ההבדלים המשמעותיים בין גוגל אנליטיקס יוניברסל (UA) לגוגל אנליטיקס 4 (GA4)

ניווט (ממש) מהיר
Universal Analytics ((UA מתקרבת לשנת קיומה האחרונה לפני שתצא משימוש ביולי 2023, ותפנה את מקומה ל-Google Analytics 4) GA4) באופן סופי. למרות ש-GA4 היא אפשרות ברירת המחדל עבור נכסי גוגל אנליטיקס חדשים מאז 14 באוקטובר 2020, משווקים ומפתחי אינטרנט לא מיהרו לעבור מ-UA ל-GA4 כאפשרות ברירת המחדל לדיווח שלהם. אחת הסיבות הסבירה לכך היא ש-Google Analytics 4 עובד בצורה שונה מאוד מקודמו, ולמרות שהוא מגיע עם תכונות רבות וחשובות, הוא גם ספג תגובה מסוימת לבאגים נתפסים וחסר כמה תכונות נערצות מ-UA. במאמר זה, אסקור 8 הבדלים עיקריים בין שתי הפלטפורמות, ואסביר מדוע אולי הגיע הזמן להתלהב מהאפשרויות החדשות ב-GA4. אפשרות שתאפשר לכם למנף את יכולות הניטור, הבקרה והאנליזה בקידום אתרים.
ההבדלים בין UA ל GA4

ההבדלים העיקריים בין Google Analytics 4 ל-Universal Analytics

UAGA4
מעקב אחר אפליקציותיש צורך בשימוש בכלי מדידה נוספיםמעקב אחר אתר ואפקליקציה באותו הנכס
מעקב על אופי השימושאינטראקציות שונות (צפיות, עסקאות וכו…)כל אינטראציה נמדדת כאירוע
חישובי הפעלותפעולה מסתיימת לאחר חצותפעולה לא מסתיימת לאחר חצות
הייצוא ל-BigQueryמוגבלחינם
שיעור מעורבות אל מול שיעור יציאהשיעור יציאהשיעור מעורבות
Google Tag Managerאפשר בלעדיואי אפשר בלעדיו
מבנה החשבון3 אלמנטים2 אלמנטים
מדדי משתמשים23

1. מעקב אחר אפליקציות

אחת הפונקציות הצפויות ביותר של GA4 היא היכולת לעקוב אחר נתוני אתר ואפליקציה באותו נכס. GA4 ממנף את אותו מודל מדידה כמו גוגל אנליטיקס פיירבייס, (המשמש עבור אפליקציות לנייד) שבו כל האינטראקציות נקלטות כאירועים (עוד על כך בסעיף 2 להלן). סכימת הנתונים המאוחדת החדשה הזו בין אתר לאפליקציה לנייד פירושה שיהיה הרבה יותר קל לשלב נתונים ביניהם, ולאנשי מקצוע כמו מומחה קידום אתרים יהיה קל יותר לעקוב אחר הביצועים שלכם.

2. מעקב על אופי השימוש

הבדל משמעותי נוסף בין UA ל-GA4 הוא האופן שבו אינטראקציות נקלטות.
ב-UA, אינטראקציות נלכדו בסוגי התאמות רבים ושונים כגון צפיות בדף, עסקאות ואינטראקציות חברתיות. ב-GA4 לעומת זאת, כל אינטראקציה נקלטת כאירוע.

אופי שימוש ביוניברסל אנליטיקס
אופי שימוש ביוניברסל אנליטיקס

 

event בגוגל אנליטיקס 4
event בגוגל אנליטיקס 4

 

אירועים היו קיימים גם ב-UA; עם קטגוריה, פעולה ותווית משויכים; אך הסיווגים הללו אינם קיימים ב-GA4.

במקום זאת, Google Analytics 4 עובד עם פרמטרים של אירועים שהם חלקי מידע נוספים על הפעולה (האירוע) שמשתמש ביצע. חלק מפרמטרי אירוע נשלחים באופן אוטומטי, כגון page_title, וניתן להוסיף פרמטרים נוספים (ניתן לרשום עד 25 פרמטרים של אירוע עם כל אירוע).

