איך לעקוב אחר ביצועי אפליקציות?

ניווט (ממש) מהיר
ביצוע אופטימיזציה לשיפור כמות ההורדות של האפליקציות, או כמות המשתמשים, מתחילה קודם כל ממעקב אחר אפליקציות. כשאנחנו מדברים על מעקב, אנחנו מתכוונים למצב בו אנחנו יודעים כמה גולשים נחשפים לאפליקציה, כמה מורידים אותה, כמה בוחרים להירשם כמשתמשים וכמה מהמשתמשים בוחרים להישאר כי האפליקציה נותנת להם ערך מוסף. איך עוקבים אחרי כל זה? כל מה שרציתם לדעת במאמר הבא.
Application performance monitoring

שנייה לפני שאתם קוראים את המאמר – ודאו שקראתם את המאמר הזה — > היבטים מרכזיים בעיצוב ובפיתוח אפליקציה ידידותית למנועי החיפוש

אחרי איזה נתונים כדאי לעקוב?

יש המון נתונים שאפשר לעקוב אחריהם שאנחנו רוצים להבין מה הביצועים של אפליקציה כלשהי, אבל לא כל הנתונים נותנים את אותו הערך. בשלב הראשון, צריך להבין מה הצורך באפליקציה? למה שגולש הנכנס לחנות אפליקציות יחפש אפליקציה כמו שלכם ולמה מתוך התוצאות הוא יבחר דווקא בשלכם?

אבל אם נבחן את זה באופן כללי, יש כמה נקודות שחשוב לעקוב אחריהן וזה נכון כמעט לכל האפליקציות, על מנת להגיע לשיפור אפליקציות :

  1. פעילות המשתמשים בתוך האפליקציה
    קיימים כלים המאפשרים לעקוב אחרי פעילות המשתמשים בתוך האפליקציה עצמה, כמה פעמים בממוצע משתמש נכנס לאפליקציה, מה הפעילות העיקרית שהוא מבצע בה, מה התכנים שהוא צורך בתוך האפליקציה ועוד. באופן הזה תוכלו להבין טוב יותר את המשתמשים שלכם ואפילו לזהות נקודות כשל משמעותיות.
  2. נתוני המשתמשים
    חשוב מאוד להבין מי המאסה העיקרית שצורכת את האפליקציה על מנת שתוכלו להבין איזה קהלים היא הכי משרתת וכך להרחיב את מעגל המשתמשים באמצעות פרסום. גיל, מין, סטטוס, מצב סוציואקונומי ועוד הם חלק אינטגרלי בהבנה – מי קהל המשתמשים שלנו?
  3. השוואה לבנצ'מארק
    בנצ'מארק זה בעצם נתונים המציגים את הממוצע הכללי של אפליקציות דומות לשלנו. אם לדוגמא בנצ'מרק הורדות של חנות אפליקציות |(לא משנה אם מדובר על גוגל פליי או App store) היא X, תוכלו להבין כמה אתם מעל או מתחת לבנצ'מארק וכך לזהות בעיות באפליקציה שלכם, או בשיווק האפליקציה שלכם.
  4. ביצועי האפליקציה
    קיימים כמה וכמה נתונים שחשוב לעקוב אחריהם כל הזמן וזה לא משנה כלל באיזה תחום האפליקציה שלכם כמו לדוגמא: מספר ההורדות, מספר ההפעלות (כמה פעמים משתמשים באפליקציה), מספר הדירוגים ואיכות הדירוג, מספר הביקוקות ואיכות הביקורות ושיעור הנטישה (כמה משתמשים מסירים את הפאליקציה או מוחקים את המשתמש)

איך לעקוב אחר הנתונים?

