נכס דיגיטלי ב-2024: מה זה? ממה להיזהר? ואיך עושים מזה כסף?

ניווט (ממש) מהיר
בעבר, זמן היה שווה כסף אבל כעת אנחנו צריכים להתרגל למציאות חדשה בה הכנסה לא תלויה בזמן. בשנת 2020, העולם עבר לחיות בדיגיטל ופיתח בו דרכי הכנסה שונות. נכס דיגיטלי הוא בעצם ' נדל"ן ' דיגיטלי שבונים, מטפחים, משקיעים וניתן להרוויח ממנו כסף. קיימים הרבה סוגים של נכסים דיגיטליים בעלי מטרות שונות כמו – קהילה, תוכן ופרסום אשר יכולים להוות הכנסה נוספת.
נכסים דיגיטליים

  נדל"ן VS נכס דיגיטלי

נכס דיגיטלי הוא נכס וירטואלי בבעלותכם, אשר יכול להניב לכם הכנסה חודשית לא מוגבלת. נדל"ן הוא נכס פיזי יקר שיכול להניב הכנסה חודשית קבועה.

הקמת נכס דיגיטלי דורשת השקעה כספית מזערית לעומת נדל"ן, אבל כן נדרשת השקעה של זמן בבנייתו.
בנדל"ן ההכנסה החודשית ידועה ומוגבלת לפי גובה השכירות על הנכס, בעוד שבנכס דיגיטלי ההכנסה תלויה בכם ואין לה באמת גבול. הבעלות על הנכס הדיגיטלי יכולה להשתנות לפי סוג הנכס, בעוד שבנדל"ן בעל הנכס הוא מי שרכש אותו.
ההוצאות העיקריות בבניית נכס דיגיטלי הינם: The Ultimate Managed Hosting Platform
בניית אתר, קניית אחסון טוב לאתר וקניית דומיין.
צריך גם תקציב לכתיבת תכנים איכותיים לאתר והשגת קישורים.
כמו כן, חשוב לא פחות לפנות תקציב חודשי לקידום אתר.

המושגים שחשוב להכיר?

  1. Traffic(תנועה) – כמות המבקרים שנכנסו לנכס כולל המידע שהתקבל מהם. מטרתכם להגדיל את פוטנציאל הנכס באמצעות הגדלת כמות המבקרים בו.
  2. Google Analytics– שירות חינמי של גוגל המציג נתונים סטטיסטיים על המבקרים בנכס.
  3. Optimization– פעולות למיקסום ביצועי קמפיינים דיגיטליים על בסיס נתונים סטטיסטיים.
  4. הכנסה פאסיבית – רווח כספי ללא כל פעולה, אשר נוצר לאחר בניית / רכישת נכס.

אילו נכסים דיגיטליים קיימים היום?

כל פלטפורמה אינטרנטית יכולה להיות נכס דיגיטלי שיכול להכניס לכם כסף מכל מקום ובכל זמן. כיום, יש מגוון רחב של נכסים דיגיטליים, אז בואו נכיר אותם.

  1. רשתות חברתיות – דף פייסבוק, קבוצת פייסבוק, עמוד אינסטגרם אישי / עסקי, ערוץ יוטיוב, משתמש בטיקטוק = נכסים דיגיטליים בבעלות הרשת החברתית עצמה.
    אתם מנהלים את הנכס בפועל ויכולים לייצר ממנו הכנסה פאסיבית.

חשוב לדעת ! לכל רשת חוקים משלה שחובה לשמור עליהם. אם תעברו על החוקים הרשת יכולה לפגוע לכם בנכסים  (להשהות או לסגור אותם).
לכן, אני לא מגדירה דף ברשת חברתית כנכס דיגיטלי פרופר מאחר והוא לא באמת שייך לנו, אבל בהחלט אפשר לנתב אותו ליצירת הכנסה, ממש כמו נכס דיגטלי כדוגמת אתר אינטרנט:

  1. אתר אינטרנט – אתר ייעודי, בלוג, חנות אינטרנטית, אתר למטרות שיווק שותפים = נכסים דיגיטליים בבעלותכם !
    ישנם הרבה סוגים של אתרי אינטרנט וכל אחד מהם הוא נכס דיגיטלי בפני עצמו. מומלץ לבנות כמה נכסים כדי לייצר הכנסה גבוהה יותר.

