מחקר מילות מפתח – מה זה ואיך עושים את זה?

ניווט (ממש) מהיר
אם יש פעולה שהיא קריטית ובעלת החשיבות הגדולה ביותר להצלחה של פרויקט קידום אתרים הרי שהיא מחקר מילות המפתח. מחקר מילות מפתח הוא תהליך שבו ממפים, מסווגים, מנפים ומאשכלים ביטויי חיפוש של גולשים במנועי החיפוש השונים, על מנת ללמוד היכן כדאי למקד את מאמצי תהליך הקידום. תהליך מחקר מילות מפתח משפיע באופן משמעותי ביותר על כלל השלבים של פרויקט הקידום: בניית היררכיה נכונה לאתר, שילוב מילות המפתח במקומות אסטרטגיים באתר, בניית פרופיל הקישורים החיצוניים, טיוב תגיות המטא של האתר ועוד.
מחקר מילות מפתח

מה ניתן ללמוד מביצוע מחקר מילות מפתח איכותי?

ביצוע מחקר מילות מפתח איכותי יוכל ללמד אותנו לא מעט על סביבת התחרות שבה פועל האתר: הוא יוכל לשפוך אור על רמת התחרות עבור ביטויי מפתח שונים, להבין מהו היקף החיפושים שמבצעים גולשים מידי חודש על ביטויי מפתח נתון, לגלות ביטויי חיפוש חדשים שלא חשבתם עליהם לפני כן, לזהות מילות מפתח שעבורן לא תירצו להיות מדורגים, משום שהן עלולות לייצר טראפיק לא רלוונטי לאתר ועוד.

מחקר מילות מפתח יסייע לכם לאתר ביטויי זנב ארוך שונים אשר רלוונטיים לתחום בו אתם פועלים, ולהבין גם מהם שיעורי ההקלקה בממוצע של גולשים על תוצאות החיפוש עבור ביטויים אלו.
במקרים מסוימים תגלו, ששיעורי ההקלקה עבור תוצאות חיפוש שאינן ממוקמות במקום הראשון הם כה נמוכים, עד שהתמקדות בביטויים אלו אינה כדאית על אף היקף החיפושים הנרחב שלהם. 

איך מבצעים מחקר מילות מפתח?

ישנן דרכים רבות ומגוונת לבצע תהליך מחקר מילות מפתח איכותי. במאמר הזה נציג שתיים מהן:

הדרך הראשונה לבצע מחקר מילות מפתח איכותי היא לעשות שימוש בכלי מחקר מילות מפתח, שימפה עבורכם ביטויי זנב ארוך שונים, ויספק לא מעט נתונים בדבר היקף החיפושים של ביטויים אלו, רמת התחרות עליהם, רמת ההשקעה בקידום ממומן עבור ביטויים אלו, מידת הרלוונטיות של הביטויים האלו לשירותים שמציע האתר שלכם ועוד. ישנם לא מעט כלים מצויינים לביצוע מחקרי מילות מפתח. המוכרים שבהם הם Semrush, Ahrefs, KeywordTool.io, Ubersuggest, כלי מילות המפתח של גוגל, זפו הישראלית ועוד. חלק מן השירותים יוצעו לכם בחינם, אולם על מחקר מילות מפתח איכותי, שמבוסס על ניתוח מתקדם ומאגר נרחב של מילות מפתח, סביר שתצטרכו לשלם.

גישה נוספת לביצוע מחקר מילות מפתח היא להתחיל דווקא מן הסוף. מנוע החיפוש כבר החליט על דירוג של אתרים בנישה שבה אתם פועלים, ולכן שימוש בתוצאות החיפוש כחלק מן המחקר יוכל להיות מתודה מצויינת מבחינתכם. כל שתידרשו לעשות הוא לסרוק את האתרים המובילים בנישה שלכם באמצעות כלים כדוגמת הצפרדע המצווחת, על מנת לחץ מן האתרים האלו את הכותרות הראשיות וכותרות המשנה, מה שיאפשר לכם מיפוי קצר ויעיל של ביטויי החיפוש המרכזיים.

בשורה התחתונה- יש הרבה מדריכים כיצד לבצע שלב אחר שלב את מחקר הביטויים, ומחקר מילות המפת עבור קידום אתרים מוצלח, ובכל דרך שלא תבחרו יש לקחת בחשבון שהמחקר אורך זמן ודורש נסיון שזהו חלק בלתי נפרד מבניית האסטרטגייה לקידום האתר.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!