קידום אתרים לרופאים: המטרה – השגת יותר מטופלים ומיתוג הרופא כמומחה בתחומו

ניווט (ממש) מהיר
יש לכם לקוח שעוסק ברפואה או שהינו בעל קליניקה טיפולית ואתם רוצים לעזור לו לקדם את העסק? חשוב שתדעו כי קידום אתרים לרופאים הינו שונה מהותית מקידום מוצר כזה או אחר. הסיבה לכך היא הרגישות הרבה והצורך במסירת מידע אמין ומדוייק ביותר כדי שחלילה לא להטעות צרכנים באופן שיסכן אותם ואת המוניטין של הרופא המטפל. אז הפשילו שרוולים וחלוקים לבנים כדי לצלול לעומק האלגוריתם של גוגל בכל הנוגע לקידום רופאים ומטפלים.
קידום אתרים לרופאים

קידום אתרי רופאים ומטפלים

גם רופאים ומטפלים שונים רוצים להרחיב את מעגל הלקוחות שלהם וליהנות משגשוג ופריחה למרפאה או הקליניקה שהקימו בהשקעה ומאמצים רבים. אך עם הרצון בא גם הקושי. גוגל אינו מתייחס בסלחנות לעבודת קידום אתרים לרופאים שנעשתה בצורה רשלנית וברמה נמוכה, הרבה יותר מאשר פרסום צעצועים או מוצרי נקיון. מומחה לקידום אתרים צריך לדעת שיש להקפיד על מספר כללים מחמירים כדי שהאלגוריתם של גוגל ישתכנע שמדובר באישיות ברת סמכא ומומחיות שניתן לתת בה אמון. בשונה מקידום אתרים רגילים, חשוב מאד שבכל תוכן שיווקי המופיע באתר יצוין באופן בולט שם הרופא שכתב או בדק אותו, התואר שלו והמומחיות שלו בפסקה או חלונית. פרט זה הינו קריטי לאמינות האתר בעיני גוגל. פרט לכך, ישנם עוד אלמנטים חשובים רבים שיש צורך להתייחס אליהם ברצינות רבה כאשר מקדמים אתר של רופא או מטפל.

פרמטרים שחייבים להתקיים בקידום אתרים לרופאים

  • ציון כל השירותים שניתנים בקליניקה או במרפאה.
  • ציון התעודות, הפרסים, הניסיון והמוניטין, המומחיות וכל דבר שיכול לאפשר ללקוח להבין מדוע כדאי לו לפנות דווקא לרופא זה.
  • מידע רפואי מדויק ואמין שנכתב על ידי הרופא עצמו או על ידי כותב בעל רקע בתחום ואשר נבדק על ידי הרופא, כולל ציון שם הרופא שכתב או בדק את המאמר, תוארו ותחום מומחיותו.
  • צירוף מאמרים מדויקים עובדתית, הרלוונטיים לתחום הטיפול ונכתבים בצורה מעניינת ואשר עונה על מגוון שאלות וחששות של מתעניינים.
  • בלוג מעניין הנכתב על ידי הרופא עצמו או נבדק ואושר על ידו, בו הוא מפרט סיפורים מעניינים מן המרפאה או תוכן איכותי הקשור לתחום הטיפול שלו.
  • תנאי השמירה על הפרטיות של כל מתעניין המשאיר פרטים אישיים באתר כדי שייצרו איתו קשר מן המרפאה לצורך קבלת שירות.

YMYL / EAT

על מנת לייצר קידום אתרים לרופאים, מטפלים, קליניקות ושירותים פארא –  רפואיים, חשוב להבין שהאלגוריתם של גוגל מתייחס אליהם אחרת. הסיבה לכך היא הרצון של גוגל שלא להטעות את הקוראים ולספק להם מידע לא אמין שיסכן אותם מצד אחד ויפגע במוניטין של המטפל מצד שני. על פי האלגוריתם של גוגל, אתרי רופאים נמצאים בקטגוריית YMYL ולכן יש צורך בשימוש ב EAT –   עבור שיפור יחס ההמרה וכמובן שגם מחקר מתחרים לא יזיק.

YMYL– Your Money Your Life

מושג זה מוכר מאוד לכל מקדם אתרים ומתייחס לדרך שבה האלגוריתם של גוגל רואה אתרים הקשורים לחיים שלנו ולכסף שלנו כמו רופאים, מטפלים אלטרנטיביים כמו רפואה סינית, עורכי דין, פיננסים ועוד..

