עולם השיווק עובר מהפכות בכל כמה שנים: המצאת הרדיו, הטלויזיה, כניסת האינטנרט לחיינו, סמארטפונים וכו' – בכל שלב תחום השיווק עבר טלטלה, וחויב להשתנות ולהתאים את עצמו למציאות החדשה. בכל שינוי יש הזדמנות, ובעשור האחרון עולם השיווק התרחב לקידום אתרים באינטרנט בדגש על גוגל וקידום ברשתות החברתיות בצורה משמעותית.
איך עובד שיווק אינטרנטי וחברתי? מהן הפלטפורמות המרכזיות בהן ניתן לשווק אתרים? איזה פרסומות יעילות ואיזה פרסומות סתם מבזבזות לנו כסף? מהו דף נחיתה? כל המושגים הללו יתבארו במאמר שלפניכם.

קידום ממומן

על מנת להגדיל את תפוצתו של אתר אינטרנט עסקי כלשהו ניתן להשתמש אמצעי הקרוי "קידום ממומן". קידום ממומן פירושו תשלום לחברה מסוימת בתמורה לקבלת שירותי שיווק כלשהם. קידום ממומן הינו הדרך הקצרה והמיידית להגברת החשיפה של האתר או דף הנחיתה שלכם, כיוון שלא מדובר פה על תהליך התייעלות או השתפרות ארוך טווח, אלא הגברת החשיפה של האתר שלכם בצורה מיידית.

קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בחברת גוגל מתבצע על ידי כך שלקוח משלם לגוגל סכום מסוים, ובתמורה גוגל מציגה את האתר שלו במקום גבוה ברשימת החיפוש. חברת גוגל עובדת בקידום ממומן על פי שיטת PPC (pay per click), כלומר גוגל מחייבת את הלקוח על פי מספר הכניסות לאתר שלו. מטרת ה-PPC היא להבטיח כי בעל העסק מקבל תמורה לתשלום שלו.

תמחור ה-PPC (Pay Per Click)

תעריף החיוב עבור כל כניסה לקישור הממומן משתנה בהתאם לחוקי ההיצע וביקוש. למשל אם אתם מבקשים מגוגל להקפיץ את אתרכם בכל חיפוש של המילים "מנעולן במרכז" (חיפוש נפוץ מאד) הם יגבו מכם תעריף גבוה יותר מאשר אם תבקשו קידום כאשר מחפשים "איך לפרוץ מנעול של דלת" (חיפוש פחות נפוץ). כאשר אתם בוחרים את מילות החיפוש לקידום הממומן עליכם להחליט עד כמה אתם רוצים להיות ממוקדים, ומהו התקציב העומד לרשותכם לשלם עבור כל כניסה.

קידום ממומן בפייסבוק

פלטפורמה נוספת לקידום ממומן הינה חברת פייסבוק. יתרונה הגדול של חברת פייסבוק היא כמות הידע האדירה הקיימת ברשותה. פייסבוק מחזיקה נתונים והרגלי צריכה רבים על כל משתמשיה, כך שהיא יכולה להתאים את התוכן הפרסומי שלה לקהל היעד הרלוונטי ברמת דיוק גבוהה מאד. קידום ממומן בפייסבוק מתחלק לשלוש אפשרויות:

  1. מודעות צד
  2. מודעות ניוזפיד
  3. אינסטגרם

1. מודעות צד

קידום ממומן בשיטת מודעות הצד הוא בעצם השיווק האינטרנטי המוכר והידוע – כאשר אתם גולשים באתר מסוים יופיע לכם בצד, במסך הפתיחה, במסך הסיום וכו' מודעה שיווקית. על פי רוב השימוש במודעות צד הוא כהפנייה לאתר חיצוני לפייסבוק.

