שיווק קורס דיגיטלי – 4 שיטות שיעזרו לכם למכור את הקורס שלכם

ניווט (ממש) מהיר
הכנתם קורס דיגיטלי – צילמתם סרטונים, כתבתם תוכן, בניתם קו גרפי ועיצבתם קונספט משלכם. עכשיו הגעתם לשלב הכי קריטי בתהליך – שיווק הקורס הדיגיטלי, משימה לא פשוטה בכלל. במאמר זה נציג 4 שיטות לשיווק קורסים דיגיטליים.
אישה הנמחה קורס דיגיטלי מספרת לצופה במחשב על 4 שיטות שיווק קורס דיגיטלי

בכדי להוביל להצלחתה של סדנה דיגיטלית, חשוב להכין את עצמנו מראש למשימה שתעמוד לפנינו, ובעצם תהווה חוצץ בין הצלחה מסחררת לכישלון מוחץ – שיווק קורס דיגיטלי. שיווק הוא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מכל פרויקט עסקי – בכדי למכור את מוצרנו, מותגנו או שירותינו, אנו נשאף לפרסם אותו בעזרת קידום אתרים SEO, שיווק ברשתות החברתיות, קידום ממומן ועוד. בואו ללמוד ארבע שיטות שיעזרו לכם במשימה הזו.

מבוא לשיווק קורס דיגיטלי

כמו בהמון תחומים בחברה המודרנית בה אנו חיים, גם כשניצור קורס או סדנה דיגיטלית, נבין מהר מאוד כי תחום השיווק הוא חלק בלתי נפרד מהיצירה עצמה. בסופו של יום, הסיבה שבגללה ניצור את הקורס הדיגיטלי היא בכדי למכור את הקורס ולהרוויח כסף . לשם מטרה זו, אנו נשאף לחשוף את הקורס שלנו לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים, לייצר לידים חמים שלבסוף יבצעו פעולת רכישה ועל רגל אחת – למכור את הקורס לכמה שיותר לקוחות. כפי שמשתמע מהכתוב, השיווק הינו חלק בלתי נפרד מתהליך בניית הקורס הדיגיטלי ואי אפשר רק להסתמך על אתר קורסים שיארח את הקורס שלנו ושהוא ימכור את עצמו.

4 שיטות לשיווק קורסים דיגיטליים

אתר ייעודירשתות חברתיותפרסום וקישורים מאתרים אחריםתמריצים

עולם השיווק, בבסיסו, הוא עולם נרחב, בעל רבדים וזרמים שונים לשיטות שיווקיות שונות. בכדי לשווק סדנה דיגיטלית בצורה הכי טובה, נרצה בשלב הראשון להבין מיהו קהל היעד שלנו, לבצע מחקר מתחרים ולהבין כיצד הם משווקים את הקורסים שלהם ולאחר מכן נבחר את שיטות השיווק האידיאליות עבורנו,

רצוי ליישם לפחות אחת מארבעת הדרכים אלו:

1. בניית אתר ייעודי

בכדי לקדם את הקורס הדיגיטלי, נמליץ ללכת על דרך של בניית אתר ייעודי ויישום של קידום אתרים. אתר הוא כרטיס ביקור נהדר לכל מוצר אותו נרצה לשווק, עובדה זו חלה גם על שיווק סדנה דיגיטלית. האתר יכיל מבוא לקורס, תוכן עניינים, טיזר מתוך הקורס, ביקורות וכו', תוך שמירה על הקו הגרפי ועל תוכן שנכתב באופן מותאם ואיכותי שיופיעו בקורס עצמו.

בניית אתר ייעודי תוביל לחשיפה מוגברת, במיוחד אם ניישם גם קידום אתרים נכון. מעבר לכך, האתר הייעודי ישמש ככרטיס ביקור לקורס שנשווק, מה שיפתח את סמל הסטטוס ואת אמינות המוצר. החיסרון העיקרי ביישום שיטה זו הינו הצורך בבניית אתר – דבר שדורש השקעת משאבים, והצורך בקידום אתרים בכדי למקסם את התוצאות. את האתר נקדם בעזרת קידום אורגני (SEO) ובעזרת שיווק ממומן, לפי תקציבנו.

