהיה יכול להיות, התמקדו ביצירת פוסטים על אותם נושאים, אבל טוב יותר: ארוך יותר, אינפורמטיבי יותר, כיסוי נושאים שהם פספסו וכו'..

כמו כן, שימו לב כיצד הם משתמשים במילות מפתח בתוכן שלהם. איך ציון הקריאות שלהם? האם התוכן שלהם הוא ארוך או קצר? היררכיית הכותרות בעמוד וכמה פעמים מופיע הביטוי בכותרות.

וכמובן, אם אתם שמים לב שלמתחרים שלכם חסר סוג תוכן כלשהו (לדוגמה, מדריכים כיצד להשתמש במוצרים שלהם), כדאי לנצל זאת ולרוץ לייצר מדריכים בהקדם.

 

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!

 

שלב 5 – בדיקת פרופיל הקישורים של המתחרים

על אף עדכון גוגל האחרון בנושא קישורי ספאם, בישראל לפחות , קישורים נכנסים הם חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית SEO. למעשה, הרבה חברות שוכרות בוני קישורים כדי לעשות את זה IN HOUSE, או אפילו להוציא את הכסף על סוכנות לבניית קישורים.

ככל שלאתר יש יותר קישורים נכנסים מאתרים בעלי סמכות גבוהה יותר, מנישה שדומה לאתר שאנחנו מקדמים, כך קל יותר לעלות בדירוגים.
אותו היגיון חל על דפים בודדים – גם אם האתר שלך בכללותו אינו מדורג כל כך גבוה, תוכל להבטיח מקומות ראשונים ב-SERP עבור דפים ספציפיים אם תייצר פרופיל קישורים נכנסים איכותי.

ריגול אחר קישורים של אתרים מתחרים

על ידי בדיקת פרופיל קישורים נכנסים של המתחרים שלך, תוכל להבין אם הם משקיעים את זמנם ומשאביהם בבניית קישורים או לא. ואם כן, אילו דפים הם מנסים לקדם במיוחד.

אם יש להם מעט קישורים נכנסים, אז אתה יכול להיות בטוח שהם לא באמת מתמקדים בזה.

זכרו שבניית קישורים עוסקת רק באיכות על פני כמות. בניית המון קישורים נכנסים באיכות נמוכה ובמראה ספאמי יכול לפגוע בדירוג שלך בטווח הארוך.

שלב 6 – בדיקת הביצועים הטכניים של המתחרים

ביצועי האתר שלך הם גורם דירוג בפני עצמו. Google מעדיפה אתרים עם אופטימיזציה טכנית וחווית משתמש טובה, כך שזה תמיד צריך להיות בראש סדר העדיפויות שהאתרים שלך יפעלו בצורה חלקה. מותאמים לניידים, בלי שגיאות שרת, שגיאות 301, תמונות שבורות, לחצנים שלא עובדים וכו'…

מומלץ להתייעץ עם מומחה קידום אתרים מה מכל הליקויים שהכלים השונים מראים באמת חשוב ולתעדף את הטיפול בשגיאות בהתאם לזמן וליכולת הטכנית / הכלכלית שיש לכם.

שלב 7 – בדקו את פרופיל הקישורים הפנימיים

קישורים מאתרים חיצוניים אינם סוג הקישורים היחיד שתורם לאופטימיזציה עבור מנועי חיפוש כמו גוגל.
אמורים להיות לך הרבה קישורים פנימיים המפנים לדפים אחרים באתר שלך. הדבר מקל קודם כל על הגולשים שלך – ומעביר אותם בקלות בין עמודים המספקים מידע ומשלימים האחד את השני.

וכן, עוזר גם למנוע החיפוש להבין את הקשר בין העמודים – ומסמן לו – באמצעות עמודים שמקושרים יותר מאחרים, להבין , איזה הם העמודים החשובים באתר.

מבנה קישורים פנימיים טוב הופך את האתר שלך לידידותי יותר לבוטים של גוגל, שנכנסים, סורקים ומאנדקסים את האתר.
מבנה קישורים פנימיים לקוי עלול לגרום לעיכובים באינדוקס.

איך תוכלו להשתמש בזה לטובתכם?
אם אתרי האינטרנט של המתחרים שלכם מקושרים באופן פנימי ביסודיות בעוד שלכם לא, עליכם לתקן זאת בהקדם האפשרי.
אם אתם מבחינים שחלק מהתוכן שלהם אינו מקושר כראוי, קדמו את התוכן שלכם כמו שצריך בזמן שהתוכן שלהם מתקשה להתאנדקס

שלב 8 – Featured Snippets

Featured Snippets אלה קטעי תוכן שנשלפים אוטומטית ל-SERP  מתוכן שנוסף לאינדקס.
הם מושכים את העין, ועונים על השאלות של הגולש עוד לפני שהוא לוחץ על התוצאה. Featured Snippets יכול למעשה להיות בעל ערך רב יותר מהמקום הראשון בפועל ב-SERP.

