CRO -שיפור יחס המרה

CRO -שיפור יחס המרה

אופטימיזציה לשיפור יחס ההמרה CRO באתרי איקומרס – או איך תגרמו לחנות שלכם למכור יותר

בשנים האחרונות, עם דחיפה לא קטנה מתקופת הקורונה, החלו לצוץ יותר ויותר חנויות אינטרנטיות, או בשמן השני, איקומרס (E-commerce). על פניו, נשמע מאוד פשוט לנהל חנות אינטרנט. לא צריך מוכרים, בינוי חנות, שכירות ועוד המון אלמנטים שיש בחנויות פיזיות. אבל ויש אבל גדול, לעיתים חנויות אינטרנט מתקשות לייצר רווחיות, בעיקר בשל חוסר הבנה והיעדר ספקים מקצועיים המבינים בעולמות האלו. אבל אל דאגה, בשביל זה אני כאן.

איך מודדים ביצועים של אתר אינטרנט?

חנות אינטרנט נמדדת לפי פרמטרים כמו: יחס המרה, כמות כניסות, מסע לקוח, זמן שהייה ואלו רק חלק מהם. אחד הדברים הראשונים שחנות אינטרנט יכולה לשפר, על מנת לייצר יותר הכנסות, זה ה- CRO. רגע לפני שאתם בורחים בגלל 3 אותיות באנגלית, תנו לי לפשט לכם את זה.

מה זה CRO?

ראשי התיבות של CRO באנגלית הן Conversion  Rate Optimization. נשמע מפוצץ, אבל מה בתאכלס זה אומר? CRO הוא אופטימיזציה של יחס ההמרה באתר. נחלק את זה לשניים:

  • אופטימיזציה – ביצוע שינויים על מנת לבצע שיפור.
  • יחס המרה – כמות האנשים הנכנסים לאתר לחלק לכמות הרכישות שהתבצעו. לדוגמא, אם נכנסים לאתר שלי 1,000 גולשים ביום ונכנסו 20 הזמנות, יחס ההמרה שלי יהיה 2%. אם נכנסו לאתר שלי 1,000 גולשים ביום ונכנסו 2 הזמנות, יחס ההמרה שלי יהיה 0.20%.

כאשר אנחנו רואים תוצאה כמו 2% זה נשמע לנו מעט, אבל הדבר ממש לא כך! רק בשביל לסבר את האוזן, רוב האתרים נעים בין 1%-2% יחס המרה. שיפור יחס ההמרה שווה ערך להכנסה גבוהה יותר.

איך מתבצעת המדידה באתר?

רגע רגע. איך מזהים מה קורה באתר, מי הקהלים שלי ומה גורם להם לנטוש את האתר ללא רכישה? בתחילת דרכו של כל אתר, חשוב לחבר אותו לממשק מדידה, לדוגמא Google Analytics שנחשב לכלי הנפוץ ביותר היום בשוק האיקומרס, אה והוא גם חינאמי. המטרה שלו היא להבין מה הגולשים עושים באתר, איפה הם נוטשים וכמו כן, להבין מאיזה קמפיינים לקידום האתר הם מגיעים.

המדידה הזאת מתאפשרת דרך הטמעת פיקסלים באתר. לא אלאה אתכם במה זה פיקסל, מה שחשוב לדעת זה, שניתן לקבל חיווי על כל פעולה שמתבצעת באתר. לדוגמא, צפייה בעמודי קטגוריות, צפייה במוצרים, הוספה לסל, רכישה ועוד.

בדרך זו, ניתן לקבל מושג על נקודות כשל, חסמי לקוח ותקלות, לטפל בהן ולשפר את יחסי ההמרה. תחשבו על זה, במקום לרוץ לקמפיינים ממומנים ולהשקיע יותר כסף, בלי בהכרח להשיג יותר רכישות, אפשר פשוט לשפר את ה-CRO.

לדוגמא, זיהיתם שישנה כתבת תוכן שהכנתם לקידום האתר וממנה נכנס קהל. איזה כיף ה-SEO עשה עבודה טובה! אבל, אתם מזהים בסוף הקריאה נטישה בלי לצפות כלל במוצרים. במצב כזה לדוגמא, הייתי משלבת הפנייה למוצרים ספציפיים ורלוונטים באתר כדי לייצר רכישה.