מכיוון שדגמי הנתונים שונים מהותית, גוגל ממליצה שלא פשוט להעתיק את לוגיקית האירועים הקיימת מ-UA ל-GA4, אלא ליישם לוגיקה חדשה שהגיונית בהקשר החדש הזה.

איך לעבור מיוניברסל אנליטיקס לGA4 >>

3. חישובי הפעלה ב-GA4 לעומת UA

הבדל נוסף בין UA ל-GA4 שיכול להיות מורגש כשאתה מתחיל להשוות נתונים בין שתי המערכות הוא ערכים שונים עבור הפעלות.

ב-UA, הפעלה מייצגת את פרק הזמן שבו משתמש מעורב באופן פעיל באתר שלכם. לאחר הנחיתה באתר שלכם, אלה הדברים שמסיימים הפעלה ב 30 דקות של חוסר פעילות (או הגדרות הזמן הקצוב של הפגישה) השעון עובר חצות (כתוצאה מכך הפעלה חדשה) נתקלים בפרמטרים חדשים של מסע פרסום (כלומר, אם אתם משתמשים בפרמטרים של UTM עבור קישורים פנימיים באתר שלכם. לכן, זה לא מומלץ על ידי Google).

לעומת זאת ב-GA4, אירוע session_start יוצר מזהה הפעלה שאליו משויכים כל האירועים הבאים במהלך ההפעלה. בדומה ל-UA, הפעלה מסתיימת לאחר 30 דקות של חוסר פעילות (או הגדרות הזמן הקצוב של ההפעלה שלכם), אך פעילויות באתר יכולות כעת לעבור על פני חצות ואינן מושפעות ממפגש עם פרמטרים חדשים של מסע הפרסום.

אם לאתר שלכם יש קהל גלובלי, הדבר עלול לגרום לאי-התאמות בנתוני הביקורים שאתם רואים עבור UA ו-GA4 בהתאמה.

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!

 

4. הייצוא ל-BigQuery הוא בחינם

עם Google Analytics 4 , ייצוא BigQuery זמין לכל הנכסים (עבור UA, זה הוגבל לנכסי Analytics 360).
משמעות הדבר היא שאתם יכולים לשלוח אירועים גולמיים ל-BigQuery, אשר לאחר מכן ניתן לבצע שאילתות באמצעות SQL.
הפונקציה עצמה לא עולה כלום כל עוד השימוש נמצא במגבלות ארגז החול של BigQuery. ראוי לציין כי סביבת ארגז החול אינה תומכת בזרימת נתונים.

5.השמטת שיעור יציאה ושיעור מעורבות

שיעור יציאה מדף כניסה ושיעור מעורבות חלק מההשמטות היותר בולטות מ-GA4 הם המדדים הקשורים להקפצות.
במקום זאת, גוגל בחרה לנקוט בגישה "חיובית" יותר ולדווח על נתוני שיעור מעורבות.

במילים פשוטות, שיעור מעורבות הוא מדד יחס המוצג כאחוז, והנוסחה היא מפגשים/מפגשים מעורבים.

מהן מפגשי מעורבות אתם שואלים? אלו הן ביקורים שנמשכו לפחות 10 שניות היו לפחות אירוע המרה אחד, או היו לפחות 2 צפיות בדף/מסך.

אז האם שיעור הנטישה לא קיים ב-GA4? זה קיים, אבל זה מחושב קצת אחרת ב-GA4. ב- גוגל אנליטיקס 4, שיעור היציאה מדף הכניסה הוא אחוז הביקורים שלא היו ביקורים מעורבים. במילים אחרות, שיעור היציאה מדף הכניסה הוא ההפך משיעור המעורבות, שהוא מספר הפגישות המעורבות חלקי המספר הכולל של הפגישות בפרק זמן מוגדר.

ב-UA, שיעור היציאה מדף הכניסה חושב כאחוז המשתמשים באתר שלא צפו ביותר מדף באתר שלכם.

