מוכנים לשינוי? גוגל אנליטיקס 4 יוצא לדרך – איך נבצע מעבר חלק מ UA מבלי לאבד מידע חשוב.

Picture of מאמר אורח מאת גיל רותם
מאמר אורח מאת גיל רותם

מנכ"ל ובעלים של GPR סוכנות קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

ניווט (ממש) מהיר

למרות שגוגל מתכננת להוציא בהדרגה את כלי אנליטיקס האוניברסלי שלה לטובת גוגל אנליטיקס 4 ביולי 2023, אם אתם כמו רוב החברות, המעבר ל-GA4 לא נמצא בראש סדר רשימת העדיפויות שלכם.

אבל אולי זו טעות🤔

מכיוון ש-UA ו-GA4 פועלים ממסגרות שונות מאוד, תהליך המרת חשבון הגוגל אנליטיקס 4 שלכם לא יהיה קל ומהיר.
עסקים רבים ימצאו הבדלים משמעותיים במעקב ובמדידה של נתונים, מה שישפיע על תגים, מדדי KPI ודוחות קיימים. על מנת לעבור זאת בהצלחה הבדלים אלה דורשים זמן ותכנון.

ביצוע המעבר ל-גוגל אנליטיקס 4 (GA-4) עשוי להיות משהו שכן תוכלו להתמודד איתו במידה ויש לכם דאטה אנליסטים בארגון, מומחי -IT ומפתחים. אבל בהתאם למורכבות של מערך האנליטיקס הנוכחי (יוניברסל אנליטיקס – UA) שלכם ולתפקיד הניתוח שהוא ממלא באסטרטגיה הדיגיטלית שלכם , ייתכן שתצטרכו שינוי אסטרטגיה בתוכנית SEO כדי לבצע את המעבר GA4 באופן נכון.

כיצד לעבור: הגדרת מפת דרכים מציאותית להעברת חשבון הגוגל אנליטיקס 4 שלכם:

איך לעבור מגוגל יוניברסל אנליטיקס לגוגל אנליטיקס 4 בקלות

שלב 1: בדקו את השימוש והמדדים הנוכחיים שלכם ב – Google Universal Analytics

לפני שתתחיל את המעבר ל-GA4, אתם צריכים תצוגה ברורה של איזה נתונים אתם אוספים עכשיו, היכן וכיצד אתם משתמשים ביציאות UA שלכם היום. ראשית, רשמו את המדדים שאתם עוקב אחריהם ב-UA. בדקו כיצד החברה שלכם משתמשת במדדים אלה, במיוחד היכן שהמדדים אלו משפיעים על מדדי KPI.
הבדיקה שלכם (AUDIT) צריכה לכלול גם את המערכות והכלים האחרים שמתחברים לחשבון UA שלכם , כגון גוגל אדס, סרץ׳ קונסול, Looker Studio (לשעבר Google Data Studio) וכדומה.
הקפידו למפות פונקציונליות, התאמות אישיות או שיפורים שהארגון שלכם פיתח עבור תצוגת ה UA שלכם לאורך ההיסטוריה. אולי לא תוכלו לשחזר אותם אחד לאחד ב-GA4, אבל תצטרכו להבין את מקרי השימוש כדי שתוכלו לשכפל את התוצאות.
באופן כללי הבדיקה עשויה להיות גם זמן טוב להעריך מחדש את התהליכים שיש לחברה שלכם סביב מעקב, מדידה וניתוח, כמו גם דשבורד'ס שבהם אתם משתמשים. כל לוח מחוונים המסתמך על UA ישתנה עם GA4, לכן הגיוני לקחת את הזמן מראש כדי לאתר שיפורים או מדדי יעילות שעשויים לקדם את המטרות העסקיות שלכם.

