ה SEO עוד לא מת! – האם קידום אתרים אורגני בגוגל רלוונטי ב 2024

ניווט (ממש) מהיר
אתחיל מהסוף – כן! קידום אתרים אורגני – SEO עדיין רלוונטי ב 2024 ! כבר רובנו הבנו שאם לא נהיה נוכחים ברשת האינטרנט בצורה משמעותית, אנחנו פשוט לא נצליח להביא לקוחות וקונים. הימים היפים של דפי זהב עברו, וכיום כל אחד שמחפש מוצר או שירות כלשהו פשוט מקליד בגוגל את מה שהוא צריך במקום לפתוח ספר טלפונים. אבל מה שהרבה מאוד בעלי עסקים לא יודעים, או לא מבינים עד הסוף, הוא שלבנות סתם אתר אינטרנט לעסק שלהם זה ממש לא מספיק, זה בקושי הצעד הראשון במסע ארוך ... ארוך מאוד.
ה SEO עוד לא מת! - האם קידום אתרים אורגני בגוגל רלוונטי ב 2024

מנוע החיפוש העוצמתי של גוגל עובד בצורה מאוד מסוימת ויש לו אלגוריתם מתוחכם מאוד, כדי שבן אדם שמחפש 'פיצה ברמת השרון' או 'שירותי הדברה בבאר שבע' יגיע דווקא אל אתר האינטרנט של העסק שלכם ולא אל המתחרים, צריך לדעת איך בדיוק לבנות את האתר ולגרום לכך שהוא יופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל. התחום הזה שבו גורמים לאתר אינטרנט מסוים לעלות בדירוג התוצאות של גוגל נקרא קידום אתרים. אז אם גם אתם שומעים כל היום את הביטוי הזה סביבכם אבל אין לכם שום מושג מה הכוונה מאחוריו ומה המשמעות שלו, כדאי לכם להקדיש כמה דקות לקריאת ההסבר הזה שהכנתי בדיוק בשבילכם 🫵 

כבר יש לכם אתר אינטרנט?

לא כל בעלי העסקים מכירים בחשיבותו של אתר אינטרנט איכותי, וחבל שכך.
אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי חשוב עבור בעלי עסקים, ועבור כל גוף או אדם המעוניין לקדם אג'נדה מסוימת, בין אם מדובר באג'נדה עסקית ובין אם לא.
בעולם השיווק הדיגיטלי, אתר האינטרנט שלנו מהווה מעין חלון ראווה שבו אנו יכולים להציג את מרכולתנו לעיני כל.
באותו אופן, אתר שהוא אסתטי, מזמין ואינפורמטיבי, יגדיל את הסיכויים שלנו ליצירת קשר מצד הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.
החוקים הללו הם חוקי בסיס בעולם השיווק, וכשאנו מדברים על שיווק דיגיטלי – חלק מהחוקים משתנים כל הזמן.

מערכת היחסים שלנו עם גוגל

אין זה משנה אם אנו שונאים אותו או אוהבים אותו, גוגל הוא עדיין – גם ב 2024,  מנוע החיפוש הגדול והחזק ביותר, וכשמישהו מחפש משהו – ברוב המקרים הוא ייגש ישירות לשם.
מהסיבה הזו, אנו מאוד רוצים שהאתר שלנו יהיה חביב על גוגל, כך שהוא ידורג במקום גבוה יחסית בתוצאות החיפוש שלנו.
ככל שהאתר שלנו ייעלה גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך גדל הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים יבקרו בו.

אז מה זה בכלל קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני, או SEO (Search Engine Optimization), הוא מכלול של פעולות שאנו מפעילים –  כדי לגרום לגוגל (או כל מנוע חיפוש) להציג את אתר האינטרנט שלנו כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש. כך, כאשר מישהו יריץ חיפוש בגוגל שקשור לעסק שלנו, האתר שלנו יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות. וכל זאת אחרי בניית אסטרטגיה, מחקר מתחרים, בחירת ביטויים ומחקר מילים למיקוד ועוד….
אנו מקדמי האתרים, נוטים לשכוח לעתים שהמושג הזה שאנו משתמשים בו על בסיס יומי, לא בהכרח ברור לכל אדם.
כדי להבין מה ואיך עושים קידום אתרים אורגני, עלינו להבין בראש ובראשונה כיצד גוגל מדרג אותנו, ואיך ניתן להתקרב אל החלום הזה שנקרא "מקום ראשון בגוגל".

