קידום אתרי YMYL

ניווט (ממש) מהיר
קידום אתרים אורגני בגוגל הוא בגדר חובה אם אתם רוצים שהעסק שלכם באמת יצליח ויגיע לקהל כמה שיותר רחב. עבור אתרי YMYL ההליך מעט שונה - איזה אתר מוגדר YMYL ואיך צריך לקדם אותו?
Your Money Your Life

כיצד עובד מנוע החיפוש של גוגל?

כאשר אתם משתמשים במנוע החיפוש של גוגל ומחפשים איזה שהוא מענה לבעיה או לתהייה שיש לכם, לאחר שאתם לוחצים על כפתור החיפוש מוצגים לכם המון אתרים אשר מדורגים על פי הסדר בו הם מופיעים. סביר להניח שתכנסו לאתר הראשון שמופיע בתוצאות החיפוש, ואם לא אליו אז לשני, וכן האלה. המטרה של גוגל להציג לכם את התוצאות בסדר אשר משקף את רמת האמינות והסיוע שהאתר ייתן לכם, האתר שהכי מתאים למה שחיפשתם, אך גם הכי מקצועי, אמין ופופולרי, יופיע למעלה.

איך מביאים אתר להיות במקום הראשון בחיפוש?

כאשר אלגוריתם החיפוש של גוגל מחפש לכם מענה על מה שכתבתם בשורת החיפוש הוא רץ על אלגוריתם מסובך אשר יחסית חשוף למי שמבין בתחום קידום אורגני של אתרים. מושגים כמו מילות מפתח וקישורים מקדמים הם רק חלק מהסודות שגוגל חשפה אשר מאפשרים למקדמי אתרים מנוסים לבנות את האתר כך שיתאים למה שגוגל מחפשת כאשר מדרגת את תוצאות החיפוש.

מה לגבי אמינות התוצאות?

כאמור, סדר התוצאות משקף לא רק פופולריות או תוכן אלא גם אמינות, כלומר כמה האתר מבוסס על מידע מהימן ולא מספק שטויות "ופייק ניוז". על מנת לעשות זאת, נבדקים האתרים יותר לעומק כך שבעצם גוגל מעוניינת למצוא מהיכן מגיע המידע אשר מוצג לגולש באתר והאם הוא אכן מבוסס ואיכותי.

YMYL – YOUR MONEY OR YOUR LIFE

בגלל שגוגל לא יכולה, וגם לא רואה לנכון, לבדוק לעומק את כל האתרים אשר קיימים באינטרנט מבחינת האמינות שלהם, נוצר סיווג בין האתרים אשר מחלק אותם לאתרים שמשתמשים או מעוניינים להשתמש בכסף שלכם, ובנוסף כאלו אשר באמת משפיעים על החיים שלכם ואפילו מסכנים אותם. הנה כמה דוגמאות לאתרים מסוג שכזה.

  1. אתרים העוסקים במידע רפואי
  2. אתרים פיננסיים כדוגמת אתרים של בנקים
  3. אתרי חדשות אשר אמורים לספק מידע מהימן על שקורה בארץ ובעולם

קידום אתרי YMYL

בדומה לכל קידום אורגני אחר, גם באתרים מסוג זה מקדמי אתרים לומדים מה גוגל רוצה למצוא כדי שהאתר יהיה במקום הראשון, או לפחות לא ירד נמוך יותר מהיכן שממקומם, ומיישמים את זה באתר עצמו. כאשר רוצים לבצע קידום אתרים של בנקים או כל סוג אתר אחר אשר עונה על ההגדרה של YMYL השאיפה היא להגביר את האמינות שלו בעיני גוגל וכמובן שגם בעיני הגולש.

של מי האתר ומה יודעים עליו?

אחד הדברים שגוגל מחפשת, והאמת שכולנו מחפשים, הוא להבין מי עומד מאחורי האתר בכל הרבדים שלו, כלומר מאיפה מגיע אלינו המידע המוצג באתר ומי נתן לאלו אשר נותנים את המידע את הסמכות לעשות זאת. הפירוט והאמינות חייבת להיות עבור כמה שיותר מאלו הלוקחים חלק באתר. ככל שתפרטו יותר על מי שבנו את האתר ומעלים אליו תוכן, כך האמינות של האתר תגדל וגם יתבצע עבורו קידום אורגני בגוגל.

  1. כותבי התוכן באתר
  2. בעל האתר
  3. שותפים באתר
  4. מקורות המידע

מה חשוב לוודא?

על מנת לקדם אתר YMYL חשוב מאוד לוודא כי כל המידע אודות האנשים מאחורי האתר כמה שיותר מפורט אך גם מעודכן ואמתי. זאת נכון עבור כל מה שקשור לאתר או שהאתר מפנה אליו. תוכלו להיעזר בעמוד אודות אשר מפרט את המידע שגוגל מחפשת על האתר ועליכם.

  1. פרטי יצירת קשר
  2. מידע אודות האנשים מאחורי האתר כדוגמת שם, תמונה והשכלה
  3. פרופילים מעודכנים ואמיתיים ברשתות החברתיות אשר מתקשרות לאתר כמו פייסבוק או אינסטגרם

העלו תוכן איכותי ואמין

ישנם הרבה דברים שתוכלו לעשות כדי ליצוק לשוות לאתר אמינות אך במקביל, חשוב שהאתר באמת יהיה אמין וזאת תלוי כמובן שתוכן שאתם מעלים. אתרי חדשות הם אחת הדוגמאות הטובות לאתר YMYL אשר חייב לספק מידע מהימן על מנת שגוגל תדרג אותו גבוה, אין בכוונתה להציע לגולש אתר שמעלה מידע מזויף תחת הכותרת של אתר חדשות. תוכן איכותי ומהימן נכון עבור כל סוג אתרים אך בייחוד עבור קידום אתרי רפואה, קידום אתרי בנקים וגם עבור אתרים פיננסיים. חשוב להבין כי אין קיצור דרך להשקעה בתוכן של האתר!

 

בשונה מאתרים אשר אינם מציגים תוכן המשפיע על חייו של אדם ועל הכסף שלו, אתרי YMYL מוגדרים אצל גוגל כמעניינים יותר לבדיקה ועל כן, חשוב שאלו יהיו כמה שיותר אמינים וחד משמעיים. את האמינות אפשר לעלות בעזרת פירוט מידע על יוצרי התוכן של האתר, החל מבעל האתר ועד לכותבי התוכן ואפילו מי שבנו אותו. העלו תוכן אמין ואיכותי אשר לא מייצר פייק ניוז והכי חשוב, השקיעו בתוכן ואל תעתיקו ממקור אחר, ובטח שלא ממקור שאינו מהימן.

 

שימו לב לעדכון גוגל מפבואר 2021 אודות אתרי איקומרס

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!