המדריך לאופטימיזציית אתר ON-SITE

ניווט (ממש) מהיר
לצד השקעה באסטרטגיית תוכן, בניית פרופיל קישורים חיצוניים, שיפור חווית המשתמש ופעילות ברשתות החברתיות, ביצוע אופטימיזציית On-SITE הוא חלק מרכזי וחשוב בכל פרויקט קידום אתרים. במדריך הזה ננסה לסקור את הפעולות החשובות שיש לבצע בכל תהליך ביצוע אופטימיזציה כזה, ולהבין מדוע הן יכולות בפועל לסייע לתהליך הקידום. אז בלי להכביר במילים, בואו נתחיל:ה
אופטימיזציה on- page

בחירת מבנה ה – URL

מערכות ניהול תוכן שונות מאפשרות למנהל האתר לקבוע כיצד יראה מבנה ה – URL של עמודי האתר השונים.
מבנה URL מותאם לסוג האתר יוכל לסייע למנועי החיפוש השונים להבין בצורה מעמיקה יותר את התכנים המוטמעים באתר ואת מידת הרלוונטיות שלהם לחיפושים אשר מבצעים גולשים.

ישנם סוגים שונים של מבני URL. חלקם כוללים בתוכם התייחסות למרכיבים שונים של התאריך בו נוצר התוכן, כמו מספר החודש והשנה.
חלקם כוללים התייחסות למבנה ההיררכי של האתר (תוך ציון שם הספריות וקטגוריות האב בהן נעשה שימוש), בחלקם משולבים ביטויי המפתח, ויש גם לא מעט מנהלי אתרים שבוחרים לקבוע את מבנה כתובות האתר תוך שימוש בשפה בה נעשה שימוש באתר.

כאמור, לאתרים שונים מתאימים מבני URL שונים. שימוש בציון תאריך נכון במבנה ה – URL יתאים במיוחד לאתרי חדשות או מגזינים שונים,
ואילו שימוש בשמות קטגוריות יתאים בעיקר לאתרי מסחר שבהם המבנה ההיררכי של המוצרים הוא קבוע.

טיוב תגיות מטא

לטיוב תגיות המטא (Meta Title ו – Meta Description בעיקר) ישנה השפעה מכרעת על הסיכוי לקדם את עמודי האתר עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים. כמו כן, שיפור של תגיות המטא הוא פעולה שלא דורשת משאבים רבים, אינה תלויה באנשי מקצוע נישתיים ונדירים, ניתנת לביצוע באופן מיידי, וכן מדידת ההשפעה שלה אפשרית באופן מיידי.

תגיות המטא, רק נזכיר, הן חלקי תוכן באתר שלא מוצגים באמצעות הדפדפן לגולשים בעת הגלישה בעמודי האתר.
בתגיות המטא נעשה שימוש בעיקר בדפי תוצאות החיפוש המוצגים לגולשים שעשו שימוש במנוע החיפוש. שיפור תגיות המטא בעמודי האתר יכול לסייע בהגדלת שיעורי ההקלקה של גולשים על תוצאות החיפוש.

תוספים שונים כמו Yoast, למערכות ניהול תוכן מאפשרים עריכה גורפת של תגיות מטא באתר על מנת לייצר ברירת מחדל במקרה שהאתר מכיל עמודים רבים, וקשה יהיה לטייב את כולם בזמן קצר.
כדאי יהיה לחשוב על תצורה קבועה של תגית הכותרת באתר, למשל באמצעות נוסחה המשלבת את מילת המפתח, ערך כלשהו שהמותג יכול לספק, תו מפריד כלשהו ואז שם המותג.

טיוב היררכית הכותרות באתר

חשוב יהיה לזכור: לנו, בני האדם, יש יכולת להפריד בין חלקי תוכן שונים באתר, רק באמצעות התבוננות בהם. למנועי החיפוש השונים, המלאכה הזאת הרבה יותר קשה.
כדי להקל על מנועי החיפוש בהבנת התפקיד של כל פיסת תוכן באתר, נהוג לסמן את פיסות התוכן האלו באמצעות היררכיית תגיות כותרת:
H1 עבור כותרת ראשית, H2 עבור כותרות משנית, וכך הלאה. התגית P תסמל שמדובר בפסקת תוכן רגילה.

