האם יש צורך בתואר ראשון כדי להתקבל לעבודה כמקדם אתרים?

ניווט (ממש) מהיר
בעידן הדיגיטלי של היום הכל קורה ברשת האינטרנט, ולכן גם עסקים העבירו את הפעילות שלהם לאונליין כדי להיות נגישים לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים. המצב כיום הוא שיש ברשת הרבה מאוד אתרים עסקיים בתחומים שונים, ולכן התחרות בין עסקים גבוהה במיוחד כאשר כל בית עסק רוצה להיות הראשון שמופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.
אישה לומדת

למה קידום אתרים הפך להיות מקצוע כל כך מבוקש?

"הזכות" להופיע כאתר הראשון שמופיע בגוגל מוענקת לאתרים מסוימים, זאת על פי הכללים שגוגל מנחה את בעלי האתרים לבצע בכדי להציג לגולשים אתר שהוא איכותי, נגיש ואינפורמטיבי על פי סוג החיפוש שכל גולש ביצע.
הכללים וההנחיות האלו כרוכים במגוון נושאים ותחומים, ולכן אותם יוכל לבצע רק מקדם אתרים מקצועי שלמד את התחום ומכיר את התהליכים שיסייעו לקדם אתרים להופיע בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש של גוגל.

כשם שקיים ביקוש גבוה לאתרים ונוכחות ברשת האינטרנט, כך קיימת דרישה הולכת וגוברת למקדמי אתרים מנוסים שיוכלו להניע את ההצלחה המקוונת של אתרים עסקיים. כיצד ניתן להפוך להיות מקדם אתרים והאם יש צורך בלימודי תואר ראשון לשם כך? נרחיב על כך במאמר הבא.

לימודי קידום אתרים – במה זה כרוך?

ההחלטה בנוגע למיקומו של אתר כזה או אחר בראש תוצאות החיפוש בגוגל תלויה רק בגוגל, ולכן תפקידו של מקדם האתרים היא להיצמד לכללים שגוגל מציבה עבור בעלי אתרים, כאשר המטרה המרכזית להנחיות אלו היא לאפשר לאתרים איכותיים בלבד להיות נגישים עבור קהל הגולשים.

משום כך לימודי קידום אתרים יהיו כרוכים בנושאים המשלבים ידע תיאורטי על גוגל וידע טכני הנוגע להנחיות קידום אתר כמו תהליכי אופטימיזציה, מחקר מילות מפתח, מבנה אתר, קישורים, כלים ומערכות לקידום אתרים וכו'. למרות שמתכונת הלימוד של קידום אתרים כוללת הרבה מאוד נושאים ותהליכים, רכישת השכלה בתחום איננה מצריכה מהתלמידים ללמוד תואר ראשון, תואר שני או לרכוש ידע אקדמי קודם.

הקבלה ללימודי קידום אתרים תהיה מותנית לרוב בידע בסיסי במחשב ואנגלית,
כיוון שכל תהליך העבודה מתבצע בצורה ממוחשבת ומצריך שימוש בתוכנות וכלים בשפה האנגלית.

כיצד ניתן להתחיל לעבוד כמקדם אתרים?

ניתן למצוא סוגים שונים של מסלולי לימוד מקצועיים בתחום קידום אתרים, כאשר כל מסלול אורך מספר חודשים בלבד מהשיעור הראשון ועד מבחן הסיום המקנה תעודה מקצועית כמקדם אתרים. לכן ניתן לומר כי תלמידים שסיימו בהצלחה קורס מקצועי בתחום יוכלו להשתלב באופן מידי בחברות קידום אתרים, ואף יתאפשר להם לפתוח בקריירה עצמאית כמקדמי אתרים פרילנסרים.

יחד עם הביקוש הגדול למקדמי אתרים, חשוב לזכור כי ההעדפה של בעלי אתרים קטנים עד גדולים תהיה לפנות אל מקדמים מקצועיים שיוכלו לבצע את תהליך הקידום עם תוצאות איכותיות בסופו. לכן כדאי לרכוש את הניסיון באמצעות השתלבות בחברת קידום מקצועית ומנוסה בתחום, או להרחיב את ההשכלה המקצועית באמצעות לימודים נוספים.

לימודים מקצועיים לפיתוח קריירה של מקדם אתרים – האם זה מומלץ?

קידום אתרים עוסק בעולמות האינטרנט והדיגיטל, לכן מקדמי אתרים רבים בוחרים להרחיב את ההשכלה ותחום התמחותם באמצעות מעבר של קורסים מקצועיים נוספים בתחום כמו בניית אתרים, עיצוב אתרים וכן מקצועות נוספים.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!