ההבדלים העיקריים בין Google Analytics 4 ל-Universal Analytics
UA | GA4 | |
---|---|---|
מעקב אחר אפליקציות | יש צורך בשימוש בכלי מדידה נוספים | מעקב אחר אתר ואפקליקציה באותו הנכס |
מעקב על אופי השימוש | אינטראקציות שונות (צפיות, עסקאות וכו…) | כל אינטראציה נמדדת כאירוע |
חישובי הפעלות | פעולה מסתיימת לאחר חצות | פעולה לא מסתיימת לאחר חצות |
הייצוא ל-BigQuery | מוגבל | חינם |
שיעור מעורבות אל מול שיעור יציאה | שיעור יציאה | שיעור מעורבות |
Google Tag Manager | אפשר בלעדיו | אי אפשר בלעדיו |
מבנה החשבון | 3 אלמנטים | 2 אלמנטים |
מדדי משתמשים | 2 | 3 |
1. מעקב אחר אפליקציות
אחת הפונקציות הצפויות ביותר של GA4 היא היכולת לעקוב אחר נתוני אתר ואפליקציה באותו נכס. GA4 ממנף את אותו מודל מדידה כמו גוגל אנליטיקס פיירבייס, (המשמש עבור אפליקציות לנייד) שבו כל האינטראקציות נקלטות כאירועים (עוד על כך בסעיף 2 להלן). סכימת הנתונים המאוחדת החדשה הזו בין אתר לאפליקציה לנייד פירושה שיהיה הרבה יותר קל לשלב נתונים ביניהם, ולאנשי מקצוע כמו מומחה קידום אתרים יהיה קל יותר לעקוב אחר הביצועים שלכם.
2. מעקב על אופי השימוש
הבדל משמעותי נוסף בין UA ל-GA4 הוא האופן שבו אינטראקציות נקלטות.
ב-UA, אינטראקציות נלכדו בסוגי התאמות רבים ושונים כגון צפיות בדף, עסקאות ואינטראקציות חברתיות. ב-GA4 לעומת זאת, כל אינטראקציה נקלטת כאירוע.
אירועים היו קיימים גם ב-UA; עם קטגוריה, פעולה ותווית משויכים; אך הסיווגים הללו אינם קיימים ב-GA4.
במקום זאת, Google Analytics 4 עובד עם פרמטרים של אירועים שהם חלקי מידע נוספים על הפעולה (האירוע) שמשתמש ביצע. חלק מפרמטרי אירוע נשלחים באופן אוטומטי, כגון page_title, וניתן להוסיף פרמטרים נוספים (ניתן לרשום עד 25 פרמטרים של אירוע עם כל אירוע).
מכיוון שדגמי הנתונים שונים מהותית, גוגל ממליצה שלא פשוט להעתיק את לוגיקית האירועים הקיימת מ-UA ל-GA4, אלא ליישם לוגיקה חדשה שהגיונית בהקשר החדש הזה.
איך לעבור מיוניברסל אנליטיקס לGA4 >>
3. חישובי הפעלה ב-GA4 לעומת UA
הבדל נוסף בין UA ל-GA4 שיכול להיות מורגש כשאתה מתחיל להשוות נתונים בין שתי המערכות הוא ערכים שונים עבור הפעלות.
ב-UA, הפעלה מייצגת את פרק הזמן שבו משתמש מעורב באופן פעיל באתר שלכם. לאחר הנחיתה באתר שלכם, אלה הדברים שמסיימים הפעלה ב 30 דקות של חוסר פעילות (או הגדרות הזמן הקצוב של הפגישה) השעון עובר חצות (כתוצאה מכך הפעלה חדשה) נתקלים בפרמטרים חדשים של מסע פרסום (כלומר, אם אתם משתמשים בפרמטרים של UTM עבור קישורים פנימיים באתר שלכם. לכן, זה לא מומלץ על ידי Google).
לעומת זאת ב-GA4, אירוע session_start יוצר מזהה הפעלה שאליו משויכים כל האירועים הבאים במהלך ההפעלה. בדומה ל-UA, הפעלה מסתיימת לאחר 30 דקות של חוסר פעילות (או הגדרות הזמן הקצוב של ההפעלה שלכם), אך פעילויות באתר יכולות כעת לעבור על פני חצות ואינן מושפעות ממפגש עם פרמטרים חדשים של מסע הפרסום.
אם לאתר שלכם יש קהל גלובלי, הדבר עלול לגרום לאי-התאמות בנתוני הביקורים שאתם רואים עבור UA ו-GA4 בהתאמה.
4. הייצוא ל-BigQuery הוא בחינם
עם Google Analytics 4 , ייצוא BigQuery זמין לכל הנכסים (עבור UA, זה הוגבל לנכסי Analytics 360).
משמעות הדבר היא שאתם יכולים לשלוח אירועים גולמיים ל-BigQuery, אשר לאחר מכן ניתן לבצע שאילתות באמצעות SQL.