אתם בטח חושבים לעצמכם, וואו זה מלא עבודה לשבת על המידע הזה. נכון! אבל תחשבו שאם אתם מצליחים לשפר את יחס ההמרה ולו ב-0.5% גדלתם ב-150%! אף קמפיין לא מבטיח לכם הצלחה כזאת.

אבל יש לי SEO, למה אני צריך גם CRO?

רגע, אל תתבלבלו. זה שהמטרה של שניהם זה אופטימיזציה, לא אומר שהם זהים או בכלל דומים!

SEOאופטימיזציה במנועי חיפוש (דוגמאת גוגל). ה-SEO הוא שיפור מתמיד של האתר לשם קידום האתר למיקום גבוה יותר בחיפושים. כלומר, אם העסק שלי עוסק במכירת מגבות והגדרתי ל-SEO שזאת מילת חיפוש רלוונטית לעסק שלי, כאשר אחפש את המילה "מגבות" האתר שלי יעלה בחיפושים. התוצאה ניכרת לעין בטווח הארוך.

CRO אופטימיזציה ליחס ההמרה בחנות אינטרנט. כלומר, כמה אחוז מהאנשים שנכנסו לאתר, ביצעו רכישה. התוצאה של פעולות לשם שיפור יחסי ההמרה היא לרוב בטווח הקצר.

חשוב לזכור – השיפורים הללו צריכים להיעשות באופן קבוע ועקבי. אתר אינטרנט דורש התעמקות ומעקב אחר מסע הלקוח, ייתכן שיש דברים שלא שמתם לב אליהם ובעיניכם הם מינוריים, אך הם מייצרים חסם משמעותי אצל הלקוח.

אתן דוגמא נוספת שנתקלתי בה. באחד האתרים זיהיתי שקופץ פופ-אפ, כפתור ה-X נחתך ולא ניתן ללחוץ עליו ולסגור את הפופ-אפ. כביכול מדובר בבעיה קטנה אבל המשמעות לה כבירה! אנשים ינטשו את האתר כי לא יוכלו להמשיך לגלוש בו.

בשורה התחתונה – איך משפרים את ה-CRO?

בשעה טובה ומוצלחת, הגענו לחלק החשוב והמשמעותי ביותר. מה עושים מחר בבוקר?

  1. תחוו את האתר שלכם כלקוחות

פעם בחודש לפחות, אני מבצעת הזמנה באתר, כדי להרגיש את החוויה של הלקוח ואת המסע שהוא עובר, עד לקבלת המוצר לפתח ביתו. אתם תתפלאו לגלות כמה דברים אתם תחוו בדרך וכמה אלמנטים תרצו לשפר ולשנות.

  1. תחקרו למה?

כשאנחנו מנסים להבין מה עלול להוות חסם רכישה, עולים לנו המון אלמנטים בראש, או לחלופין לא עולה אפילו אלמנט אחד. הדעה שלנו לא חשובה כלל, מה שחשוב זה לבצע את הניתוח בצורה מקצועית ולהבין מאיפה הבעיות נובעות.

לדוגמא, יש פריטים שממירים מאוד ויש פריטים שכלל לא? שימו אותם אחד אל מול השני ושאלו את עצמכם למה? אולי לאחד יש תמונות יפות וברורות ואילו למוצר השני תמונות לא איכותיות או לא ממוקדות במוצר. כמו כן, ייתכן שחסרים פרטים בטקסט, אם אתם מוכרים שולחן לדוגמא ולא כתבתם את גודלו, הרי הגולש לא יוכל לרכוש אותו בלי המידע הזה. כל שינוי יכול לשפר את ה-CRO.

  1. תשאלו את הלקוחות

מי מכיר יותר את החוויה מאשר הלקוח? על מנת להבין את חווית הלקוח בצורה הטובה ביותר, אני נוהגת לעשות כמה שיחות ללקוחות שהזמינו וקיבלו את המוצר ושואלת איך הייתה החוויה שלהם? אני תמיד מגלה דברים שלא חשבתי עליהם וגם הלקוחות, נהנים מתודעת השירות הגבוהה ותמיד ממפרגנים!

