מה זה SEO טכני? ולמה הוא חשוב לקידום אתרים

ניווט (ממש) מהיר
קידום אתרים טכני – Technical SEO מתייחס לשיפורים ואופטימיזציה מאחורי הקלעים של האתר שלך, עמוק בקוד האתר ובצד השרת. השיפורים הללו עוזרים לאתר שלך ליישר קו הן עם דרישות גוגל (שמשתנות מעת לעת) והן עם חווית המשתמש של הגולשים באתר שלך.
technical seo

עולם הSEO מתחלק ל – 4 קבוצות עיקריות:

  • On – Page SEO
  • Off – Page SEO
  • Technical SEO
  • Local SEO

האופטימיזציה הטכנית משפרת את יכולת הסריקה וגורמת לכך שיהיה קל יותר להגיע אל תוכן האתר שלך – התוכן שעבדת כל כך קשה לייצר.

לקידום אתרים טכני אין שום קשר לאיכות התוכן שמופיע באתר, בניגוד ל – On- page SEO, אלא מתמקד בתשתית של האתר. ואם פעם הספיק תוכן פצצה באתר, היום הוא חייב להיות מלווה באופטימיזציה טכנית מעולה כדי שגוגל תסרוק אותו כמו שצריך ותציג אותו לגולשים.

אז מה חשוב לדעת בכל הנוגע לבניית אסטרטגיית SEO טכני מוצלחת?

אבטחת אתר / תקן HTTPS 2

תעודת SSL מאשרת שהאתר שלך מאובטח, ומאפשרת למבקרים לדעת שבטוח להזין את המידע הפרטי שלהם, כגון כתובת אימייל או מספר כרטיס אשראי, באתר.

בנוסף, אבטחת אתרים היא אחד מהגורמים הרבים והחשובים שגוגל לוקחת בחשבון בעת דירוג אתרים, מה שהופך אותו לחלק חשוב מאוד באופטימיזציה למנועי חיפוש.

דוגמא לאתר מאובטח
דוגמא לאתר מאובטח
דוגמא לאתר לא מאובטח
דוגמא לאתר לא מאובטח

היום כל חברת אחסון שמכבדת את עצמה תאפשר לכם לייצר תעודת SSL ללא תשלום נוסף. כמו my host הישראלית וcloudways המעולה.
בנוסף אין שום בעיה להתקין תוסף SSL חינמי באתרי וורדפרס שהרבה פעמים יעשה את העבודה ברמה הבסיסית וימיר את האתר שלכם לתקן HTTPS .

להורדת התוסף : https://wordpress.org/plugins/really-simple-ssl

התאמה לא פחות ממושלמת לניידים

חלק מרכזי נוסף בקידום אתרים טכני הוא יישור קו – בטח באתרים ותיקים (שבזמן שבנו אותם הסמארט פון עוד לא היה בעניינים),
של התאמת האתר לכל המסכים – בדגש על ידידותי לניידים .
מרביתנו גולשים בימינו מהנייד, ואתר שלא מותאם יוצר חווית משתמש גרועה. גוגל יודע לזהות את זה, ובמידה והאתר לא רספונסיבי (מותאם לכל סוגי המסכים, על אחת כמה וכמה לניידים) פשוט תחוו ירידה במיקומים.

דוגמא לשגיאה שכיחה בתאימות למובייל
דוגמא לשגיאה שכיחה בתאימות למובייל

מפות אתר

מפת אתר מכילה את כל כתובות העמודים באתר שלך, היא חיונית למנועי החיפוש בכך שהיא פשוט מפשטת את מבנה האתר ואיזה עמודים קיימים בו בשפת הגוגל (או הבינג).
ולא, אל תטעו לחשוב שבאמצעות מפות אתר תוכלו להגיד לגוגל – "ראי נא גוגל – זו הכתובת הכי חשובה שלי וזו פחות כי היא לא במפת האתר". את זה תעשו באמצעות קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים לאתר.

מפת אתר בגוגל סרץ קונסול
מפת אתר בגוגל סרץ קונסול

אפשר ליצור היום בקלות מפות אתר למנועי חיפוש באמצעות מגוון תוספים של וורדפרס (למשל Yoast), ולשלוח למנועי החיפוש את המפה ב Google Search Console או Bing Webmaster Tools, וככה לעזור לתוכן חדש באתר שלך להימצא ולהתווסף לאינדקס.
ואם בא לכם להיות ממש נחמדים – צרו גם מפת אתר ב HTML בעמוד שייקרא "מפת אתר" בתוך האתר שלכם.