2. שיווק ברשתות חברתיות

שיווק - אישה יושבת עם מחשב וחושבת על רשתות לשווק את האתר או הקורס הדיגיטלי שלה

הרשתות החברתיות השונות הן כלי חזק מאוד בעולם השיווק הדיגיטלי, המאפשר חשיפה עצומה תוך עבודה יחסית מינימלית ואף זולה ביחס לאלטרנטיבות הזמינות. שיווק ברשתות החברתיות יכול לכלול פתיחת משתמש ברשת החברית הרלוונטית – במקרה הזה אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב  ולינקדין – ובניית תוכנית שיווקית לפי זמינות לפרסום או משאבים לשכירת איש מקצוע. זוהי דרך אידאלית במידה ולא קיימים משאבים כלכליים רבים ברשותנו, אך נתון לרשותנו זמן ונכונות לשיווק עצמאי..

מנגד, היא יכולה גם להתאים במידה ואין לנו זמן להתעסק בשיווק, אך יש לנו כסף נזיל. חשוב לקדם את הקורס הדיגיטלי ברשתות החברתיות תוך שימוש בשילוב של קידום ממומן ושל קידום אורגני. הקידום האורגני יוביל את קהילת הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לפעולת רכישה בעזרת שיתוף תוכן, הסברה והגדלת תודעה למוצר. הקידום המומן יוביל להגדלת הקהילה שלכם ובנוסף גם להגדלת המכירות באופן ישיר.

קראו עוד על: איך לייצר כסף מפעילות אורגנית ברשתות חברתיות >>

3. רכישת לינקים מאתר אינטרנט רלוונטי

רכישת לינקים, או קניית קישורים, היא דרך שיווק בה משלמים לאתר מסוים בעל חשיפה רבה סכום כסף עבור רכישת מספר קישורים מתוכן האתר לעמוד אינטרנט בו הקורס הדיגיטלי יוצג ויימכר. זוהי דרך נהדרת בכדי לקבל תמורת פרסום וחשיפה אל מול מינימום השקעה. הפעילות האקטיבית היחידה בשיטה זו היא מחקר על אתרים רלוונטיים בהם נרצה להציג את הסדנה (אם נקדם קורס דיגיטלי לבישול, לא יהיה זאת פרודקטיבי לגשת לאתר בנושא אופנה בכדי לשווק). הקורס יוכל להופיע בדף נחיתה, באתר מוצר וכו'. התהליך ייעשה אל מול תשלום חד פעמי או קבוע לאתר והעברת מילות מפתח בהן נרצה שהלינק יושתל.

4. חלוקת תמריצים

אופציה נהדרת נוספת היא חלוקת תמריצים לרכישת הקורס. דרך זו יכולה להתבטא בפרסום של שוברי הנחה, קורסים חינם, מוצרים נלווים, חוברות הדרכה וכד', במטרה ליצור תמריץ להגדלת מכירות הקורס הדיגיטלי. את התמריצים הללו מומלץ לשתף בעזרת שיווק ברשתות חברתיות, בפרט דרך אינסטגרם, טיקטוק וטוויטר, בדגש על שיווק ממומן באינטסיביות רבה ובשיווק אורגני בתדירות רכה יותר. בנוסף, ניתן ללכת על שיטת "חבר מביא חבר" – לתת ללקוחות הנחה בתמורה להפניית לקוחות חדשים ורכישתם.

קידום ממומן לשיווק קורס דיגיטלי

שימוש בכלי הקידום הממון במהלך שיווק קורסים דיגיטיליים מומלץ ומשתלם. שיווק הסדנה או הקורס הדיגיטלי שלנו דרך אינסטגרם, לצורך הדוגמה, תוביל להגדלת מכירות שתתבסס בעיקר על קהילת הלקוחות הקיימת בחשבוננו. לעומת זאת, יישום של קידום ממומן יוביל להעלת מכירות במקביל להגדלת קהל היעד, מה שיוביל בצורה מעגלית להגדלת לקוחות נוספת, וכן הלאה וכן הלאה.

חשוב מאוד – קידום אורגני

הקידום האורגני הוא כלי חזק בפני עצמו במהלך שיווק סדנה דיגיטלית. מכיוון והעלות שלו היא אפסית, ומכיוון כי כל אחד ואחת יכולים לבצעו, הקידום האורגני מהווה אפשרות נגישה וריאלית לכל שישאפו לקדם קורסים דיגיטליים. שיווק אורגני בלינקדין, לצורך הדוגמה, יכול בפוטנציאל להוביל להגדלת קהל יעד בעזרת שיתופים של קהילת הלקוחות שלנו, בעוד יעלה את המכירות בשל פרסום נכון. חשוב להמשיך וליישם כלי זה, היות והוא לא עולה כסף, אך מהווה את הבסיס לשיווק הקורס הדיגיטלי.