כאן יש דגש חשוב על מידע אמין ביותר ודורש הרבה מאד השקעה של קידום אתרים באמצעות תוכן איכותי ובדוק מבחינה עובדתית, שיהיה ברור מי עומד מאחורי התוכן ומי בדק אותו, ככל שהתוכן באתר יהיה ברמה גבוהה ומקצועית יותר ויהיה ברור מי עומד מאחוריו ( רופא, מומחה, וכדומה ) כך הדירוג של האתר יעלה בהתמדה בדף התוצאות.

לקריאת המאמר על קידום אתרי YMYL >>

EAT – Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness

ובעברית: מומחיות, סמכותיות, אמינות. אלו הפרמטרים העיקריים שבהם האלגוריתם של גוגל מתחשב באתרים מתחום YMYL . לכן המאמרים חייבים להיות מאד מדוייקים, מעמיקים, מקצועיים ומקיפים. חשוב שהמידע יענה באופן מלא על צרכי המתעניין ויהיה קצר ומדוייק, אין צורך להעמיס מידע, אלא להיפך, למקד ולדייק את התוכן ולהמנע ממלל יתר. בנוסף, האלגוריתם בודק עד כמה בטוח להשאיר פרטים אישיים בשל הסודיות וצנעת הפרט.

EAT ואזכורים באתרים אחרים

EAT לוקח בחשבון לא רק את מה שמפורסם באתר העסקי של הרופא, אלא גם בכל האיזכורים שבו הוא מופיע באתרים ובלוגים אחרים. פירוש הדבר שעל מנת להביא לקידום משמעותי של אותו רופא או מטפל, מומלץ לו להתארח בפודקאסטים מקצועיים, בלוגים שונים ולפזר את הידע שלו גם במקומות אחרים, כמו למשל לפרסם מאמרים מקצועיים ולהיות נוכח ברשת לא רק בתוך גבולות גזרת האתר העסקי אלא גם אצל אחרים, בדרך זו אוסף האלגוריתם של גוגל את פיסות המידע האלו ומבין שיש הרבה מאד קישורים לרופא או המטפל הנ"ל מאתרים איכותיים אחרים ומקפיץ אותו במעלה תוצאות החיפוש. חשוב כמובן להקפיד שכל המידע המפורסם אמין, מדוייק עובדתית, ומחמיא לרופא או המטפל.

חשיבות מחקר המתחרים

רופאים, עורכי דין, יועצים פיננסים, כל אלו מתחרים בשוק צפוף מאד של המון מומחים דומים אשר כמעט ואין להם יתרון האחד על השני. מומחה קידום אתרים טוב יידע איך לבצע מחקר מתחרים ולהבין מול מי מתחרה הלקוח שלו ואיפה החוזקות שלו מתבלטות על האחרים. זה יכול להיות מוסד לימודי נוצץ יותר, נסיון רב יותר, רב תחומיות או שיטת טיפול מתקדמת יותר.

איך מביאים לשיפור יחס ההמרה?

אם האתר שהקמתם אינו מספק די כניסות ואינו עונה על הציפיות, יש לשקול להכניס אלמנטים נוספים כגון טופס יצירת קשר, תוכן מעניין יותר, בלוג עם סיפורים מן המרפאה ( כמובן בלי לחשוף פרטים אישיים ) אפשרויות לתיאום תור אוטומטי או ניוזלטר מרתק שיביאו עד מהרה שיפור ביחס ההמרה.

שאלות נפוצות
קידום אתרים לרופאים הוא אתגר ייחודי שכן הוא מצריך גישה שונה מזו של אתרים מסוגים אחרים. רופאים צריכים להבטיח שהאתר שלהם לא רק אטרקטיבי ואינפורמטיבי, אלא גם תואם לתקנות ולתקנים רפואיים לפי דרישות גוגל בדגש על YMYL . בנוסף, עליהם להתחשב בצרכים הספציפיים של קהל היעד שלהם בעת יצירת תוכן ועיצוב האתר שלהם. עם כל הגורמים הללו בחשבון, רופאים יכולים ליצור אסטרטגיית קידום אתרים יעילה שתעזור להם להגיע ליעדים שלהם.
בכל הנוגע לקידום מרפאה רפואית, ישנן תקנות והנחיות מסוימות שיש לפעול לפיהן. תקנות והנחיות אלו מסייעות להבטיח שהמרפאה הרפואית פועלת במסגרת החוק, תוך שמירה על פרטיות המטופלים ומתן מידע מדויק על השירותים המוצעים. חשוב למרפאות רפואיות להיות מודעים לכללים ולתקנות אלה כדי למנוע השלכות משפטיות כלשהן. בנוסף, הקפדה על תקנות אלה תסייע להבטיח שמאמצי הקידום שלך יהיו מוצלחים ויעילים.
אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!