מהירות טעינת אתר

מהירות האתר היא מדידה של כמה מהר התוכן בדף אתר נטען.
מנועי החיפוש מעדיפים אתרים שנטענים במהירות, וגוגל ציינה שמהירות האתר היא גורם דירוג חשוב להצלחת קידום אורגני במנועי חיפוש.
כתבתי על זה רבות גם בפוסטים אחרים בבלוג אז לא ארחיב על זה כאן יותר מידי.
אבל בינינו – למי מאתנו יש סבלנות לחכות לאתר שנטען…. ונטען…. והופ הנה תמונה מופיעה….אה לא, רגע חצי תמונה…. והוא עדיין נטען… קיצר הבנתם שזמני טעינה ארוכים גם משפיעים לרעה על שיעורי ההמרה.

תצוגה מתוך GTMETRIX של ציון מהירות האתר
תצוגה מתוך GTmetrix של ציון מהירות האתר שלי- יש מקום לשיפור אבל אני לא מאלה שבוכים שקיבלו 99 ולא 100 במבחן

אז מה עושים ב SEO טכני כדי לשפר מהירות טעינה?

  • הקטנת משקלים של קבצי תמונה והמרתם לקבצים ידידותיים יותר
  • הסרה של קבצים שלא בשימוש או איחוד שלהם- הכווונה ל- HTML, CSS ו-JavaScript
  • תיקון שגיאות 301 ו 404 שאפשר למצוא בקלות באמצעות סקרימינג פרוג.
  • הסרת כל קוד שאינו בשימוש או תווים מיותרים
  • הטמעת מטמון של דפדפן
  • שיפור זמן התגובה של השרת
    ועוד..

להמשך קריאה על שיפור מהירות טעינה >>

Meta data

מטא נתונים (נשמע מצחיק בעברית) ממלאים תפקיד מפתח בקידום אתרים.
חשוב שיהיו תיאורי מטא רלוונטיים בכל הדפים באתר שלך ואם אפשר באופן טבעי לשלב את מילת המפתח לקידום – מה טוב!.
מטא טייטל ודיסקריפשיין עוזרים הן למנוע החיפוש והן למבקר להבין טוב יותר איזה תוכן יש בדף.

ולא לשכוח מטא לתמונות! תגיות alt וכותרת בתמונות חשובות ביותר לנגישות האתר ומסייעות למשתמשים בעלי מוגבלויות שונות להבין מה מוצג בתמונה .

הסרת תוכן כפול

החלק המבאס ביותר, לדעתי , זה לגלות שהאתר שלך מלא בתכנים משוכפלים. מלא עבודה לנקות את זה בצורה מיטבית.
אם יש מספר דפים באתר שלך עם תוכן זהה, גוגל עלולה להתבלבל ולא לדעת איזה עמוד לדרג, ולכן תדרג את כל הדפים נמוך יותר.
יענו, תפסת מרובה לא תפסת, כי לא רק שתוכן משוכפל גורם לך להיראות ספאמי בעיני גוגל, אלא שהוא גם יכול לבלבל את המבקרים באתר.

הדרכים לפתור את הבעיה כוללות:

  • למחוק דפים משוכפלים ולבצע הפניה לעמוד המקורי.
  • לשכתב את התוכן המשוכפל ולייצר ממנו תוכן חדש ומבטיח.
  • להוסיף תגיות קנוניקל (בינינו גוגל כבר יודעת לבד לכן, לדעתי, זו הדרך הכי פחות מומלצת, אלא אם מדובר על גרסאות שונות של אותו מוצר באתרי איקומרס)

סכֵמָה

דוגמא לסכמת וידאו
דוגמא לסכמת וידאו

אני אוהבת סכמות 😊
סכמה היא פיסת קוד באתר המאפשרת למנועי חיפוש לקרוא את האתר שלך בקלות.
ישנן מגוון סוגי סכימות וכל אחת מספקת למנוע החיפוש מידע שונה.

סוגים נפוצים של סכמות:

סכמה של שירותים
סכמת שאלות ותשובות faq
סכמה לעסק מקומי
סכמת מוצרים
סכמת מאמר
סכמת וִידֵאוֹ (האהובה העליי ביותר – ומצריכה טיפול גם במקור הוידאו, אבל זה למאמר אחר )

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!

Noindexing & Redirects

עיצבת מחדש את האתר שלך, או שמחקת דפים או מוצרים במהלך השנים? סביר להניח שיש לך שגיאות 404 מאונדקסות באתר שמובילות את המשתמשים לדפים מתים.