בדקו אם המתחרים שלך מבצעים אופטימיזציה אקטיבית של התוכן שלהם לקטעי קוד עבור Featured Snippets. עשו זאת על ידי בדיקת המספר הכולל של קטעי Featured Snippets שיש להם.

בדיקת Featured Snippets במחקר מתחרים SEO
בדיקת Featured Snippets במחקר מתחרים SEO

האם זה גדל? האם זה יורד או נשאר אותו הדבר?
אם זה לא גדל, זה אומר שהם לא מתמקדים ומייצרים סכמות באופן אקטיבי, מה שמאפשר עבורכם את ההזדמנות להתברג שם ולייצר סכמות כגון FAQ בקלות באמצעות הטמעת קטע הקוד המתאים או באמצעות תוספים ומודולים שמאפשרים את זה (לדוגמא באלמנטור).
כדי לבצע אופטימיזציה של התוכן שלכם ל Featured Snippets, עליכם למצוא שאלה שאנשים שואלים, ולאחר מכן לנסות לענות עליה בצורה מדויקת ותמציתית ככל האפשר – אז הסיכוי שלך שגוגל תציג את הקטע שלך ב-SERPs יגדל.

בנוסף Featured Snippets, ישנן תכונות חיפוש אחרות, כולל סרטונים, אנשים שאלו גם תמונות ועוד…

כל אלה שימושיים במיוחד ויכולים להיות בעלי משמעות רבה יותר לאתר שלך מאשר מיקום ראשון בגוגל, שכן כאשר אנשים רואים את השטח הגדול שתופסת התוצאה שלך בעמוד התוצאות – מכל סוג: שאלות ותשובות/ קטע/סרטון/תמונה נבחרים, הם נמשכים אל התוצאה הזו ומדלגים על התוצאה הראשונה.

שלב 9 – עקוב אחר עדכוני אלגוריתם של גוגל

מדי פעם, גוגל משנה את אופן פעולת האלגוריתם שלהם. לפעמים השינויים כל כך דרסטיים שהם מטלטלים את מאזן הכוחות בנישה שלמה.

לדוגמה, כאשר פינגווין ירד, הרבה אתרים שהתמקדו בבניית קישורים סבלו פתאום מירידה עצומה כי הקישורים הספאמיים שהם הסתמכו עליהם איבדו פתאום את ערכם.

לכן, בכל פעם שמתפרסם עדכון חדש, חשוב לוודא שהאתר שלך עומד ביישור קו אל מול הדרישות המחודשות של גוגל, אבל גם לבדוק את מצב המתחרים שלך, כן… שוב!

עדכונים רבים מספקים הזדמנויות להתעלות על המתחרים, במיוחד אם האסטרטגיה שהם הסתמכו עליה הופכת לחסרת משמעות לאור העדכון. יועץ קידום אתרים יידע לבדוק את זה עבורכם.

לסיכום: מחקר מתחרי ה SEO שלך חושף אוצר של תובנות

מחקר מתחרים עשוי להישמע כמו תרגיל מספר לימוד תיאורטי, אבל כפי שניתן לראות מהמדריך הזה, זהו תרגיל מעשי ובעל ערך גדול בקידום אתרים.

 

שאלות נפוצות
מחקר מתחרים יש לבצע באופן שוטף בכל פרוייקט קידום אתרים. המחקר מחולק לכמה שלבים: 1. זיהוי המתחרים האמיתיים של האתר . 2. מציאת פערים במילות המפתח המקודמות ע"י המתחרים למילים בפרוייקט הקידום שלנו. 3. זיהוי העמודים בעלי הביצועים הטובים ביותר שיש למתחרים. 4.סיווג תכנים אצל המתחרים לעומתנו. 5. בדיקת פרופיל הקישורים של האתרים המתחרים. 6. בדיקת ההיבטים הטכניים. 7. בדיקת פרופיל הקישורים הפנימיים של האתרים המתחרים למילות המפתח. 8. סכמות ו Featured Snippets. להרחבה בנושא קראו את המאמר >>
מחקר מתחרים זו בדיקה של האתרים המתחרים לנו על דירוג במילות המפתח שאנחנו מנסים לקדם באופן אורגני באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש SEO. זאת על מנת לדעת איפה האתרים המתחרים מיישמים את הפעולות הנדרשות באופן טוב יותר על מנת לשפר את עצמנו ולהיות טובים יותר מהם בכל האלמנטים וההיבטים הנדרשים לקידום אתרים מוצלח. למידע נוסף – קראו את המאמר >>
אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!