שלב 2: הקמת של נכס חדש בגוגל אנליטיקס 4

גוגל מספקת הנחיות מפורטות להגדרת פרופיל גוגל אנליטיקס 4 חדש וחיבורו לאתר שלכם . לאחר הקמת הפרופיל שלכם , התחילו לחבר את המערכות והכלים האחרים שזיהיתם בשלב 1 של מאמר זה.
תצטרכו גם להמיר את מדדי היעדים של UA ל-GA4. במקרים מסוימים, זה פשוט כמו להבין מוסכמות שונות של שמות ותיוג – לדוגמה, אם עקבתם אחר הרשמות ב-UA, תגדיר את אותו הדבר כמו המרות ב-GA4 – בעוד שבאחרים ייתכן שיהיה עליכם ליצור משהו חדש ב-GA4 או להוסיף פונקציונליות מותאמת אישית.
מכיוון ש-גוגל אנליטיקס 4 עדיין מתפתח, פיתוחים ותכונות חדשות מתווספים באופן קבוע. חפשו דרכים לשכפל את ההתאמות האישיות שאתם מסתמכים עליהן ב-UA והיו מודעים לכך שאתם עשוי להזדקק לעזרת מומחה קידום אתרים כדי לזהות או לפתח דרכים לעקיפת הבעיה. בהתאם למורכבות הניתוח הנוכחי שלכם, התאמה אישית של חשבון הגוגל אנליטיקס 4 שלכם עשויה לקחת זמן רב, אז הקפידו להשאיר חפיפה עם UA במפת הדרכים ובציר הזמן שלכם.

שלב 3: מיפוי מדדים קודמים לאפשרויות חדשות של GA4.

אפשרו לחשבון הגוגל אנליטיקס 4 זמן למידה של 3-6 שבועות לאסוף ולמדוד נתונים לפני שאתם משווים אותם לתוצאות UA שלכם . בשל ההבדלים המשמעותיים בין UA ל-GA4, היהו מוכנים לראות הבדלים בסוג הנתונים שנאספים ובדרכים שבהן גורמי מפתח נמדדים. אולי לא תוכלו להשוות את התוצאות בצורה של 1:1, אבל מיפוי ההבדלים יכול לעזור לכם לחדד את ההתאמות האישיות שלכם ולהבטיח שיש לכם מספיק זמן לאחר המיגרציה של GA4 בכדי לצמצם או להסביר אי התאמות.
הצוות שלכם כנראה רגיל לנתח נתוני UA כדי לקבוע את הסיבות מאחורי שינויים משמעותיים: השקת מסע פרסום, עליה בתעבורת הבוטים, הבדלים בשימוש בדפדפן ובמכשיר, וכן הלאה. אותם גורמים משפיעים על מידע GA4. על ידי השוואת המדדים שלכם על פני מספר חודשים, תהיו מוכנים יותר להבין את ההשפעות הללו כאשר Google תפסיק את UA.

שלב 4: צרו, התאמות אישיות ושלבו אותן בלוחות מחוונים

עם בונה דוחות פנימיים עוצמתי (הדומה לכלי צד שלישי מתוחכמים יותר בתשלום), GA4 מציע אפשרויות נוספות לדיווח עסקי, דוחות אוטומטיים ויצירת דשבורד מותאם אישית. למרות שהפונקציונליות המשופרת תהיה מועילה, עדיין תצטרכו לנתח ולהתאים אישית כל לוח מחוונים ודו"ח שאתם מסתמכים עליו, בין אם מדובר בדוחות פנימיים בסיסיים או אינטגרציות של כלים חיצוניים כמו Looker Studio וזאת על מנת למפות ולעקוב אחר נתונים של גוגל אנליטיקס 4.
זכרו שהמעבר מ-UA ל-GA4 הוא לא 1-1 (זה לא כמו לכבות ולהדליק את מתג חשמל). לא כל מדידות UA זמינות ב-GA4 ואחרות שכן ניתנות לחילוץ, דורשות עדכון והתאמה אישית של בדוחות שלכם . ניתן לחלץ מדידות ותובנות אך פעולות אלו דורשות עדכון והתאמה אישית של הדוחות שלכם.
התאמה אישית של גוגל אנליטיקס 4

