ניהול מוניטין באינטרנט – למי זה רלוונטי?

ניווט (ממש) מהיר
אם עדיין לא נתקלתם בביטוי ORM (online reputation management), או ניהול מוניטין, כנראה שלא היתה לכם סיבה מיוחדת. אך אם את/ה איש/אשת עסקים, או בעלי עסק כזה או אחר, אנו מניחים כי המונח מוכר לכם זה מכבר ואתם אף מבצעים פעולות כאלו ואחרות בתחום ניהול המוניטין לעסק שלכם או אפילו לעצמכם, באופן אישי. מהו אם כן, ניהול מוניטין באינטרנט ולמי זה רלוונטי? על כך במאמר שלפניכם.
ניהול מוניטין

מהו ניהול מוניטין באינטרנט (ORM)?

ניהול מוניטין באינטרנט או ניהול מוניטין מקוון, כשמו כן הוא – ניהול. מוניטין.

הכוונה העיקרית כאן, היא לבצע תיקונים/ אזכורים חיוביים ברשת על אדם / עסק אשר סובל מתדמית לא נקייה (שלא בצדק, או בהפרזה יתרה) ולפיכך נפגעו שמו הטוב וכמובן גם עסקיו, הכנסותיו, גם אלו העתידיות.

אזכורים שליליים יש לרבים מאיתנו ולא תמיד אכפת לנו ולא תמיד אנו סובלים מהשלכותיהם, אך כאשר מדובר על עסק כמו בית קפה למשל, או על איש עסקים מכובד, ישנו הכרח קריטי ביותר למוסס את האווירה השלילית אשר מזיקה לעסק ולתדמית הנקייה של בעליו.

לשם כך, מומלץ לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בניהול מוניטין ברשת, היודעת כיצד לאתר את המיקומים של אותם האזכורים ולבצע "בוסט" של אזכורים חיוביים ברחבי הרשת להורדת השלילי ולקדם את החיובי במקומו.

ניהול מוניטין מקוון דורש זמן, ידע וניסיון. לכן, גם אם אתם בעלי הבנה וידע בתחום, לא תוכלו לנהל את המוניטין הפגוע שלכם בעצמכם בצורה מיטבית. זהו הזמן לאתר את החברה המקצועית המתאימה לכם שתנקה את הרשת עד כמה שניתן מכל אזכור שלילי ותחזיר לכם בחזרה את שמכם הטוב ואת הלקוחות הפוטנציאליים שנעלמו.

מתי נזדקק לניהול מוניטין?

עצה ממביני עניין – כל חברה / עסק זקוקים לניהול מוניטין באופן שוטף וקבוע ולא רק ברגעים שמגלים במקרה אזכור שלילי היכנשהו, מה גם שניהול מוניטין איכותי ומקצועי דורש זמן מינימום של 6 חודשים עד שהתוצאות מתחילות לבוא לידי ביטוי בשטח והאזכורים השליליים נדחקים יותר ויותר (נקרא גם sandbox google).

אך יחד עם זאת, ברור לנו כי לא כולם עושים ניהול מוניטין ברשת מיד עם הקמת העסק, או תחילת העבודה ולהם נדגיש כי ברגע שנתקבלה הודעה / טלפון אודות אזכור שלילי עליכם ברשת, חשוב שתדעו כי אותו אזכור כבר החל להסב לכם נזקים ולקוחות פוטנציאליים רבים, גם כאלו שאינכם מודעים להם עדיין, ידירו את רגליהם מהעסק שלכם, או מכם ויימנעו מלעשות אתכם עסקים ולכן, חשיבות ניהול המוניטין מוקדם ככל הניתן, היא קריטית.

מתי לא נעשה ניהול מוניטין באינטרנט?

בכל כלל יש יוצא מהכלל וגם בניהול מוניטין. אמנם המטרה של ניהול מקוון היא לדחוק / להעלים אזכורים שליליים, אך ישנם מקרים, כמו הרשעה בדין על עבירה חמורה כמו עבירות מין שונות, גניבה, פגיעה בחסרי ישע וכדומה, אשר חברות רבות יסרבו לבצע ניהול מוניטין ללקוח, בטח ובטח אם אותו אדם הורשע בדין וישב בבית הסוהר על אותה העבירה.

כיצד עושים ניהול מוניטין?

במילה אחת – יושבים. בשתי מילים- יושבים הרבה.

חברה מקצועית לניהול מוניטין, תעלה מאמרים וכתבות חיוביות לאתרים שונים/ אתרי עיתונאות ברחבי הרשת, תבצע כתיבת תוכן לאתר העסק, כתיבה וניהול תוכן בעמודי הרשתות החברתיות, תקים בלוגים מותאמים לעסק ותייצר קשרים עם חברות פרסום ויח"צ ועוד פעולות רבות נוספות, שאדם מן היישוב לא בנוי לעשותן באופן שוטף ולאורך זמן.

ונסכם.

ניהול מוניטין אינו יכול להתבצע בשיטת DIY גם אם אתם מבינים וחיים אינטרנט. היה ואתם זקוקים לניהול מוניטין, צרו קשר עם חברה מקצועית ומנוסה אשר תבצע עבורכם ניהול מוניטין עמוק, יסודי, מקצועי וכזה שאכן יעבוד.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!