אז יש לא מעט תוכנות ואפליקציות בשוק, המציעות מעקב אחר אפליקציות במטרה לבצע ניתוח אפליקציות וכמובן בהמשך שיפור הביצועים. אם לא תעקבו אחרי הנתונים, לא תוכלו לדעת מה נקודות התורפה שלכם ואם לא תבצעו אופטימיזציה לאפליקציות, לא תצליחו להפיק את המירב.
על אך שקיימים כלים רבים, ישנם כמה כלי מעקב אחר אפליקציות פופולאריים ומצוינים לעבודה השוטפת:

  • Google Analytics
    אולי חלקכם מכירים את Google Analytics ממעקב אחרי אתרים. גוגל אנליטיקס 4 הוא כלי חינמי מבית גוגל, המאפשר לכם לעקוב אחר תנועה, הורדות וביצועים. האנליטיקס עובד לפי איוונטים וכך תוכלו לדעת מי ביצע הורדה.
  • App Annie
    כלי המיועד לביצוע מעקב אחר אפליקציות בחנויות האפליקציה. הכלי עובד גם במערכת הפעלה IOS וגם ב-Android, כלומר גם בגוגל פליי וגם ב-App store. מדובר על כלי בתשלום והוא נותן אפשרות לעקוב אחר הורדות, ההתקנות, הפעלות, דירוגים, ביקורות, נטישה ובעצם בכל מה שנגענו בו קודם לכן.
  • Sensor Tower
    בדומה ל-App Annie, גם Sensor tower הוא כלי בתשלום, המאפשר לעקוב אחר הביצועים בחנויות האפליקציות השונות כמו לדוגמא App store ואפל פליי. היתרון הגדול של Sensor Tower הוא שהיא מציעה גם מעקב בתוך האפליקציה, מה שמאפשר לבצע אופטימיזציה לאפליקציות לאחר מכן.

איך להשתמש בנתונים כדי לשפר את האפליקציה?

שיפור אפליקציה, או אופטימיזציה לאפליקציה נקראת בשפה המקצועית גם ASO – App Store Optimization ובמקרה הזה מדברים על שיפור מיקום האפליקציה בחנויות האפליקציות השונות. בדומה ל-SEO, ככל שהפליקציה שלכם תופיע גבוה יותר במילות חיפוש רלוונטיות, ככה יהיו לה יותר הורדות.

אז איך בעצם משפרים את כמות ההורדות והשימושים באפליקציה?

  1. ניתוח נתונים באופן שוטף
    כמו שכתבנו בפסקה הקודמת, ישנה חשיבות רבה למעקב אחר הנתונים והניתוח שלהם. כדי להבין מה הפעילות בתוך האפליקציה, כדאי לבדוק מה התכונות בהן עושים הכי הרבה שימוש, מה הדפים שבהם אחוז הנטישה הגבוה ביותר. כך תוכלו להבין מה הדפפים החזקים שלכם ואילו דפים כדאי לשפר.
  2. השוואה אל מול הממוצע
    חשוב מאוד להבין כי חווית המשתמש שאתם נותנים טובה. על מנת לבדוק את זה, כדאי לבחון מה הזמני הטעינה שיש לכם לעומת המתחרים ומה זמני התגובה.
  3. נתונים יבשים לא תמיד מספיקים
    מעבר לנתונים "השטחיים" המוצעים לכם באפליקציות השונות, נסו לנתח את הפידבקים של המשתמשים בתגובות ובביקורות. אם אתם מרגישים שזה לא מספיק תמיד תוכלו לשלוח סקר למשתמשים.
  4. A\B TEST
    היופי בעולם הדיגיטל זה שניתן לבחון שני מקרים אחד אל מול השני. לא בטוחים מה יעבוד טוב יותר מהשינויים שהצעתם? עשו A\B Test ובדקו מה עובד טוב יותר. לאחר מכן נתחו את הנתונים ותשאירו את הגרסה שעבדה מעולה. אף אחד מהגרסאות לא עבדה כמצופה?
    גם לא זאת תשובה, נסו לנתח מה לא עבד ושפרו את העמוד.

 

לסיכום

כשאנחנו ניגשים לניתוח אפליקציה, עומדים לרשותנו נתונים רבים. אפשר לחלק את זה לשני עולמות: ביצוע האפליקציה בתוך חנויות האפליקציות וביצוע האפליקציה בעת השימוש בה. במאמר, הסברנו אחרי אילו נתונים כדאי לעקוב ומה המידע הפופולרי ביותר שחשוב לעקוב אחריו (לא משנה איזו אפליקציה יש לכם).
בנוסף לכך, הצענו 3 כלים פופולריים שיעזרו לכם לקבל נתוני הורדות ושימוש ונתנו 4 הצעות לשימוש בנתונים על מנת לשפר את האפליקציה ולבצע אופטימיזציה.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!