שימו לב: מכיוון ש-GA4 עדיין בגרסת בטא, הקפידו לעקוב אחר העדכונים שגוגל ממשיכה לבצע לתכונות ולפונקציונליות. לאחרונה ביולי 2022, גוגל הכריזה על המרות, שיעורי יציאה מדף כניסה ומעקב אחר פרמטרים של UTM – שאף אחד מהם לא היה במקור חלק מפלטפורמת הבטא – יהיו חלק מהעדכון החדש אם כי לא בדיוק באותה צורה של UA.
בשלב זה, השוואת דוחות בין UA ל-GA4 לתקופת זמן ארוכה יותר תועיל. כאשר גוגל אנליטיקס 4 הופך למקור החדש שלכם אתם תראו הבדלי מדידה, אך חפשו אינדיקציות לכך שמגמות או ניתוחים אינם ממפים בין הפרופילים שלכם. זו יכולה להיות אינדיקציה לכך שעליכם לעשות עבודה מעמיקה יותר על איסוף נתונים, יעדים ודיווח.
מכיוון שלא תוכלו לגשת לנתוני UA ההיסטוריים שלכם לאחר דצמבר 2023, עליכם להיות מוכנים בזמן להשוואה זו במוקדם ולא במאוחר. ברגע שגוגל מפסיקה את UA- באופן רשמי, לא תוכלו לראות את דוחות UA שלכם במרכז השליטה או לגשת לנתונים ההיסטוריים של UA דרך ה-API. סיימו את המרת החשבון בזמן כדי לבצע את הניתוח שלכם לפני סוף 2023 אז שקולו להוריד את גיבוי היסטוריית ה-UA שלכם ולשמור את האסמכתא.
אל תמהרו את הצעד הזה. היכולת לסמוך על הנתונים שלכם היא קריטית, ולמרות שתראו הבדלים במספרים במהלך העברת ה-GA4 שלכם , חשוב לוודא שאתם משכפלים את דרישות הדוחות העסקים, כך שהמדדים שלכם יניבו תובנות אמינות וניתנות לפעולה.

שלב 5: תאמנו ותסבירו את השינוי לצוות שלכם

לאורך תהליך ההגירה ל-GA4, עדכנו את משתמשי הקצה שלכם. ניהול שינויים אפקטיבי דורש יותר מאשר התראה לגבי שינוי בלוח המחוונים. תוכנית ההדרכה והתקשורת שלכם צריכה לכלול:

  • סקירה כללית של התזמון והדרישות הקשורות למעבר מ-יוניברסל אנליטיקס לגוגל אנליטיקס 4.
  • מדריך על המונחים חדשים, במיוחד בכל הקשור למדדים שהשתנו.
  • הסבירו כיצד ניתן להשתמש במדדים שונים כדי למצוא את התובנות עליהן מסתמכים הצוותים.
  • סיור בשינויים בלוח המחוונים, עם הוראות שלב אחר שלב לפי הצורך.
  • מצגת של ניתוח הדיווח המקביל שביצעת במהלך שלב 4, כדי שהצוות שלכם יבין פשרות, החלפות, מה המשמעות של המספרים החדשים וכיצד לבצע את הניתוח שלהם אחרת בסביבת גוגל אנליטיקס 4 החדשה.

שלב 6: שפרו באופן איטרטיבי

תהליך המורכב מבעיות חוזרות קרוי תהליך איטרטיבי (חזרור).ככל ש-GA4 ממשיך להתפתח, תהיו מוכנים להמשיך ולבצע אופטימיזציה של איסוף הנתונים, הדיווחים מידעי המחוונים שלכם כדי להיות בטוחים שאתם אוספים מידע מדויק ומפיקים את המרב מהנתונים שלכם .
ומכיוון ש-גוגל אנליטיקס 4 היא עדיין פלטפורמת בטא, חשוב להתעדכן על התוספות, התכונות והשינויים החדשים כדי שתוכלו להתאים את אסטרטגיות המדידה שלכם בהתאם.

מרגישים תקועים עם GA4? אנחנו יכולים לעזור.

בכל שלב בו אתם נמצאים במעבר שלכם ל-GA4, אתם תמיד יכולים לחזור למסלול. הצוות שלנו עוזר לעסקים גדולים וקטנים בפיתחה והמרת חשבון גוגל אנליטיקס 4 מא'-ת.
בנוסף אנחנו גם מספקים חליפת פתרונות בהיקף הדוק יותר כמו אינטגרציות מותאמות אישית, יצירת לוח מחוונים, הדרכה, שיפור, איסוף נתונים ובניית יעדי המרות חכמים.
אז ספרו לנו עם מה אתם מתמודדים, ונוכל לקבוע שיחת ייעוץ בזום כדי לעזור לכם במעקב ואופטימיזציה ליחסי המרה CRO.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

 Ⓒ  כל הזכויות באתר שמורות לליאור ישנו Yeshno SEO  אין להעתיק תוכן ללא אישור.

הבטחתי שקיפות אז הנה: חלק מן הקישורים באתר הינם קישורי אפיליאייט. אך אינם גורעים מאמינות ההמלצה שלי על המוצר/ השירות אליו הם מקשרים.

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!