מה הרעיון של חיפוש באמצעות תמונה?
אם אתם רוצים לחפש בגוגל מוצר מסוים, אבל לא ממש ברור לכם מה השם או הדגם שלו, למשל: ספה יפה שראיתם בבית של חבר או בגד מסוים ששחקן בסדרה או בסרט שראיתם לובש, אבל אין לכם מושג מה זה בדיוק, חיפוש תמונה הוא הפתרון האידיאלי מבחינתכם. בעצם מה שקורה כאן הוא תהליך הפוך: אתם לא שואלים שאלה ומקבלים עליה תשובה, אלא מציגים את התשובה ומקבלים את כל המידע שיש עליה. ואם זה נשמע לכם דבר מורכב או מסובך, אין לכם מה לדאוג. זה פשוט בצורה שלא תיאמן.
שימוש בגוגל לנס – Google Lens
האפליקציה שבה אנו נשתמש כדי לבצע חיפוש בעזרת תמונה נקראת גוגל לנס (google lens).
כדי לחפש תמונה בעזרת המחשב
כנסו לגוגל, ולחצו על 'חיפוש תמונות' בצד שמאל למעלה. בסרגל החיפוש יופיע לכם איור של מצלמה, לחצו עליו, וקבלו אפשרות להעלות תמונה ששמורה על המחשב שלכם או להדביק בשורת החיפוש קישור לתמונה.
כדי לחפש תמונה במכשיר אנדרואיד או חיפוש לפי תמונה באייפון
קודם כל עליכם לוודא שיש לכם גרסא עדכנית של גוגל או דפדפן כרום. כנסו לאפליקציה ולחצו על הסמל של המצלמה. כאן תצטרכו לאשר לגוגל להפעיל את המצלמה ולצלם את החפץ הרלוונטי, תוכלו גם להעלות תמונה ששמורה על המכשיר שלכם. תוכלו גם להוריד את אפליקציית לנס מחנות האפליקציות של גוגל או של אפל – ופשוט לפתוח אותה ולצלם בעזרתה או להעלות אליה תמונה ששמורה על המכשיר שלכם.
מה הרלוונטיות של חיפוש בעזרת תמונה?
חיפוש לפי תמונה מסייע לאנשים רבים למצוא מוצרים ספציפיים שמעניינים אותם, להגיע לסרטים ותכנים שונים, למצוא תמונות דומות לתמונות שיש להם, ולקבל מידע על אנשים שיש לכם תמונה שלהם. ניתן להיעזר בכלי לצורך חיפוש תמונה דומה לתמונה שתעלו בעצמכם – והמערכת תדע לזהות ולתת לנו את האופציות המתאימות.
בדומה לגוגל פוטוס (Google Photos ) שרבים מאתנו משתמשים בו ויכולים לבצע חיפוש אנשים לפי תמונה או מקומות ודברים אחרים.
איך חיפוש לפי תמונה משפיע על קידום אתרים (מדוע חשוב לעשות אופטימיזציה לתמונות)
אם יש לעסק שלכם או לשירות שאתם מעניקים אתר אינטרנט שאתם רוצים לקדם, כדאי מאוד שתקראו את החלק הזה בעיון. צריך להבין שכמו שאנו עוברים על כל טקסט שעולה לאתר האינטרנט שלנו, מוסיפים לו מילים שקשורות לחיפושים בגוגל, ומטייבים אותו, כך גם צריך לעשות לתמונות שאנו מעלים לאתר האינטרנט שלנו. חיפוש באמצעות תמונה הופך ליותר ויותר פופולרי ואנשים רבים החלו להשתמש בו. ככל שהתמונות באתר האינטרנט שלכם יהיו טובות יותר, במיוחד אם אתם מוכרים או משווקים מוצרים, זה יעזור לתהליך קידום אתרים והוא יקבל יותר פניות וכניסות של לקוחות פוטנציאליים. המשוואה כאן היא פשוטה מאוד: תמונות טובות ורלוונטיות שוות עוד טראפיק וחשיפה. לכן חשוב להקפיד להעלות תמונות ברורות באיכות טובה, לתת לכל תמונה שם ספציפי שלה, להוסיף טקסט חלופי, לתת מידע רלוונטי כמו מחיר כדי למשוך לאתר שלכם כמה שיותר גולשים, ולהתאים את הקישור לתמונה.
אז איך נבצע התאמה לתמונות ונגדיל את הסיכוי שהתמונות יופיעו בתוצאות של גוגל לנס?
רזולוציה ואיכות תמונה גבוהה | אפשר לייצר עם הכלים המעולים שיש היום תמונות בעלות משקל קטן יחסית (כדי לשפר את מהירות הטעינה ) אך בעלות איכות גבוהה . |
תיאור של התמונה | הוסיפו תיאור לתמונה, הן בשם הקובץ, הן תגית האלט והן בתיאור עצמו – מה מופיע בתמונה בצורה מדויקת. אם זה כסא כחול עם פיל ורוד שיושב עליו. כתבו זאת |
תמונות מקוריות | כן – פשוטו כמשמעו! צרו או צלמו תמונה מקורית. גוגל תתעדף אותה על פני תמונה ממאגר תמונות חינמי או בתשלום שכבר כנראה מופיעה לא מעט פעמים ברחבי הרשת. |
שלבו טקסט על התמונה | אחד הפיצ'רים המעניינים היא האפשרות של גוגל לסרוק מתוך התמונה טקסט ואפילו להבין באיזה שפה. כך שזה עוזר לגוגל להבין את התמונה – ואת ההקשר שלה ובכך הסיכוי שתחשף בחיפושים המתאימים תעלה. |
לסיכום
עולם החיפוש עולה עוד מדרגה, ואם אתם עוסקים בשיווק דיגיטלי כדאי מאוד להתקדם יחד איתו.