חשיבות מיתוג עסקי להצלחת קידום האתר (ולשיווק בכלל)

ניווט (ממש) מהיר
אנו חיים בעולם דיגיטלי ומהיר, שבו עסקים "נלחמים" על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים וצריכים ללכוד אותה בצורה יעילה ומדויקת. ביסוס נוכחות מקוונת חזקה (אתרים, רשתות חברתיות וכו') היא כבר יותר מסתם המלצה וNice To Have אלא ממש הכרח לעסקים בכל הגדלים, חדשים וקיימים גם יחד. אחד המרכיבים המרכזיים בבניית נוכחות דיגיטלית לעסק שלכם, הוא מיתוג עסקי נכון ויעיל! אז אחרי שאני דואגת לחפור ללקוחות שלי על חשיבות המיתוג העסקי להצלחת קידום האתר שלהם, החלטתי לכתוב על חשיבות המיתוג העסקי לכל עסק, בדגש על ה SEO (כי זו המומחיות שלי), להסביר כמה מושגים עיקריים מעולם השיווק הדיגיטלי, וכמובן שלא אסיים לפני שאנדב לכם מספר טיפים יעילים ביותר! אז בואו נעבור לתאכלס,
מוצרים ממותגים שונים (כובע, מחברת, ספר עטים ועוד ) המכילים את המיתוג של ליאור ישנו - מומחית קידום אתרים לצורך הסבר על חשיבות מיתוג עסקי לקידום אתרים ושיווק

מהו מיתוג עסקי?

בצורה הכי פשוטה, כשאנו מדברים על מיתוג עסקי אנו מדברים על תהליך יצירת תדמית וזהות מסוימת לעסק שלכם.
מיתוג עסקי מדבר על כלל הפעילויות והאסטרטגיות המופעלות על ידי עסקים ליצירת זהות ייחודית בפני הלקוחות שלהם. זה כרוך בעיצוב התפיסה והתדמית של העסק באמצעות אלמנטים שונים כגון לוגואים, תגיות, צבעים קבועים לפוסטים, קישורים עקביים לאתר ועוד.
עבור עסקים קטנים, מיתוג יכול לעזור לבדל אותם מהמתחרים ולבסס אמינות, בעוד עבור חברות גדולות יותר, זה יכול לחזק את המוניטין שלהן ולשמור על נאמנות הלקוחות למותג.

תהליך מיתוג עסקי

מיתוג עסקי הוא לא "זבנג וגמרנו" ולמעשה מדובר בתהליך מרתק המלווה את צמיחת העסק שלכם כל הזמן!
התהליך הזה אף פעם לא מסתיים, וגם המותגים הגדולים דוגמת "נייקי" או "מייקרוסופט" עברו ועוברים תהליכים הממשיכים לעצב את המותג שלהם.

השלב הראשוני בתהליך המיתוג שלכם הוא הגדרת הערכים, הזהות והמטרות של העסק שלכם, ובשלב זה אתם שואלים את עצמכם שאלות שיובילו ליצירת "אני מאמין", סיפור העסק שלכם, מטרות וחזון.

בשלבים הבאים תצטרכו לאפיין את הקהל שלכם, וזה אומר להבין בדיוק אל מי אתם פונים.
בלי לדעת מי הם הלקוחות שעבורם אתם מספקים צורך מסוים, לא תוכלו להתחיל לשווק ובטח שלא למכור!

לאחר מכן, מגיע הזמן שבו אתם מתחילים ליצור לוגו, שפה גרפית, סלוגן, ולאחר מכן ניתן להתחיל לחשוב על אסטרטגיה שתחדיר את המותג שלכם אל תודעת הלקוחות, ולמעשה תניע את תהליך המכירה של המוצרים הראשונים בעסק שלכם.

בואו נצלול קצת יותר לעומק! ממה מורכב מיתוג עסקי?

צוללן

כפי שבוודאי הבנתם, "מיתוג עסקי" הוא מושג מטריה רחב הכולל תחתיו נושאים רבים נוספים.

מה מרכיב את המיתוג העסקי שלכם?