הפרמטרים שבאמצעותם גוגל מדרג אותנו

ובכן גוגל כל הזמן משנים, מחדשים ומעדכנים את האלגוריתם שלהם. אבל לאורך כל שנותיי כמקדמת אתרים, ישנם פרמטרים שעדיין רלוונטיים והם הבסיס לכל קידום אתרים מוצלח. גוגל מעוניין להציג לגולשים את המידע האיכותי ביותר באותו תחום, ולכן הוא משתמש בפרמטרים שונים שעוזרים לו לסנן את מיליוני האתרים הקיימים בעולם.
למרות השינויים, למרות העדכונים – SEO עדיין נשען על ההיבטים הבאים:

1.תוכן האתר

כאשר גולש מחפש משהו בגוגל הוא מצפה לקבל את התוצאות המדויקות והרלוונטיות ביותר עבורו. לכן, לגוגל יש רצון להציג לו אך ורק תוצאות כאלה, ולא תוצאות כלליות או אמורפיות שלא ממש יעזרו לו. בארץ גוגל אמנם שולטת בשוק ללא עוררין, אך בעולם יש לה מתחרים לא קטנים, ולכן חשוב לה לשמר את המשתמשים שלה מרוצים ולדאוג שהם יקבלו מענה מעולה ורלוונטי.
מסיבה זו חשוב מאוד להקפיד שבאתר האינטרנט שלכם יהיה אך ורק תוכן איכותי ומעניין שיגרום לגולשים שהגיעו אליו להישאר בו יותר זמן. תדאגו לוודא שיש פירוט מלא על כל מוצר או שירות עם כמה שיותר פרטים או מידע. גם אם עוד לא הספקתם למלא את האתר בתוכן עשיר ואיכותי, חשוב מאוד להקפיד שלא להעלות אליו תכנים רדודים ולא מדויקים רק כדי למלא חללים ופערים ולנפח את האתר
זכרו – גוגל מתחזקת מערכת בינה מלאכותית, שיודעת להבחין האם מדובר בתוכן איכותי או לא.
כיצד היא עושה זאת? אף אחד לא יודע בדיוק, אך הזמן הרב שהשקיעו מקדמי האתרים אפשר להם להבין בסופו של דבר מספר עקרונות מפתח.
כך למשל, אנו יודעים שתוכן מגוון הוא תוכן טוב, אנו יודעים שמומלץ להשתמש בכותרות משנה רבות, שכדאי לנסח משפטים שאינם קצרים או ארוכים מדי, ועוד.
אני ממליצה על מערכת דיגיפארם ליצירת תוכן איכותי בקלות 

"התוכן הוא המלך"

זהו משפט שחשוב לזכור בעולם הקידום האורגני, והוא משקף את המציאות שלנו ממש כפי שהיא.
התוכן הוא מלך עולם הקידום האורגני, והוא זה שיוכל לקדם אותנו להשגת היעדים שלנו.
במידה ואתם יודעים לכתוב תוכן ברמה גבוהה – זכיתם! במידה ולא, אל תתפתו לדחוס לאתר שלכם סתם תוכן שיימלא אותו.
כפי שבוודאי כבר הבנתם, מערכת הבינה המלאכותית של גוגל היא משוכללת במיוחד, והיא סורקת אתרים ומזהה את איכות התוכן שבהם.
לצורך השגת תוכן איכותי, באפשרותכם לפנות אל כותבי תוכן מקצועיים, או להתייעץ עם חברת קידום האתרים שלכם.
פעמים רבות, חברות קידום אתרים מעסיקות גם כותבי תוכן, וכך ביכולתן להעניק ללקוח את החבילה השלמה.