כדאי לטפל בשגיאות הללו באמצעות תגית noindex או באמצעות הפניות לעמודים הרלוונטיים. כמו גם למצוא את כל העמודים שמקשרים אליהם ולעדכן את הקישור לכתובת הנכונה.

מבנה עמוד

וואי כמה נופלים בזה – אתם לא מבינים – היררכיה נכונה של עמוד חברים – בצעו זאת ולא תתחרטו!
כותרות H1 H2 H3 במקומות הנכונים. זה לא כל כך קשה וחובה בכל תהליך קידום אורגני בגוגל.

פשוט תחשבו על האתר כמו ספר ועל כל עמוד כמו פרק, ועל כל פסקה כתת נושא בפרק – וכל מה שלא קשור לתוכן העמוד עצמו – אלא לתבנית (כמו הדר פוטר, סרגל צד, טפסים, אזור קריאה לפעולה שחוזר על עצמו בכל עמודי הפוסט וכו'..) לא ייקבל כותרות H אלא
<div> <span <p> תלוי במקרה, אבל לא כותרת <H>!

דוגמא להיררכייה לא נכונה של כותרות בעמוד
דוגמא להיררכיה לא נכונה של כותרות בעמוד
דוגמא להיררכייה נכונה של כותרות בעמוד
דוגמא להיררכיה נכונה של כותרות בעמוד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מעקב אחר מקורות לידים

למרות שזה לא משפיע על קידום אתרים ישירות, כדי לקבל את המידע על מקור הלידים באתר, ההתנהגות שלהם – לראות נתוני החזר ROI מעבודת ה- SEO הקמפיינים ועוד צריך מעקב ומדידה.
וכדי ליצור זאת בצורה מוצלחת צריך להכיר קצת קוד והרבה תג מנג'ר כדי ליישם את כל מה שתרצו למדוד באתר.
מי לחץ איפה, כמה גללו, כמה רכשו, המשפך מרגע הכניסה לדף הנחיתה ועד לרגע ההמרה – ואם לא הייתה המרה אז איפה נפל הדבר.
רק כך תוכלו למדוד בדיוק את המצב ולדעת להמשיך לשפר ולייעל באמצעות CRO ולייעל את ההחלטות השיווק ומיטוב האסטרטגיות שיניבו הכי הרבה המרות.

למה תרצו שליאור ישנו והצוות יבצעו עבורכם את עבודת ה SEO הטכני?

כי אנחנו פשוט יודעים מה אנחנו עושים, ועושים את זה ממש טוב, הרבה ולאורך זמן.
בנוסף – אם תרצה לשפר את הדברים בעצמך – אבל אתה לא בטוח מה – ליאור מעולה בכתיבת דוחות מטורפים שייתנו לך, בפינצטה, את השגיאות והליקויים – כך שתוכל לטפל בהם בעצמך או באמצעות צוות המתכנתים שלך.

ראו בעצמכם :

 

שאלות נפוצות
קידום אתרים טכני הוא חלק מכריע בכל אסטרטגיית אופטימיזציה של אתרים. זה כרוך באופטימיזציה של הקוד והמבנה של אתר אינטרנט כדי להבטיח שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק, להוסיף לאינדקס ולהבין את התוכן באתר. עוזר לשפר את הנראות בדפי תוצאות מנועי החיפוש (SERPs) ובסופו של דבר מגדיל את התנועה האורגנית לאתר שלך. בנוסף, קידום אתרים טכני יכול גם לעזור לשפר את חווית המשתמש על ידי כך שיקל על המשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים באתר. על ידי אופטימיזציה של מהירות טעינת הדפים, מתן מבנה אתר וניווט אינטואיטיבי והבטחה שכל התוכן ניתן לאינדוקס וסריקה על ידי מנועי החיפוש, SEO טכני עוזר ליצור חווית משתמש אופטימלית עבור הגולשים ועבור מנועי החיפוש כאחד. רוצים לוודא שהאתר שלכם מותאם לדרישות גוגל – והתשתית שלו פרפקט ? דברו איתי ☎️050-8776550
גוגל משנה כל הזמן את הדרישות שלה כדי להבטיח שהמשתמשים שלה יקבלו את חווית החיפוש הטובה ביותר. עם כל עדכון, הם שואפים לספק תוצאות רלוונטיות ומדויקות יותר עבור המשתמשים. כתוצאה מכך, מומחי קידום אתרים צריכים להישאר מעודכנים בכל העדכונים והשינויים האחרונים על מנת לשמור על אופטימיזציה של אתרי האינטרנט שלהם לנראות מקסימלית ב-SERPs של גוגל. התייעצו עם מומחה ה SEO שלכם או התקשרו ☎️050-8776550
אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!