  • לוגו לעסק: לוגו מעוצב משמש כפני העסק שלכם והייצוג הויזואלי הרשמי שלו. הלוגו שלכם צריך להיות ייחודי, בלתי נשכח ומשקף את ערכי ורעיונות העסק.
  • סלוגן: ביטוי קצר וקליט שמכיל בתוכו את מהות המותג והעסק. סלוגן חזק יכול להטיס את המיתוג שלכם קדימה, ובאותה נשימה חשוב להיזהר לא "ליפול" לסלוגנים נדושים שהפכו להיות נדושים ושגורים.
  • צבעים: הצבעים הם חלק משמעותי בשפה הגרפית של המיתוג העסקי שלכם. בחירת הצבעים במיתוג היא קריטית שכן הם מעוררים רגשות ויוצרים אסוציאציות בקרב הקהל שלכם. שימוש עקבי בצבעים בכל חומרי המיתוג שלכם מסייע לחיזוק ההיכרות והזיכרון של העסק שלכם בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם!
  • טיפוגרפיה: טיפוגרפיה מתייחסת לגופנים ולסגנונות המשמשים במיתוג, והיא מהווה חלק נוסף בשפה הגרפית של העסק. עקביות בטיפוגרפיה מסייעת ביצירת זהות ויזואלית מגובשת ומחזקת את הכרת המותג (לדוגמה הכתב המסולסל של "קוקה קולה").
  • ויזואליות: החלק האחרון הקשור לשפה הגרפית הוא הויזואליות, הכוללת תמונות, גרפיקה ואסתטיקה עיצובית כללית המשמשת בחומרי מיתוג. אלמנטים חזותיים צריכים להתאים לאישיות המותג ולעורר את התגובה הרגשית הרצויה מהקהל.
  • סיפור מותג: זכרו שמותג טוב מעורר רגש מסוים בקרב הקהל, ובהתאם – סיפור המותג שלכם צריך לספר את ההיסטוריה, הערכים והמטרה של העסק שלכם. למשל, אדם שעזב קריירה כדי לעסוק בתחום הריקוד לאחר שהחליט שזה מה שהלב שלו אומר לו, וכיום הוא מגשים את עצמו דרך לימוד ריקוד.

החשיבות של מיתוג עסקי בעולם השיווק

מיתוג אפקטיבי ממלא תפקיד מרכזי במאמצי השיווק שלכם כבעלי עסקים, ובמיוחד בנוף דיגיטלי שבו הלקוחות "מופגזים" באינספור אפשרויות.
מותג חזק עוזר לעסק שלכם להתבלט, ללכוד תשומת לב וליצור רושם מתמשך בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
בנוסף, מיתוג נכון יאפשר לכם להתחבר רגשית אל קהל היעד שלכם, ליצור אמון, וגם ייתן לכם את הלגיטימציה לגבות מחירים גבוהים יותר עבור המוצרים שלכם.

מיתוג עסקי וקידום אתרים (SEO)

בנוסף להשפעתו על השיווק, מיתוג עסקי קשור באופן הדוק גם לקידום אתרים אורגני במנוע החיפוש של גוגל, או מה שמכונה SEO.

מהו קידום אתרים אורגני (SEO)?

קידום אתרים אורגני או SEO (Search engine optimization) הוא למעשה כלל המניפולציות והפעולות שניתן לבצע באתר שלנו על מנת שגוגל יקדם אותו בתוצאות החיפוש מבלי להשקיע כסף בקידום ממומן.

SEO מבוסס על היכרות (ולפעמים ניסוי וטעיה) של העוסקים בתחום עם האלגוריתם של גוגל, והם תמיד ינסו לפענח מהן ההעדפות של גוגל ומה יגרום למנוע החיפוש להעדיף אתרים מסוימים ופחות להעדיף אחרים.

בין השאר, SEO כולל כתיבת תוכן איכותי, שימוש במילות מפתח, שתילת קישורים, יצירת היררכיה נכונה בלשוניות ועמודי האתר ועוד.
היתרון הגדול בקידום אורגני על פני קידום ממומן, שהוא משרת אותנו לאורך זמן ואף מתעצם עם הזמן, לעומת קידום ממומן שמפסיק לפעול ברגע שאנו לא משלמים.

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!

 

ואיך זה קשור למיתוג העסקי שלכם?