2. לינקים / קישורים

קישורים פנימיים בתוך האתר, וקישורים חיצוניים שנמצאים באתרי אינטרנט אחרים ומפנים אל האתר שלכם או אל המוצרים שלכם, עוזרים למנוע החיפוש של גוגל להבין את ההקשר והכוח של האתר שלכם, מה שיניע אותו קדימה ברשימה. המערכת המתוחכמת יודעת לזהות מתי אתר חדש צץ פתאום בקישורים של המון אתרים חזקים, ולכן לא כדאי לקנות מהר מאוד כמות גדולה של לינקים באתרים חזקים אלא לעבוד באופן הדרגתי ומחושב.
במידה ואנו מקבלים הפניות מאתרים שנחשבים "חזקים" ובעלי סמכות גבוהה, האתר שלנו יקבל דירוג גבוה יותר בגוגל.
כאן אנו נכנסים לעולם של רכישת הקישורים, החלפת הקישורים, וכל שאר הפעולות והמושגים הקשורים לנושא זה.
האם נוכל להשקיע המון כסף, לקנות קישורים מאתרים חזקים, ו"לטוס" למעלה בתוצאות של גוגל? ממש לא!
המערכת של גוגל יודעת לזהות מצב שאינו טבעי, והיא מבינה שזה לא סביר שאתר חדש יופיע בקישורים של אתרים חזקים בלבד.
בניית פרופיל קישורים איכותי דורשת מקדם אתרים מקצועי ומנוסה!
בנוסף בדצמבר 2022 גוגל – במסגרת עדכוני הספאם שלהם – עדכנו שהם יילחמו בתופעה של קניית קישורי ספאם. אז כמוש אני תמיד ממליצה , כדאי לבדוק טוב טוב מאיפה הקישורים שלכם.

למקור >> December 2022 link spam update releasing for Google Search

מה זה אתר "חזק"?

אתרים חזקים יכולים להיות אתרי מגזינים, אתרי חדשות, אתרי תמיכה, ואתרים נוספים שיש בהם תנועת גולשים גבוהה במיוחד ומקבלים גם הם קישורים טובים מאתרים אמינים וסמכותיים. .
שתילת קישורים המפנים לאתר שלנו במאמרים הנמצאים באתרים אלו, תזרים עוד "טראפיק" לאתר שלנו, ולכן קישורים כאלו נחשבים כה יוקרתיים.
עלינו להבין, שאם גוגל מבין שאתר מסוים הוא "חזק", הוא יעניק דירוג איכותי יותר גם לאתרים המקושרים אליו.
מכאן, שאנו מעוניינים שלפחות חלק מהקישורים המובילים אל האתר שלנו, יהיו ממוקמים באתרים חזקים.
סמכות ורלוונטיות
אתר חזק ואתר סמכותי הם לא בדיוק אותו הדבר, אך פעמים רבות הם הולכים יד ביד.
אתר סמכותי הוא אתר שגוגל יודע שהמידע המוצג בו הוא אמין, ולרוב התוכן שבו יכלול קישורים למאמרים מדעיים, ערכים בוויקיפדיה ועוד.
בנוסף לסמכות, תמיד נעדיף לקבל קישורים מאתרים שנחשבים "רלוונטיים" עבורנו, והכוונה היא שהם עוסקים באותו התחום שלנו.
אם נשווה את הדבר לחיי היום יום שלנו, נוכל לתת דוגמה של אדם המעוניין לרכוש מכונת כביסה, ומתייעץ עם גיסו שהוא טכנאי מכונות כביסה.
אותו אדם יעדיף להתייעץ עם הגיס ה"רלוונטי", מאשר לשאול את אחותו – שהיא עורכת דין לצורך העניין.
תכף נדבר על סמכות ואמינות של אתרים ותבינו קצת יותר.

3. נוחות הגלישה וחוויית המשתמש

מנוע החיפוש של גוגל שואף להפנות את המשתמשים בו לאתרים שיהיו כמה שיותר נוחים ונעימים לגלישה, ויספקו לגולשים בהם חווית משתמש איכותית. לגולשים אין סבלנות לחכות שניות ארוכות עד שהדפים השונים באתר האינטרנט שלכם יטענו, ולכן חשוב מאוד להקפיד על אתר מהיר בעל חוויית משתמש גבוהה. בנוסף, אני ממליצה בחום לדאוג שהאתר יהיה נגיש ומתאים לגלישה ממכשירים ניידים, מכיוון שכיום רוב האנשים מנהלים את רוב הגלישה שלהם דרך הפלאפון. הם לא יישארו יותר מכמה שניות באתר שלא מותאם לגלישה מהנייד. דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא מבנה נוח ואינטואיטיבי של האתר, אתם לא רוצים שהגולשים שלכם יצטרכו לחפש אחרי דף מסוים יותר מכמה שניות.