ישנם כמה כללים שחשוב יהיה להקפיד עליהם בעת טיוב היררכיית הכותרות באתר: כותרת ראשית אחת לכל עמוד באתר,
שמירה על רציפות כותרות (לא לדלג מעל היררכיית כותרות, למשל בין H1 ל H3 באופן ישיר),
עבודה במבנה של עץ, שימוש בהיררכיית כותרות נוספת רק במקרה שישנה לוגיקה המחייבת פיצול ועוד.

שיפור זמני הטעינה של עמודי האתר

גוגל הכניסה לאחרונה שימוש במדדים שונים הקשורים לחווית השימוש של גולשים כחלק מאלגוריתם הדירוג של עמודי האתר השונים.
במסגרת המדדים האלו, נבחנים משך זמן הטעינה של האובייקט הגדול ביותר המוצג בעמוד, משך הזמן עד שמתאפשרת אינטראקציה של הגולש עם רכיבים שונים באתר,
וכן מידת היציבות של התצוגה לאחר טעינה ראשונית של הרכיבים על גבי המסך.

כדי לשפר את הדרך שבה גוגל מודדת את עמודי האתר שלכם, חשוב יהי לקצר את משך הטעינה של עמודי האתר שלכם.
ישנן לא מעט טכניקות לשיפור מהירות הטעינה של האתר שיאפשרו לכם לעשות זאת: צמצום סקריפטים לא נחוצים, תעדוף של סקריפטים המאפשרים אינטראקטיביות, כיווץ תמונות, סידור נכון יותר של האתר ועוד.

בניית פרופיל קישורים פנימיים איכותי

לבניית פרופיל קישורים פנימיים איכותי ישנה השפעה מכרעת על איכות הקידום של האתר. קישורים פנימיים מאפשרים למנועי החיפוש לגלות עמודים חדשים באתר ולאנדקס אותם,
מה שיאפשר במועד מאוחר יותר הצגה שלהם עבור שאילתות רלוונטיות של גולשים.
כמו כן, קישורים פנימיים מאפשרים למנועי החיפוש לבצע דיפרנציאציה בין עמודים שונים באתר מבחינת החשיבות שלהם.
קישורים פנימיים מסייעים לגולשים עצמם להתמצא בצורה טובה יותר באתר, מגדילים את משך השהיה שלהם באתר, מקטינים את שיעור הנטישה, ומסייעים בסידור המידע במנות קטנות, שמאפשרות צריכה שלו, על פי הצורך.

טיוב תגיות ALT באתר

תגיות ALT הן תגיות שמטרתן להציג טקסט אלטרנטיבי לגולשים במקרה שהדפדפן לא הצליח לטעון תמונה באופן תקין למסך. תגית ALT אמורה לתאר באופן תמציתי מה רואים בתמונה.
לשימוש בתגית ALT ישנה חשיבות בכל פרויקט קידום אתרים. הסיבה לכך, היא שתגית ה- ALT מסייעת למנוע החיפוש להבין מה מוצג בתמונה ולהבין את ההקשרים בין התוכן הטקסטואלי ובין התמונות באתר.
אולם, לתגיות ה – ALT ישנו תפקיד נוסף, חשוב לא פחות: הן מאפשרות הנגשה של התמונות באתר לבעלי לקויות ראיה, ומשמשות תוכנות עזר שבאמצעותן מתבצעת הקראה של התוכן באתר עבור אותם בעלי לקויות.

בצורה כזו, גם אם הנגשה של האתר לבעלי לקויות איננה פקטור בו עושה שימוש מנוע החיפוש, הרי שעצם האפשרות שניתנת לגולשים שונים לצרוך את התוכן באתר למרות המגבלות שלהם,
צריכה בוודאי לסייע גם לדירוג של עמודי האתר הרלוונטי בדפי תוצאות החיפוש.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!