כשאתם מבצעים מיתוג חזק ונכון המוביל אל האתר שלכם, אתם למעשה גורמים למנועי החיפוש "לאהוב" אותו ולקדם אותו יותר בשל כך.
מנועי חיפוש כמו גוגל לוקחים בחשבון את המוניטין, הסמכות והמומחיות הכוללת של אתר בעת קביעת הדירוג שלו, וזה יביא לחשיפה גבוהה שלו בתוצאות החיפוש.
בסופו של דבר החשיפה הגבוהה תוביל לתעבורה מוגברת של לקוחות פוטנציאליים, וע"פ חוק המספרים הגדולים – זה יאפשר רכישות רבות יותר לעסק שלכם.

מיתוג עסקי בהקשר ל- EEAT של גוגל

E.E.A.T הוא למעשה אחד המדדים של גוגל לדירוג של אתרים בתוצאות החיפוש, ולהערכת האיכות של התכנים שהם מציגים.

ראשי התיבות של EEAT:

Expertiseמומחיות כותב התוכן
Experienceהניסיון של כותב התוכן
Authoritativenessהסמכותיות של הכותב, התוכן והאתר כולו
Trustworthinessהאמינות של הכותב, התוכן והאתר כולו

שילוב המדדים האלו מאפשר לגוגל לקבוע את איכות התוכן והאתר, ובאמצעותם התוכן ידורג בתוצאות החיפוש.
EEAT הוא מושג חשוב נוסף שיש להכיר בהקשר לקידום אתר העסק שלכם בגוגל, ויש לציין שהוא מבוצע ע"י מעריכי איכות אנושיים של גוגל ולא ע"י אלגוריתם אוטומטי או בינה מלאכותית (לפחות ע"פ מה שאנו יודעים נכון לעכשיו).

חלקי הפאזל שמובילים להצלחת פרוייקט SEO באמצעות מיתוג עסקי שמתבסס על מודל EEAT של גוגל
E.E.A.T

איך זה מתקשר למיתוג העסקי שלכם?

ובכן, בניית מותג מכובד, חזק ואמין מסייעת לכם לבסס מומחיות, סמכות ואמון בקרב הגולשים וגם בקרב מעריכי האיכות האנושיים של גוגל.
מותג חזק ואמין יעלה את הציון שלכם מבחינת מדדי ה- EEAT ולכן יגרום לחשיפה מוגברת של האתר שלכם בצורה אורגנית ומבלי להשקיע שקל על פרסום ממומן!

טיפים למיתוג עסקי מוצלח

תהליך מיתוג של עסק הוא מרתק מאין כמותו, וזה קצת יכול להזכיר גידול של ילד.
ריכזתי עבורכם מספר טיפים שיכולים לעזור לכם לבסס מותג חזק, מוכר ואמין:

יצירת לוגו

הלוגו שלכם צריך להיות מיוחד, קליט, וכמובן כזה שמתאר את אופי העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.
אם יש משהו שאתם באמת רוצים להשקיע בו, זה הלוגו שלכם!
אל תתפתו ליצור לוגו בסגנון דומה לעסקים אחרים בתחום שלכם, ונסו להיות יצירתיים, שונים ומיוחדים.
ההמלצה היא כמובן להיעזר באיש מקצוע שאתם אוהבים את העבודות שלו.

עקביות גרפית

מתוך הלוגו שלכם אמורה להיגזר השפה הגרפית של העסק שלכם, והיא תלווה אתכם גם באמצעי שיווק אחרים. צבעים אחידים, גופני טקסט קבועים ואמצעים גרפיים נוספים, עוזרים למותג שלכם להיחרט בצורה טובה יותר בזכרון הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, וזה יעזור לכם להתבלט מעל המתחרים שלכם!

תבניות מוכנות לפוסטים

באותו הקשר של עקביות בשפה הגרפית, באפשרותכם ליצור תבניות מוכנות לפוסטים ופרסומים ברשתות חברתיות.
יצירת תבניות מוכנות חוסכת לכם זמן ומאפשרת למותג שלכם לחלחל בצורה טובה יותר אל תודעת הקהל שלכם.