2. מודעות ניוזפיד

בשיטה זו פייסבוק מכניסה את התוכן הפרסומי שלכם בתוך "קיר החדשות" של המשתמש. התוכן הממומן על פי רוב מוצג תחת הכותרת "תוכן שיווקי" או "תוכן ממומן", אולם הוא מופיע כחלק מהפרסומים הרגילים המוצגים בדף החדשות של המשתמש.

3. אינסטגרם

מכיוון שאינסטגרם שייכת לחברת פייסבוק ניתן לבצע פרסום ממומן באינסטגרם באותן הדרכים שבהם ניתן לבצע בפייסבוק. השיווק באינסטגרם מתבטא על פי רוב במודעות קצרות המתאימות לסטורי או דפי נחיתה המיועדים לפרקי זמן קצרים בלבד. ניתן לקבל מאינסטגרם שירותי שיווק הן בהפניות מוגברות לדף האינסטגרם העסקי שלכם ("promote"), והן כפרסום מודעות הפנייה לאתר העסק החיצוני שלכם ("placement").

קמפיין (campaign) בפרסומי פייסבוק

כאשר אנו באים לפרסם מודעה בפייסבוק מוצעות לנו מספר אפשרויות קמפיין שונות. אפשרויות הפרסום השונות מאפשרות לכל לקוח לבחור את השירות המתאים ביותר עבור העסק שלו. למשל, "קמפיין תנועה" יגרום לפייסבוק להכניס כמה שיותר גולשים לקישור שביקשתם, ב-"קמפיין צפיות" פייסבוק תעודד אנשים לצפות בסרטון מסוים, ואילו ב-"קמפיין הגברת מודעות" פייסבוק תסתפק בהצגת המודעה בלבד ובחשיפת מעגלים רחבים של אנשים לתוכן שבחרתם. קיימים כ-11 שיטות קמפיין שונות ולכל אחת יתרונות משלה המתאימות לסוגי עסקים שונים.
שימו לב כי גם באינסטגרם ניתן לבחור בשיטת קמפיין רצויה על כל המשתמע מכך.

פרסום ביוטיוב

החשיפה האדירה של האתר יוטיוב (מעל מיליארד משתמשים) מאפשרת לו לשמש כבמה נוחה לתכני פרסום וקידום ממומן של חברות שונות. הפרסום ביוטיוב מתבצע במספר מסלולים:

In stream – שיטת פרסום באמצעותה מוצג תוכן שיווקי למספר שניות לפני תחילת ניגון הסרטון. לאחר חמש שניות תופיע לצופה אפשרות לדלג על הפרסומת. התשלום עבור פרסום זה נעשה בהתאם לכמות הצופים שהמשיכו לראות את הפרסומת עד סופה.

In slate – בשיטה זו יוצג בפני הצופה אפשרות לצפות בסרטון המבוקש עם הפסקת פרסומות, או אפשרות לצפות בסרטון שיווקי באופן מידי והמשך הצפייה יהיה באופן רציף.

In display – התוכן השיווקי יוצג בסיום הסרטון כהמלצה להמשך הגלישה.

In search – יוטיוב תקדם את הסרטונים שלכם באופן אקטיבי ותציג אותם בראש החיפושים.

דף נחיתה

דף נחיתה הינו למעשה עמוד בודד (בניגוד לאתר אינטרנט המכיל הפניות, קישורים וכדו') המציג בפני הגולש הצעה. מטרת דף הנחיתה היא להניע את הגולש לפעולה מסוימת – השארת פרטים, רכישת המוצר, הרשמה לכנס, הרשמה לרשימת תפוצה וכדו'. היתרון המרכזי של דף נחיתה על פני אתר אינטרנט רגיל הינו בכך שדף הנחיתה מכיל מעט טקסט ותוכנו ממוקד: לגולש הממוצע אין קשב רב ואם המסר לא יוצג באופן מידי הוא יעבור הלאה. דף הנחיתה יעיל כאשר הוא מוצג לאוכלוסייה הנכונה בלבד, כך שהמסר הרצוי ממוקד ומגיע לאנשים הנכונים.

