איך מפות חום עוזרות לשיפור יחס ההמרה באתר?

ניווט (ממש) מהיר
אם השקעתם זמן, משאבים וכסף בבניה של אתר אינטרנט מודרני, מותאם למובייל, מהיר וחוויתי, הייתם שמחים ודאי למקסם את הביצועים שלו, ולשפר בהתאם את ההכנסות לבית העסק. עכשיו, בואו נשים את הדברים על השולחן: להגדיל את תקציב השיווק כדי לייצר עוד מכירות זה נחמד. לעומת זאת, לייצר עוד מכירות תוך שמירה על תקציב השיווק, באמצעות שיפור יחס ההמרה באתר, או בעגה המקצועית CRO - Conversion Rate Optimization - זה כבר צעד חכם.
איך מפות חום עוזרות לשיפור יחס ההמרה באתר?

אחד הכלים הפופולריים (בדגש על 1 כן, תהליך CRO הוא מורכב יותר) שעומדים לרשות בעלי אתרים כדי לשפר את יחס ההמרה של גולשים באתר, לגרום ליותר גולשים להשאיר פרטים או ליצור קשר עם המותג, הוא מפות חום.

מה זה מפות חום?

מפות חום הן כלי ויזואלי שמסייע לבעל האתר להבין כיצד מתנהגים הגולשים באתר: היכן מבלים הגולשים באתר, ובמשך כמה זמן, היכן מקליקים הגולשים שמגיעים לאתר, אילו עמודי תוכן גורמים לגולשים להביע עניין ולגלול עד סופם ועוד. בדרך כלל האזורים בהם מבלים גולשים יותר, מקליקים יותר ומעורבים יותר יהיו צבועים בצבעים חמים, ואזורים בהם הביצועים פחותים יהיו צבועים בצבעים קרים.

פרויקט קידום אתרים שמשלב בתוכו התייחסות לא רק לדירוגי העמודים בדפי תוצאות החיפוש, אלא גם לשיפור יחס ההמרה של גולשים בעמודים המדורגים, יהיה לרוב פרויקט איכותי הרבה יותר, ומבחינת ההחזר על ההשקעה ייצר הרבה יותר ערך מוסף לבעלי האתר.

איך בפועל עושים שימוש במפות חום?

אחד הכלים הנפוצים לצורך כך הוא Hotjar – שירות ייעודי שמאפשר לבעלי אתרים ללמוד על התנהגות הגולשים באתר שלהם. השירות של Hotjar מתעדכן כל העת ומציע פיצ׳רים חדשים בכל גרסה, אולם ישנם כמה שימושי דגל, עליהם שווה להתעכב, כדי להבין את התרומה של הכלי הזה לשיפור יחס ההמרה של גולשים באתר.

3 שימושים עיקריים במפות חום לשיפור יחס ההמרה באתר

שימוש ראשון: איתור תוכן שמעניין את הגולשים במיוחד

באמצעות מפות החום שמייצר hotjar ניתן למפות את האיזורים באתר שיותר מעניינים את הגולשים, שעליהם יש הקלקות מרובות, ושבהם הגולשים מתעכבים יותר, או אליהם הגולשים מנווטים גם אם נכנסו מעמודים אחרים. את העמודים האלו ניתן למקם באופן בולט ובמיקום מרכזי יותר באתר כדי לסייע לגולשים למצוא את מבוקשם מהר יותר ובאופן יעיל יותר.

שימוש שני: מציאת בעיות בממשקי המשתמש

התבוננות בהתנהגות הגולשים המגיעים לאתר יכולה לסייע לאתר בעיות בממשקי המשתמש, בהן לא סביר שתבחינו באמצעות שימוש בכלים דוגמת גוגל אנליטיקס. למשל, הקלקה חוזרת על כפתור שאיננו כלל כפתור באתר, פספוס חוזר של הוספת המוצרים הנכונים לסל בעקבות קפיצות בתצוגה בזמן הטעינה של העמוד, או אפילו נטישה של גולשים שאינם מצליחים לסגור חלון פרסומת שמפריע לגלישה השוטפת – כל אלו יכולים ללמד לא מעט את בעל האתר על חווית הגלישה המוצעת למשתמשים באתר, ולבצע את השיפורים הדרושים בהתאם.

שימוש שלישי: הבנת מסע הלקוח

שימוש שלישי שיכול להיות למפות חום כדי לייצר שיפור בהמרות הוא הבנה מעמיקה יותר של צרכי הלקוח במסע שלו באתר. כלי מפות החום של hotjar מאפשר הקלטה מדגמית של סשנים של לקוחות המגיעים לאתר, וניתוח שלהם בדיעבד. אם, למשל, בעל האתר מגלה כי רגע לפני ביצוע הרכישה הגולשים נוטשים את סל הקניות ועוברים לעמוד המסביר את תנאי המשלוח וזמני האספקה הצפויים, הוא יכול להוסיף את התוכן הרלוונטי לעמוד הסליקה, ולאפשר לאותם גולשים לקבל את המידע הדרוש להם לביצוע ההחלטה להתקשר מול העסק – ובאופן ישיר גם להגדיל את שיעורי ההמרה של גולשים באתר.

לסיכום

שיפור יחס ההמרה CRO של גולשים באתר הוא פרקטיקה שבראיית עלות תועלת יכולה לייצר הרבה מאוד ערך מוסף לבעל האתר, שכן היא מאפשרת למקסם את הביצועים של האתר מבלי להגדיל את תקציב השיווק. אחד מן הכלים שמסייעים לבעל האתר להבין מה באמת קורה באתר, והאם הוא משרת נאמנה את הלקוחות הפוטנציאליים המגיעים אליו, הוא מפות חום. מפות חום, שהן כלי ויזואלי לשיקוף התנהגות הגולשים באזורים שונים של האתר, יכולות לסייע במגוון של דרכים, וביניהן איתור תוכן שמעניין יותר את הגולשים, מציאת בעיות בממשקי המשתמש והבנה מעמיקה יותר של צרכי הלקוח במסע שלו באתר.

שאלות נפוצות
מפות חום הן ייצוג חזותי של נתונים שיכולים לסייע בזיהוי דפוסים ומגמות. הם משמשים בדרך כלל בניתוח אתרים, מחקר שוק ובדיקות A/B כדי להבין את התנהגות המשתמשים והעדפותיהם. מפות חום מספקות סקירה קלה להבנה של נתונים שניתן להשתמש בהם כדי לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי אסטרטגיות שיווק, פיתוח מוצרים או שירות לקוחות.
אם אתה רוצה לשמור על פעילות האתר שלך בצורה חלקה ומהירה, יש כמה טיפים וטריקים שבהם תוכל להשתמש כדי לשפר את הביצועים שלו. אלה כוללים אופטימיזציה של תמונות, צמצום הפניות מחדש, אחסון תוכן במטמון וצמצום קוד, וכמובן תהליך שיפור יחס המרה באתר באמצעות כלים כמו מפות חום (בין היתר). על ידי ביצוע השלבים הפשוטים האלה, אתה יכול לוודא שהאתר שלך מתפקד בצורה מיטבית עבור המבקרים. בנוסף, חשוב לבחון באופן קבוע את ביצועי האתר שלך כדי שניתן יהיה לזהות כל בעיה ולטפל בה במהירות.
אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!