קישורים לאתר העסק

השתמשו בקישורים בצורה חכמה, ונסו לייצר מצב שבו כל הדרכים מובילות לאתר העסק שלכם.
בין אם משתפים פוסט בפייסבוק או סטורי באינסטגרם, אל תישכחו לשים קישור למאמר או סרטון המופיע באתר שלכם!
באופן זה תוכלו ליצור תנועה גדולה יותר לכיוון האתר שלכם, מה שיגרום לאלגוריתם של גוגל לזהות זאת ולמקם אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

צרו קשר עם הקהל שלכם

חלק בלתי נפרד מתהליך מיתוג עסק הוא יצירת אינטראקציה עם הקהל שלכם באמצעות מדיה חברתית, פוסטים ופלטפורמות נוספות. הקפידו לענות ולהגיב למי שרושם לכם תגובות, הערות ומשובים, ותנו להם להרגיש שאתם מעריכים את המעורבות שלהם!
התנהגות שכזו מצידכם יוצרת תחושה של קהילה, ועוזרת למותג שלכם להפוך לכזה שמתחבר ללקוחות ברמה האנושית והרגשית, ולא כזה המורכב רק ממוצרים, סמלים ומחירים.

ספקו ערך ואיכות

ספקו מוצרים או שירותים יוצאי דופן התואמים את הבטחת המותג שלכם, והעניקו ערך איכותי גם לאלו שעדיין לא רכשו מכם.
שאפו למצוינות בכל אינטראקציה עם לקוח פוטנציאלי כדי לבנות מוניטין של איכות ואמינות, וזכרו שגם אם האינטראקציה אינה מסתיימת במכירה, הלקוח עדיין נמצא במשפך השיווקי שלכם!
המשפך השיווקי שלכם מאפשר לקהל שלכם להכיר אתכם שלב אחר שלב, עד לנקודה שבה הם ירגישו מספיק בטוחים כדי לרכוש מכם.

לימוד ושיפור מתמיד

זכרו שבתור בעלי עסקים אתם חייבים להיות תלמידים נצחיים! גם בעלי עסקים ותיקים ממשיכים ללמוד את עולם השיווק הדינאמי והמשתנה כל הזמן.
הקפידו לעקוב בקביעות אחר הנוכחות של המותג שלכם ברשת, הפיצו משובים בקרב לקוחות וקחו לתשומת לבכם את ההערות שלהם.
כמו כן, חשוב להבין שמה שמתאים כרגע ברשת חברתית או פלטפורמה מסוימת, אין זה אומר שהוא ישאר רלוונטי בעוד שנה או אפילו מספר חודשים.

לסיכום,

מיתוג עסקי חזק ישפיע ישירות על קידום אתר העסק שלכם בגוגל  .
מנועי החיפוש "יודעים" באמצעות אלגוריתמים ומעריכי איכות אנושיים, כיצד לתעדף אתרים איכותיים יותר ולדרג אותם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
לכן, השקעה בתהליך של מיתוג עסקי נכון ומעקב אחרי הטיפים שריכזתי עבורכם במאמר זה, יוכלו לגרום לגוגל "לאהוב" יותר את האתר שלכם ולהפנות אליו יותר "טראפיק" שגם יביא למכירות מוגדלות בסופו של דבר!

אין ספק שמיתוג עסקי הוא מסע מרתק המעצב את זהות העסק שלכם כל העת, בין אם אתם עסקים בתחילת דרכם ובין אם אתם מנהלים עסק ותיק.
אני מקווה שהצלחתי לעשות לכם קצת סדר, ואשמח לענות על כל שאלה!

מיתוג נעים 😊

שאלות נפוצות
מיתוג עסקי מתייחס לתהליך של יצירת זהות, תדמית ומוניטין ייחודיים לחברה או למוצריה/שירותיה. מיתוג עסקי עוזר לבסס הכרה, אמון ונאמנות בקרב הלקוחות. זה מבדיל חברה מהמתחרות ומשפיע על תפיסות הלקוחות.
מיתוג אפקטיבי משפר יוזמות שיווקיות על ידי יצירת מסר מותג חזק ואלמנטים ויזואליים עקביים, מה שמוביל להגברת המודעות למותג ומעורבות הלקוחות.

 

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!