EAT והמעבר ל E EAT

EAT הוא אחד המפתחות החשובים ביותר בעולם קידום האתרים. הביטוי EAT הוא בעצם ראשי תיבות של המילים:

Trustworthiness  AuthoritativenessExpertise

אמינות

סמכותיות

מומחיות

שלושת המאפיינים הללו חשובים מאוד לגוגל על מנת לקבוע מהי רמת האיכות והמקוריות של אתר אינטרנט מסוים, וכך למנוע הפצה של מידע כוזב ולהילחם בתופעה הזו. מדובר למעשה על חלק ממסמך ארוך מאוד של גוגל שבו משתמשים בחברה על מנת ליצור דירוג אורגני של אתרי אינטרנט.

המומחיות מתבטאת ברמת ידע גבוהה או במיומנות בתחום מסוים. כאשר מדובר על תחומים שיכולים להשפיע על חיי אנשים באופן מידי, האלגוריתם מחפש אישורים רשמיים כמו אישור לימודים באוניברסיטה ודברים דומים, אך כאשר מדובר על נושאים פחות קריטיים הוא יכול להגדיר את המומחיות גם בעזרת הכשרות שונות או ניסיון מקצועי.
למשל, בלוגר אוכל שמפרסם מתכונים באופן קבוע יחשב למבין בתחום האוכל.

סמכותיות מתבטאת בתרומה פעילה לפיתוח התחום שבו אתם מתעסקים.

אמינות מתבטאת בשקיפות באתר, בדרך קלה ליצירת קשר, ובציטוטים ממקורות רציניים ואמינים.

שוב, צריך לזכור שגוגל מתייחסת ברצינות רבה לפרמטרים הללו כדי להילחם בהפצה של מידע כוזב או מסוכן ברשת האינטרנט, ולכן חשוב מאוד להקפיד על כך שאתר האינטרנט יעמוד כמה שאפשר בסטנדרטים הללו. כדי לחזק את האמינות שלכם חשוב בעיקר לעבוד מחוץ לו, ולהשיג כמה שיותר קישורים שיפנו אליו מאתרים רלוונטיים, מה שיצביע על האמינות והסמכותיות של התוכן שבאתר האינטרנט שלכם.
חוץ מקישורים כדאי גם שיהיו ציטוטים ואזכורים שלכם ושל אתר האינטרנט שלכם באתרים רציניים אחרים.
בנוסף, כדאי להציג באתר את התארים, התעודות השונות, והניסיון המקצועי שצברתם במהלך הקריירה שלכם, בעיקר אם אתם עוסקים בתחומים משמעותיים שמשפיעים על חיי אנשים או על הרווחה שלהם. לא לשכוח להוסיף אפשרות לפנות אליכם דרך האתר, מה שישדר אמינות גבוהה. כדאי גם לאסוף ביקורות חיוביות של לקוחות שלכם מהעבר ולהציג אותן באתר.
GOOGLE e-a-t
בסוף שנת 2022 הודיעה חברת גוגל שהיא מוסיפה למשולש הזה עוד  E – ניסיון = Experience  . מטרת השינוי היא להוסיף גם את רמת הניסיון של מי שיצר את התוכן באתר המסוים.

E-E-A-T — or "Double-E-A-T," if you prefer, is now part of the updated search rater guidelines we've just released.

 למקור: גוגל

כדי לחדד את ההבדל בין מומחיות לתוכן אתן לכם דוגמה קטנה: אם אתם מחפשים יועץ מס, כנראה שאתם רוצים להגיע למומחה בתחום שיסייע לכם בהיבט הכלכלי. לעומת זאת, אם אתם מחפשים תוכנה שתסייע לכם לעקוב אחר תשלומי המס, מה שחשוב לכם הוא לא המומחיות אלא הניסיון של אנשים שהשתמשו בתוכנה, והאם היא טובה  או לא. לכן חשוב מאוד להבין את השינוי ולעדכן בהתאם את הצורה שבה עובדים.
בצעו והתאימו את העדכונים הנדרשים על מנת להישאר גבוה בצמרת התוצאות.