חשוב לדעת 2 ! נראות האתר חשובה לא פחות מהתוכן שלו. ולכן, כדאי להתמקד גם בעיצובו.
בתחילת הדרך תתמקדו בנושא, נישה אחת מרכזית שאתם מתחברים אליה באתר שלכם. להרחיב את התוכן רצוי וכדאי לעשות בכל שלב בדרך.

אז איך עושים את זה, איך ליצור נכס דיגיטלי?

קודם כל, תבחרו תחום / נישה מסוימת שאתם מכירים ואוהבים או שמעניינת אתכם. חשוב בשלב זה, להחליט מה אתם ' מוכרים ' בנכס שלכם כלומר, ממה יהיה בנוי התוכן?
(המקצוע שלכם / כישרון מסוים שיש לכם או אפילו אתם).
רצוי לבצע גם מחקר מילים איכותי כדי לראות שיש קהל שמחפש את המוצר שאתם רוצים למכור ובאילו ביטויים הוא משתמש כדי לחפש אותו ברשת.

לאחר מכן, תבחרו מאיזה נכס דיגיטלי אתם רוצים להתחיל ותתחילו לבנות אותו (מומלץ להתחיל בבניית אתר אינטרנט מכל סוג).
אחר כך, תקימו נכסים נוספים כאשר קל יותר להתחיל מהרשתות החברתיות.
אחרי שבניתם מספר נכסים מסוגים שונים, תתחילו ליצור תוכן בכל אחד מהם כדי לייצר טראפיק בנכס ולמשוך אליו גולשים. התוכן יכול להיות טקסט / וידאו / תמונה רלוונטיים ומעניינים לתחום שבחרתם.

זכרו – איכות התוכן עדיפה על פני כמות התוכן שאתם מייצרים.

כדאי ואף רצוי לבנות אסטרטגיית קידום על מנת לקדם את האתר שלכם בגוגל ולמשוך כמה שיותר תנועה של לקוחות פוטנציאליים לאתר.

איך עושים קידום אורגני בגוגל >>

אז איפה הרווח?

אחרי שהנכס הדיגיטלי שלכם יהיה מספיק מבוסס, תוכלו לפעול בעוד דרכים כדי לייצר ממנו הכנסה –

  1. שיתופי פעולה מסחריים – פרסום ממומן בנכס. אתם יוצרים תוכן בשיתוף מותג מסוים ומקבלים עליו כסף (פוסט / סטורי באינסטגרם, פוסט בפייסבוק, שילוב מוצר בתוכן כתוב ועוד).
  2. רשימות תפוצה – איסוף מיילים שנרשמו בנכס לכדי רשימה, לצורך בניית קהל לקוחות מוגדר לשיווק חוזר.
  3. שיווק שותפים – שילוב לינקים של אתרי אינטרנט לא בבעלותכם, בתוך התוכן שאתם יוצרים. נותנים ' המלצות ' למוצרים שונים ומצרפים לגולשים לינק לרכישה, אשר מכניס לכם כסף לאחר כל קנייה.
  4. מכירת שטחי פרסום – השכרת מקום בנכס לחברות לצרכי פרסום. גביית תשלום ממי שרוצה לפרסם בנכס, מעין תשלום שכירות.

עולם הדיגיטל יכול להיראות מסובך ועמוס בתוכן, אבל כל אחד יכול להשתלב בו ואף לייצר ממנו הכנסה.
נכסים דיגיטליים אלו פלטפורמות שונות (בבעלותכם או לא בבעלותכם), אשר נועדו לתת תועלות שונות לגולשים בהן.
עם השנים, פלטפורמות הדיגיטל הפכו לעסקים של ממש שכל אחד יכול להקים, כאשר אין גבול לכמה אפשר להרוויח – זה תלוי רק בכם !
אז אם תמיד חלמתם לבנות בית, כדי שתתחילו לבנות אותו בדיגיטל!


ואם התרשמתם מהמאמר, והבנתם שצריך לתת עבודה,
ממליצה לכם ללמוד איך לבנות נכס דיגיטלי ב
קורס לבניית נכסים דיגיטליים של שמול.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!