איך למעשה מתבצע תהליך שיווק ברשתות חברתיות

תהליך השיווק איתנו מתחיל תמיד בפגישת היכרות. במהלך פגישה זו אנו לומדים על העסק שלכם ומבינים מספר דברים בסיסיים החיוניים להתחלת קמפיין השיווק:

א.      איפיון העסק

ראשית כל עלינו להבין מהו העסק אותו אנו רוצים לקדם: מיהם מקבלי השירות? מהו השירות הניתן? מהו אופי העסק? מה הייחודיות שלו? התשובות לשאלות אלו ישפיעו על דרכי הפעולה שלנו בבואנו להשיק קמפיין עבור עסק זה. איפיון עסק איכותי יעזור לנו לענות על השאלות אשר יעלו בהמשך התהליך, בשלבי החידוד.

ב.     הגדרת מטרות בצורה ברורה ומדויקת

בנוסף לאיפיון העסק, וכהמשך ישיר שלו, עלינו להבין מהן המטרות של תהליך השיווק אותו אנו מתחילים. האם המטרה היא הגדלת החשיפה של העסק? כניסה לקהל יעד חדש? גיוון והגדלת רשימת התפוצה שלנו? השקת מוצר חדשני? חשוב להגדיר את המטרות בצורה מדויקת ומדידה על מנת שנוכל לדעת באילו אמצעי פרסום להתמקד וכן בכדי לדעת האם התהליך הצליח.

בחירת פלטפורמת שיווק

לאחר איפיון העסק והצבת המטרות, אנו ניגשים להבין אילו מבין כלי השיווק העומדים לרשותנו ייתנו את המענה הטוב ביותר עבור הצורך הספציפי של העסק שלכם. לכל רשת חברתית יתרונות וחסרונות משלה, ולכל חברה שיטות פרסום נרחבות ומגוונות, ועל כן עלינו להתאים את הדרך האידיאלית ביותר המותאמת במיוחד עבורכם. בחירת הפלטפורמה תושפע מקהל היעד אליו מיועדים הפרסומים, גודל התקציב העומד לרשות העסק, אופי העסק, סגנון הפרסום ועוד גורמים רבים.

בקרה, משוב, והפקת לקחים

לאחר השקת קמפיין השיווק יש צורך בתהליך בקרה מדויק על מנת לבחון את התקדמות התהליך. במידה והתהליך אינו מתקדם בכיוון הצפוי יש צורך לברר היכן התקלה: אולי בחרנו בפלטפורמת פרסום לא מתאימה? אולי דף הנחיתה שלנו אינו מדויק דיו? אולי זמן החשיפה הנדרש ארוך משחשבנו? לאחר שלבי הניתוח ומציאת הבעיה, נעבור לשיפור וייעול תהליך השיווק עד להשגת מטרת הקמפיין.

למה לעשות פרסום ממומן ושיווק ברשתות חברתיות עם YeshnoSEO?

עולם קידום האתרים הוא עולם תוכן ענק ההולך ומתפתח בצורה מהירה ומיוחדת. פלטפורמות שיווק ושיטות פרסום חדשות מתגלות בזו אחר זו בקצב מהיר מאד. חברת Yeshno SEO מתמחה בקידום ושיווק אתרים, בצורה מקצועית, איכותית ומוקפדת. החברה מתמחה בבניית אתרים ובקידומם ומביאה להגדלת מעגלי החשיפה ומעלה את מספר הלקוחות בצורה מהירה ולאורך זמן.
 Yeshno SEO עובדים עם כותבי תוכן ומעצבים המתאימים במיוחד למשימה הספציפית שלכם. שיווק אינטרנטי אינו דבר פשוט, ועל כן כדאי לבחור בחברת קידום אתרים מנוסה, אמינה, מקצועית ואיכותית כדי להשיג את התוצאה המיוחלת בצורה הטובה ביותר.

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!