אז בואו ונחזור לשאילתה המקורית – האם קידום אתרים עדיין רלוונטי בימינו? ב 2024

לאחר שקיבלתם כמה מושגי מפתח בעולם קידום האתרים האורגני, נחזור לשאלה שאיתה פתחנו את המאמר.

קידום אתרים הוא סופר רלוונטי וחשוב גם היום, בשנת 2024.

בשנים האחרונות, ובמיוחד לאחר מגפת הקורונה והסגרים, אנשים מנהלים עוד ועוד חלקים מהחיים שלהם דרך רשת האינטרנט. אם בעבר לכל אחד מאיתנו היה חבר אחד או בן משפחה שידע להזמין מוצרים ייחודיים מחו"ל וכולם היו מבקשים ממנו להזמין להם, המצב היום שונה לחלוטין. אנשים קונים כמעט את כל הדברים שלהם דרך רשת האינטרנט: בגדים, נעליים, מוצרי חשמל, גאדג'טים ומוצרים אלקטרוניים, ואפילו את הקניות השגרתיות בסופר כבר אפשר לעשות דרך אתר אינטרנט. מעבר לזה, גם שירותים כמו הדברה, אינסטלציה, שיפוצים, ודברים דומים, שבעבר היינו שומעים עליהם מפה לאוזן, היום אנחנו מחפשים בגוגל. אף אחד כבר לא שואל את השכנים או את החברים מהעבודה אם הם מכירים אינסטלטור טוב, מה שעושים זה פשוט חיפוש קצר בגוגל ובדיקה של דירוגים והמלצות. מסיבה זו, אם אתם בעלי עסקים או נותני שירות, אנו ממליצים לכם בחום לדאוג שיש לכם אתר אינטרנט ברמה הגבוהה ביותר, ולוודא שאתם מקדמים אותו בצורה אורגנית.
ומה לגבי כל הדיבור האחרון על כל העדכונים החדשים, בינה מלאכותית, ChatGPT רשתות חברתיות חזקות ועוד… כל הזמן שומעים את השאלה

האם הSEO מת ?

גוגל מעדכנת מדי פעם את האלגוריתם של מנוע החיפוש שלה, ובין השאר מנסה לנטרל טכניקות שמפרות את הנחיות הספאם של גוגל על מנת לקדם אתרים. אתרים שנפגעו מהעדכון הזה יכולים להידרדר בדירוג תוצאות החיפוש או להיעלם כליל ממנו. ניתן יהיה לחזור לדירוג הקודם של האתר, אך זה ייקח לא מעט זמן וידרוש כמה חודשים ללא פעילות הנוגדת את תנאי הספאם של גוגל. מדיניות הספאם של גוגל שוללת קישורי ספאם שממטרתם נועדה לשנות את מיקום האתר בדירוג תוצאות החיפוש, ואוסרת על קנייה, מכירה, או החלפה של קישורים, הכנסת קישורים לכתבות ממומנות ועוד.
בנוסף, המדיניות שוללת שימוש בתכנים שהועתקו או שנוצרו על ידי תוכנות אוטומטיות. מסיבות אלו חשוב מאוד לעבוד אך ורק עם אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחום, כאלה שמבינים לעומק מה מותר וכדאי לעשות, ומה יכול לגרום לנזק ולהוריד לטמיון עבודה קשה שכבר נעשתה באתר.

 גוגל והבינה המלאכותית

הכניסה הרועשת של מנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית כמו chat gpt שבוודאי יצא לכם לשמוע עליו הלחיצה מאוד את גוגל. אם גוגל פשוט נות לנו תוצאות שקשורות לחיפוש שלנו, הבינה המלאכותית מסוגלת לנהל איתנו דיאלוג ולקבל מאיתנו פידבק על התוצאות, מה טוב מספיק ומה צריך לתקן. יש כאן פיתוחים חדשים שיכולים לגרום לירידה חדה בכמות המשתמשים, וכמובן בכמות ההכנסות של גוגל שלא מעט ממנה מגיע מקידום אתרים ממומן. בשלב הזה גוגל עוד לא הכריזה על מענה, אבל תהיו בטוחים שהיא עובדת עליו חזק מאוד.