  1. מפות חום

מה קשור עכשיו מזג האוויר? הוא לא קשור. מפות החום, ממפות את האתר לפי המקומות שמשכו יותר תשומת לב אצל הגולשים. כך ניתן לראות איזה באנרים הכי מוקלקים, מה "האיזורים המתים" אליהם הקהל כמעט לא מגיע  ולזהות, מה מיקומים "חמים" באתר. כך ניתן להבין אילו באנרים\מסרים עובדים הכי טוב. תוכנות כדוגמאת Hotjar יוכלו לסייע לכם.

  1. האם אני מכניס את הקהל הנכון?

קידום אתרים צריך להתבצע בצורה מקצועית ונכונה. בלא מעט מקרים, כאשר אני מנתחת את הקהלים הנכנסים לאתר, אני מבחינה בבעיות בקהל עצמו. אם אני מוכרת מצעים, לא הגיוני שרוב הקהל שיכנס לאתר יהיה בגילאי 18-24. לרוב הגילאים האלו עוד חיים עם ההורים ולא חושבים על מוצרים כאלו.

קידום אתרים לא נכון, עלול להוביל לירידה ב-CRO. המדיה מחשבה על קהל היעד, בשילוב הבנה של מילות החיפוש עליהם עובד ה-SEO לקידום האתר, יכולים לשפר משמעותית את הקהל. זה שנכנסים המון אנשים, זה נחמד. אבל זה לא משרת אותנו אם הם לא רוכשים.

אם נסכם את זה

כל מנהל אתר יודע, ששיפור יחס ההמרה הוא אחד הגורמים החשובים להכנסות. "אין לי זמן לזה, אני מנהל עסק שלם" אלו מילים שאני שומעת מדי יום. המון פגישות עם בעלי עסקים, גרמו לי להבין שלעיתים בגלל חוסר הבנה מצמצמים במקומות הלא נכונים, כמו שיווק או ניהול וקידום האתר.

אם תתעסקו כל היום בסחורה, שינוע, הובלות, כספים ורק על זה תשימו את הונכם, איך תביאו לקוחות? שיווק וקידום אורגני וומומן הוא חלק קריטי בעיקר כשמדובר באיקומרס.

אחת הבעיות של אתרי האינטרנט היא הרכישה בשלט רחוק, בלי לראות את המוצר באמת. זה עלול לגרום להמון חסמים בקרב הלקוח ולעיתים אפילו לפספס מכירה בגלל זה. התדמית של העסק סופר חשובה במקרים האלו, חיבור הקהלים וחוויה טובה, זה חלק חשוב מאוד בתהליך.

כדי לבדוק האם השיווק עושה עבודה טובה, מביא את הקהלים הנכונים והאתר אכן מעודד לרכוש, עליכם כל הזמן להיות במעקב ולהבין מה הצרכן שלכם חווה, באילו דרכים ניתן לשפר עבורו את החוויה, או במילים אחרות CRO, שאתם כבר בטוח יודעים מה זה.

אז מי זאת אני ואיך אני יכולה לעזור?

נעים מאוד, אני ליאור ישנו ליאור ישנו מומחית SEO & CRO. אני מאמינה שעם שותפות אמיתית, אנליזה והבנה עמוקה של העסק (או במקרה שלנו החנות האינטרנטית) נוכל להגיע למימוש הפוטנציאל והכי חשוב, להעלות את ההכנסות.

אני מומחית בשיפור יחסי ההמרה באתרי סחר, תוך הבנה עמוקה של מנועי חיפוש (SEO) ואני פה כדי לתת לכם מענה לכל הצרכים שלכם בנושאים האלו. אם אתם מרגישים תקועים ושיש המון מה לשפר אבל אתם לא יודעים איך, צרו איתי קשר עוד היום ותראו תוצאות כבר מחר.

לעוד מידע בנושא:

אהבתם? מעולה!

רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!

ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

לקידום האתר שלך - השאר פרטים
WebCEOSEO Tools
Load WordPress Sites in as fast as 37ms!