הפונקציה עצמה לא עולה כלום כל עוד השימוש נמצא במגבלות ארגז החול של BigQuery. ראוי לציין כי סביבת ארגז החול אינה תומכת בזרימת נתונים.
5.השמטת שיעור יציאה ושיעור מעורבות
שיעור יציאה מדף כניסה ושיעור מעורבות חלק מההשמטות היותר בולטות מ-GA4 הם המדדים הקשורים להקפצות.
במקום זאת, גוגל בחרה לנקוט בגישה "חיובית" יותר ולדווח על נתוני שיעור מעורבות.
במילים פשוטות, שיעור מעורבות הוא מדד יחס המוצג כאחוז, והנוסחה היא מפגשים/מפגשים מעורבים.
מהן מפגשי מעורבות אתם שואלים? אלו הן ביקורים שנמשכו לפחות 10 שניות היו לפחות אירוע המרה אחד, או היו לפחות 2 צפיות בדף/מסך.
אז האם שיעור הנטישה לא קיים ב-GA4? זה קיים, אבל זה מחושב קצת אחרת ב-GA4. ב- גוגל אנליטיקס 4, שיעור היציאה מדף הכניסה הוא אחוז הביקורים שלא היו ביקורים מעורבים. במילים אחרות, שיעור היציאה מדף הכניסה הוא ההפך משיעור המעורבות, שהוא מספר הפגישות המעורבות חלקי המספר הכולל של הפגישות בפרק זמן מוגדר.
ב-UA, שיעור היציאה מדף הכניסה חושב כאחוז המשתמשים באתר שלא צפו ביותר מדף באתר שלכם.
6. מנהל התגים (Google Tag Manager) חשוב מתמיד
אם הייתם משתמש בפונקציונאליות הבסיסית יותר של GA Universal, אתם יכולים להשתמש בה ללא Google Tag Manager.
לדוגמה, תוכלו ליצור המרות של דפי יעד ב- גוגל אנליטיקס. עכשיו, עם GA4, זה כבר לא אפשרי.
כל היעדים מבוססים על אירועים, כך שחשוב יותר מאי פעם להכיר את דרככם ב-Google Tag Manager. במיוחד אם אתם עובדים בשיווק דיגיטלי או מסחר אלקטרוני. הבנת Tag Manager (או GTM) והיכולת לעבוד איתו, מועילה גם לאיסוף נתונים מתקדם. לדוגמה, תזדקקו לו כדי ליצור אירועים מותאמים אישית וממדים מותאמים אישית.
7. מבנה החשבון
ב-GA Universal מבנה החשבון מכיל 3 אלמנטים: חשבון – נכס – תצוגה GA4 מכיל רק שני אלמנטים: חשבון ונכס.
המשמעות היא שנכס של גוגל אנליטיקס 4 אינו מכיל תצוגות מפורטות. כמו כן, גוגל הציגה קונספט חדש לחלוטין ב-GA4: זרמי נתונים. זרם נתונים מייצג זרימה מהאתר או האפליקציה שלכם לגוגל אנליטיקס. בעוד ש-UA אוספת נתונים ברמת הנכס עם מזהה מעקב, Google Analytics 4 אוספת נתונים ברמת הזרם באמצעות מזהה זרם נתונים ייחודי. לכל נכס GA4 יכולים להיות עד 50 זרמי נתונים ומגבלה של 30 זרמי נתונים של אפליקציה.
8. משתמשים
ב-UA, ישנם שני מדדי משתמש: סך משתמשים ומשתמשים חדשים. ב-Google Analytics 4, ישנם שלושה מדדי משתמש: סך משתמשים, משתמשים פעילים ומשתמשים חדשים.
Universal Analytics מדגיש את סך המשתמשים (המוצגים כמשתמשים) ברוב הדוחות, בעוד ש-GA4 מתמקד במשתמשים פעילים (מוצגים גם כמשתמשים). לכן, בעוד שהמונח משתמשים מופיע באופן זהה, החישוב עבור מדד זה שונה בין UA ל-GA4 מכיוון ש-UA משתמש בכמות של המשתמשים שנכנסו לאתר או לאפליקציה ו-GA4 משתמש בכמות המשתמשים הפעילים. בהתאם לתדירות שבה המשתמשים שלכם חוזרים לאתר שלכם, מדד סך המשתמשים ב-UA ומדד המשתמשים הפעילים ב-GA4 עשויים להיות דומים פחות או יותר.
לסיכום
כעת, כשגוגל אנליטיקס עובר ממודל נתונים מבוסס הפעלה למודל מבוסס אירועים, הרבה משתנה בענף קידום אתרים. ומכיוון ש-GA4 רשמית עדיין בגרסת בטא, שינויים ימשיכו לקרות. ב-11 ביולי 2022, גוגל הכריזה על מימדים ומדדים חדשים עבור GA4. בין אותם מדדים חדשים הם שיעור יציאה מדף כניסה ושיעורי המרה. שני מימדים שאנשי שיווק חיכו להם, ומספקים לעולם קידום האתרים כלים משמעותיים לניתוח מושכל של התנועה לאתר או אפליקצייה.