מה שגוגל מציעה כרגע הוא ברט (BERT). זהו אלגוריתם לומד שכל המטרה שלו היא לעבד, לנתח, ולהבין את השפה הטבעית שבה משתמש כל מי שמחפש בגוגל. הרעיון הוא בעיר לייצר יעילות לחיפושים ארוכים יחסית שיכולים להיות דו-משמעיים, וללמד את מנוע החיפוש למה בדיוק המחפש מתכוון. האלגוריתם גם ילמד לחדד את החיפוש אל מול מילות קישור. כרגע הוא עובד בעיקר בשפה האנגלית, אבל אין ספק שמהר מאוד נראה אותו גם אצלנו בחיפושים בעברית. בסופו של דבר חשוב לזכור שגוגל היא עדיין הגוף הגדול והרלוונטי ביותר בעלם החיפוש, הבינה המלאכותית נמצאת בחיתולים, ויותר מזה – היא מתבססת על גוגל. אין לה זכות קיום עצמאית בלי גוגל.

 האם קידום אתרים אורגני רלוונטי בעידן של בינה מלאכותית

אז אחרי שדיברנו על chat gpt או תוכנות ופיתוחים דומים, על פניו נראה שהם יכולים לייתר את הצורך באיש מקצוע שיקדם את אתר האינטרנט שלנו. אם התוכנות הללו לומדות בקצב מסחרר ויכולות להפיק תוצרים מדהימים, אז למה צריך לשלם לאדם שעושה את העבודה? כדי להבין כמה המחשבה הזו שגויה, חשוב להבין כיצד עובדת הבינה המלאכותית. בינה מלאכותית היא בינארית, עובדת על 'כן' או 'לא', ומסוגלת לקבל החלטה אחת בכל נקודה.
כאשר היא ניצבת מול שאלה מורכבת שיש לה כמה תשובות אפשריות היא לא מסוגלת לענות עליה בצורה טובה. אדם מסוגל לחשוב בצורה יותר מורכבת כמובן, ולקבל החלטות בשאלות יותר מסובכות. בנוסף, חשוב לזכור שהמנוע של גוגל הוא בעצמו סוג של בינה מלאכותית שמנסה לזהות את הצרכים של מי שמחפש משהו בגוגל ולענות עליהם בצורה הטובה ביותר. מקדם אתרים אנושי מסוגל להתמודד מול המכונה הזו, ומול מקדמי אתרים יריבים, בעזרת שיטות שונות גם בלי לדעת בדיוק מהם כל השיקולים של האלגוריתם.

אם תשאירו את קידום האתרים שלכם לבינה המלאכותית, כנראה שהאלגוריתם של גוגל יהיה חזק ומתוחכם יותר, ילמד בקלות את הבינה המלאכותית שלכם, ויבטל את האפקט שלה כך שהאתר שלכם לא יקודם. בקיצור, דווקא מקדם האתרים האנושי נהנה מיתרון מול המכונה של גוגל, אם תעברו לקרב מכונות, כנראה שזו של גוגל תהיה חזקה יותר ותנצח את המכונה שלכם.

מעבר לזה, חשוב לדעת שהמחיר של קידום אתרים אורגני בעזרת בינה מלאכותית הוא גבוה מאוד, ולכן בשלב זה אין באופק פיתוח של כלי מסוים למטרה זו. יועצי קידום אתרים ומקדמי אתרים מקצועיים וטובים  שדואגים להישאר מעודכנים ורלוונטיים יוכלו כמובן להשתמש בבינה מלאכותית ולנצל את היכולות המדהימות שלה לטובת קידום אתרים, אך בסופו של דבר צריכה להיות יד אנושית מכוונת בכל התהליך הזה. בקיצור, הבינה המלאכותית פותחת אפשרויות חדשות לקידום אתרים ממומן, אך לא מחליפה את האדם שמאחורה.

איך לבחור אנשי מקצוע בתחום קידום האתרים שמבינים את כל השינויים ומתאימים את הקידום לתקופה?

