איך לבנות משפך שיווקי מוכר באינסטגרם

מאמר אורח מאת אור פיאלקוב
מאמר אורח מאת אור פיאלקוב
ניווט (ממש) מהיר
אינסטגרם עשתה שינוי ועברה מפלטפורמה שעיקר העיסוק בה הוא חברתי לפלטפורמה שמכוונת גבוה יותר בעולם העסקי, הודות לפעילות פורחת של משפיענים, מותגים ומפרסמים. עם קהל פוטנציאלי של מיליארד יוזרים פעילים, אינסטגרם היא פלטפורמה אידיאלית לפרסום העסק שלכם, למשוך ולעניין לקוחות פוטנציאליים וליצור יותר מכירות ממוקדות. אבל, ללא מבנה מסודר של פאנל מכירתי שימנף את התפוצה הרחבה הפוטנציאלית לטובתכם, לא תצליחו לנצל לטובה את הקהל ואת הפופולריות של הפלטפורמה. משפך מכירות יעיל באינסטגרם יעזור לכם ליצור מסלול שממחיש את המסע שהלקוח שלכם עובר לקראת ביצוע מכירה איתכם. במאמר הזה נדבר על משפך מכירות יעיל באינסטגרם וכיצד יוצרים אותו.
איך לבנות משפך שיווקי מוכר באינסטגרם

שלב 1 – יצירת סגמנטציה ברורה של קהל הלקוחות

כדי לבנות משפך מכירה בצורה אופטימלית, חשוב לדעת מי קהל היעד שלכם. סגמנטציה של קהל הלקוחות היא תיאור מקיף של הקהל האידיאלי שלכם. כדי ליצור פרסונה של קונה, תצטרכו לאסוף נתונים על הקהל שלכם בכלי אנליטיקות באתר שלכם או בדף האינסטגרם כדי לצמצם פרטים ספציפיים, כמו:

  • גיל
  • תחומי עניין
  • נקודות כאב ואתגרים

ככל שתזהו טוב יותר את הנקודות הללו, תבינו יותר טוב את הקהל שלכם ומה מניע אותם. פרסונה מדויקת של קונה תאפשר לכם ליצור תוכן וקמפיינים שיווקיים מותאמים אישית המכוונים ישירות לקהל היעד שלכם.

אנלטיקות-אינסטגרם

שלב 2 – לעבוד עם המשפיענים הנכונים

שיווק משפיענים משלב טקטיקות שיווקיות כמו פה לאוזן ו-Social Proof כדי לייצר מכירות והוא הוכח כאחד מאמצעי השיווק היעילים ביותר. במילים אחרות, שיווק משפיענים הופך את תחום השיווק להרבה יותר אישי. שיתוף פעולה עם המשפיענים הנכונים יכול לקצר את המסע של הקונה שלכם ולעזור לכם לייצר יותר לידים ומכירות. זה גם עוזר להרחיב את כמות הקהל שלכם ולהבטיח שאתם מגיעים לשוק רלוונטי בנישה שלכם. עם זאת, המשפיען שאתם עובדים איתו יהיה חייב לחלוק את אותו קהל היעד כמו המותג שלכם. לפני שמתחילים לעבוד עם משפיען חשוב לוודא שהקהל שלו אותנטי ומלבד מספר העוקבים צריך לוודא שרמת המעורבות בחשבון שלו היא גבוהה מספיק כדי לקדם את המותג שלכם. לפני שמתחילים לעבוד עם משפיענים באינסטגרם, תבחנו את הדברים הבאים:

  • אמינות ואינטרסים משותפים – יש לכם אינטרס לשתף פעולה עם משפיען שיש לו ניסיון, שזה לא העסק הראשון שהוא מקדם ושיש לו אינטרסים משותפים יחד עם המותג שלכם. משפיענים אמינים הם דמויות שמקרינות סמכות ברשתות החברתיות וניתן לראות בשקיפות מלאה איך הם מקדמים מותגים ועסקים מהענף שלהם.
  • רמת מעורבות בחשבון – מכיוון שאתם מנסים לייצר יותר מכירות דרך האינסטגרם, זה הגיוני שתרצו לשתף פעולה עם משפיענים שיש להם מעורבות גדולה בחשבון. זה לא בהכרח אומר שאתם חייבם לשתף פעולה עם מפורסמים וכוכבי על, גם משפיענים נישתיים שמוכרים בתעשייה הרלוונטית לכם יעשו את העבודה. תוודאו שיש מספיק מעורבות בלייקים, תגובות ושיתופים מכיוון שנתונים אלו יתורגמו לקליקים ותנועה לעסק שלכם.
  • איכות התוכן של המשפיען – בהתאם לתעשייה שבה אתם עובדים, תוכן יצירתי ומקורי יצליח לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. משפיענים שיוצרים תוכן מקורי יכולים לפתח במהירות דרכים להדגיש את המוצרים שלכם ולהגדיל את כמות הקהל וגם את האיכות שלו. תוכן זה יכול להיות תחרות או הגרלה המעודדת משתמשים לעקוב אחר החשבון שלכם כדי להשתתף.

שלב 3 – הוספת תוכן שנוצר על ידי גולשים

תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) הוא תוכן שהקהל שלכם יוצר ואתם יכולים לעשות בו שימוש. זה יכול הלגיע בפורמטים שונים (טקסט, תמונות, סרטונים ואודיו) אבל באינסטגרם רוב ה-UGC הוא בתמונות או סרטונים. התוכן הזה מורכב בעיקר מהמלצות או ביקורות שניתנו על ידי הלקוחות הנוכחיים שלכם וניתן להשתמש בהם כדי לשכנע לקוחות פוטנציאליים שלמוצרים שלכם יש ערך. מכיוון שלקוחות שמייצרים תוכן כזה לעסקים בדרך כלל לא מקבלים תשלום כדי לעשות זאת, האותנטיות בסיטואציה ממירה מתלבטים בצורה מאוד יעילה. כמה דרכים מומלצות לאסוף UGC מלקוחות:

  • להתחיל #האשטאג_מותאם_אישית שייחודי רק לעסק שלכם
  • ליצור שאלון או סקר שמבקש תיוג מעוקבים
  • להצטרף למגמה עולמית טרנדית הקשורה למותג שלכם
  • שיתוף פעולה עם משפיען כדי לתת חסות לתחרות

תוכן שנוצר ע"י משתמשים UCG


שלב 4 – הוספת כפתור
CTA בביו ופיזור CTA בכל מקום

חשבו על הביוגרפיה שלכם באינסטגרם כעל כניסה לחנות פיזית. תצטרכו להציג לגולשים את המיטב שלכם כדי לעשות עליהם רושם ולגרום להם להיכנס לחנות. בנוסף לביוגרפיה שנראית טוב, עליכם להוסיף קריאה לפעולה (CTA) שמפנה לקוחות לחנות אונליין שלכם. אינסטגרם משתמשים בכפתורי CTA הניתנים להתאמה אישית בחשבונות עסקיים, אבל זו רק אפשרות אחת למיקום CTA באינסטגרם וניתן להוסיף קריאות לפעולה גם בלינקים מקוצרים, בתיאור ה-BIO ובתוכן שאתם מעלים באופן שוטף לפלטפורמה. הוספת CTA במיקומים רלוונטיים ממקסמת את הסיכויים שלכם לקדם את המותג וליצור משפך מכירות איכותי.

לסיכום

יצירת משפך מכירות באינסטגרם יכול לעזור לכם למשוך את הקהל שלכם וליצור מכירות נוספות בעסק. מכיוון שקהל היעד שלכם הם קונים פוטנציאליים, אתם צריכים להתמודד עם החששות והכאבי םשלהם כדי להגדיל את כמות ההמרות ואת אחוז ההמרה. ודאו שאתם פונים אל הקהל באופן אישי ומדויק, אם יש לכם את האפשרות הוסיפו UGC ו-Social Proof שמסייעים לחזק את האמון, עבדו עם משפיענים רלוונטים, תפזרו קריאות לפעולה מרובות כדי להניע את הקהל ולאחר מכן תוכלו לקצור את הפירות ולהנות מגדילה משמעותית של המותג או העסק שלכם.

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן ביוטיוב, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: Google Cloud Platform, AWS, Vultr ועוד.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!