קראו עוד על:  איך עושים קידום אורגני בגוגל >>

רשימות תפוצה

שימוש ברשימות תפוצה הינו הכרחי בעת שיווק קורס דיגיטלי. מעקב אחרי רשימת תפוצות תוביל לסידור מאגר הלקוחות הפוטנציאלים, לבניית סטטיסטיקה שתעזור לנו בהמשך בעוד שנרצה להתאים את השיווק לפיו, להעלאת חשיפה וכאמצעי עזר לעמידה במטרות אותן נציב מראש. בניית רשימת התפוצה תיעשה לפי פילוג דמוגרפי של קהל היעד הרלוונטי, לפי הפרמטרים הללו: גיל, איזור גיאוגרפי, מין, קישור לקורסים דומים וכד'. זהו כלי חשוב ומתגמל – חשוב להבין אותו לנצל אותו.

בניית משפך שיווקי בשיווק קורסים דיגיטליים

משפך שיווקי הוא דרך פעולה בעלת ארבעת שלבים, שמטרתה ליצור תחילה סקרנות אצל הלקוח, ולבסוף למכור לו את מוצרנו ולהוביל אותו לרכישת מוצרים מקבילים והמלצה למכריו. בשלב הראשון נפתח מודעות למותג, שירות או מוצר ללקוח הפוטנציאלי. בשלב השני ניצור עניין בתודעת הלקוח. בשלב השלישי נכווין את הלקוח מסיטואציה של סקרנות לגבי שירותינו, למצב בו יהיה מעוניין לרכוש אותם. בשלב הרביעי והאחרון הלקוח ירכוש את השירות אותו שיווקנו, ולאחר מכן יישוב לתחילת המשפך השיווקי, תוך התעניינות בשירות או מוצר מקביל, או שיגדיל את חשיפתנו ללקוחות חדשים בשאיפה שיעברו את אותו המשפך או דומה לו.

קראו עוד על: איך לבנות משפך שיווקי מוכר באינסטגרם >>

למלא מידע על יצירה הפקה ושיווק של קורסים דיגיטליים כדאי לגלוש קצת באתר קורסדיגיטלי.ישראל >>

לסיכום

שיווק נכון של הקורס הדיגיטלי שלנו יוביל לחשיפה מוגברת, למכירות מוגברות, להעלאת תודעה ולבסוף להגדלת רווחינו באופן ישיר. במאמר זה מצויינות ארבע שיטות לשיווק קורסים דיגיטליים, בנוסף לנקודות שצריך לזכור וחשוב לדעת. שימוש באחת, או בכמה מהשיטות האלו יובילו לשיווק נכון של הסדנה הדיגיטלית שלך, זאת בהתחייבות.

שאלות נפוצות
קורסים דיגיטליים הם דרך מצוינת להגיע לקהל גדול ולייצר הכנסות. אבל לשווק אותם יכול להיות די מאתגר. כדי לוודא שהקורס הדיגיטלי שלכם מוצלח, חשוב לבצע את השלבים הנכונים על מנת למקסם את הנראות וההגעה שלו. זה כולל יצירת תוכן מרתק, אופטימיזציה לדירוג במנועי חיפוש, שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית ומינוף משפיענים. על ידי ביצוע שלבים אלה, תוכל לשווק ביעילות את הקורס הדיגיטלי שלך ולהגדיל את אחוזי ההצלחה שלו.
יצירה ושיווק של קורס דיגיטלי דורש כמות לא מבוטלת של זמן, כסף ומאמץ. חשוב לתכנן מראש ולהקצות את התקציב המתאים לקמפיין השיווק של הקורס הדיגיטלי שלך על מנת להבטיח הצלחה. ישנם גורמים רבים ושונים שיש לקחת בחשבון בעת קביעת התקציב הדרוש לשיווק קורס דיגיטלי. אלה כוללים את עלות יצירת התוכן, עלויות פרסום, עמלות למשפיענים, דמי ניהול מדיה חברתית ועוד. על ידי התחשבות בכל המרכיבים הללו, תוכל לקבוע תקציב מדויק שיעזור לך להגיע ליעדים שלך.
אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!