אז עכשיו כאשר החשיבות של קידום אורגני ברורה לנו, הגיע הזמן למצוא את מקדם האתרים שלנו. איך נעשה את זה?
בשלב הראשון אנו ממליצים להתייעץ עם חברים או בני משפחה ולשאול אותם האם הם מכירים מישהו אמין ומקצועי שעוסק בתחום הזה. כמובן, אין דבר יותר טוב מהיכרות אישית של מישהו שאתם יכולים לסמוך עליו. אם לא הצלחתם למצוא מישהו שמכיר מקדם אתרים באופן ישיר אנו ממליצים לכם לעבור לחיפוש דרך רשת האינטרנט. הדברים שחשוב לשים לב אליהם הם כמובן אמינות, הגינות, מקצועיות, וחזון משותף.
לפני בחירת מקדם אתרים שאיתו תעבדו בקשו לראות את העבודות שלו, לקבל המלצות מהלקוחות הנוכחיים שלו, ולהבין האם אתם רואים את התהליך והעבודה בצורה דומה.
חשוב מאוד לבחור מישהו שבאותו ראש איתכם, מכיוון שמדובר על תהליך משמעותי וארוך שצריך עבור על מנת לקדם את האתר. לא כדאי להתפשר על מקצועיות, מכיוון שפשרה כזו בהכרח תציב את אתר האינטרנט שלכם במקום נמוך יותר בדירוג התוצאות של חיפושי גוגל.
לקריאה נוספת על איך נבחר מקדם אתרים מוצלח >>

לסיכום

גם ב- 2024, וגם אל מול הבינה המלאכותית, קידום אתרים אורגני רלוונטי מתמיד. התחום 'חי ובועט', ואפילו אפשר לומר שהחשיבות שלו רק עלתה.
כמו שאמרנו, יותר ויותר אנשים מנהלים יותר ויותר פעילות כלכלית דרך הרשת, ולכן ככל שאתר האינטרנט שלכם יהיה חזק יותר בדירוג התוצאות של גוגל, כמות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם תמשיך לגדול ולצמוח.
דווקא המגע והמחשבה האנושית היא זו שיכולה 'לנצח את השיטה' בעידן שבו יותר ויותר תוכן, מידע, ותוצאות נערכים ומנותחים על ידי מערכות ממוחשבות ובינה מלאכותית.
בנוסף, למרות הרעש הגדול סביב מנועי הבינה המלאכותית, לא נראה שהם יחליפו בעתיד הקרוב את מנוע החיפוש של גוגל. זה נחמד להשתעשע איתם, אבל בסופו של דבר גם הם 'יושבים' על גוגל, וניזונים ממנו. לכן לא כדאי לוותר מחר בבוקר על קידום אורגני של האתר שלכם, וחשוב  להמשיך ולהשקיע בתחום.

שאלות נפוצות
קידום אתרים הוא עדיין חלק חשוב בשיווק דיגיטלי בשנת 2024. עם הנוף המתפתח ללא הרף של אלגוריתמים של מנועי החיפוש, חשוב להישאר מעודכנים בטרנדים וההתפתחויות האחרונות בתחום קידום אתרים. בעוד שטקטיקות מסוימות עשויות להיות מיושנות, עדיין ישנן אסטרטגיות רבות שניתן להשתמש בהן כדי להבטיח שאתר מותאם לדירוג ולנראות במנועי חיפוש. על ידי הבנת האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם אתרי אינטרנט ומה מנועי החיפוש מעדיפים, עסקים יכולים להמשיך להשתמש בטכניקות SEO בשנת 2024. – כן גם בעולם הבינה המלאכותית וחבריו.
קידום אתרים הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של שיווק דיגיטלי והוא קיים כבר שנים. עם זאת, עם כניסתה של בינה מלאכותית (AI), אנשים רבים תוהים אם SEO יוחלף ב-AI. AI כבר שימש בהיבטים שונים של שיווק דיגיטלי, כגון יצירת תוכן ומחקר מילות מפתח. ככל שה-AI ממשיך להתפתח, היכולות שלו יהפכו מתקדמות יותר והיא יכולה בסופו של דבר להחליף את טקטיקות SEO המסורתיות ונצרך לשנות את הגישה. עם זאת, יש עדיין כמה אתגרים שצריך להתגבר עליהם לפני ש-AI יכול להחליף לחלוטין את SEO. לדוגמה, אלגוריתמים המונעים בינה מלאכותית צריכים להיות מאומנים עם נתונים מדויקים כדי להפיק את התוצאות הטובות ביותר. בנוסף, בעוד שבינה מלאכותית יכולה לעזור לזהות מגמות ודפוסים בהתנהגות המשתמשים, היא לא יכולה לשחזר את האלמנט האנושי הדרוש לקמפיינים מוצלחים של SEO.
אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!