6. מנהל התגים (Google Tag Manager)  חשוב מתמיד

google tag mananger

אם הייתם משתמש בפונקציונאליות הבסיסית יותר של GA Universal, אתם יכולים להשתמש בה ללא Google Tag Manager.

לדוגמה, תוכלו ליצור המרות של דפי יעד ב- גוגל אנליטיקס. עכשיו, עם GA4, זה כבר לא אפשרי.

כל היעדים מבוססים על אירועים, כך שחשוב יותר מאי פעם להכיר את דרככם ב-Google Tag Manager. במיוחד אם אתם עובדים בשיווק דיגיטלי או מסחר אלקטרוני. הבנת Tag Manager (או GTM) והיכולת לעבוד איתו, מועילה גם לאיסוף נתונים מתקדם. לדוגמה, תזדקקו לו כדי ליצור אירועים מותאמים אישית וממדים מותאמים אישית.

7. מבנה החשבון

ב-GA Universal מבנה החשבון מכיל 3 אלמנטים: חשבון – נכס – תצוגה GA4 מכיל רק שני אלמנטים: חשבון ונכס.

המשמעות היא שנכס של גוגל אנליטיקס 4 אינו מכיל תצוגות מפורטות. כמו כן, גוגל הציגה קונספט חדש לחלוטין ב-GA4: זרמי נתונים. זרם נתונים מייצג זרימה מהאתר או האפליקציה שלכם לגוגל אנליטיקס. בעוד ש-UA אוספת נתונים ברמת הנכס עם מזהה מעקב, Google Analytics 4 אוספת נתונים ברמת הזרם באמצעות מזהה זרם נתונים ייחודי. לכל נכס GA4 יכולים להיות עד 50 זרמי נתונים ומגבלה של 30 זרמי נתונים של אפליקציה.

8. משתמשים

ב-UA, ישנם שני מדדי משתמש: סך משתמשים ומשתמשים חדשים. ב-Google Analytics 4, ישנם שלושה מדדי משתמש: סך משתמשים, משתמשים פעילים ומשתמשים חדשים.

Universal Analytics מדגיש את סך המשתמשים (המוצגים כמשתמשים) ברוב הדוחות, בעוד ש-GA4 מתמקד במשתמשים פעילים (מוצגים גם כמשתמשים). לכן, בעוד שהמונח משתמשים מופיע באופן זהה, החישוב עבור מדד זה שונה בין UA ל-GA4 מכיוון ש-UA משתמש בכמות של המשתמשים שנכנסו לאתר או לאפליקציה ו-GA4 משתמש בכמות המשתמשים הפעילים. בהתאם לתדירות שבה המשתמשים שלכם חוזרים לאתר שלכם, מדד סך המשתמשים ב-UA ומדד המשתמשים הפעילים ב-GA4 עשויים להיות דומים פחות או יותר.

לסיכום

כעת, כשגוגל אנליטיקס עובר ממודל נתונים מבוסס הפעלה למודל מבוסס אירועים, הרבה משתנה בענף קידום אתרים. ומכיוון ש-GA4 רשמית עדיין בגרסת בטא, שינויים ימשיכו לקרות. ב-11 ביולי 2022, גוגל הכריזה על מימדים ומדדים חדשים עבור GA4. בין אותם מדדים חדשים הם שיעור יציאה מדף כניסה ושיעורי המרה. שני מימדים שאנשי שיווק חיכו להם, ומספקים לעולם קידום האתרים כלים משמעותיים לניתוח מושכל של התנועה לאתר או אפליקצייה.

 

שאלות נפוצות
Google Analytics הוא כלי רב עוצמה שיכול לעזור לכם להבין את התנהגות המבקרים באתר. עם Google Analytics, תוכלו לעקוב ולנתח נתונים על מעורבות משתמשים, צפיות בדף, שיעור יציאה מדף כניסה ועוד. הכלי מספק תובנות חשובות לגבי האופן שבו הגולשים מקיימים אינטראקציה עם האתר ומה הם מחפשים. בעזרת מידע זה, תוכלו לבצע שיפורים באתר כדי להגדיל את מעורבות המשתמשים והמרות.
נכון להיום , ינואר 2023 הכלי חינמי.
אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!