8 השיטות המובילות לשיווק דיגיטלי ב-2021

ניווט (ממש) מהיר
שיווק דיגיטלי הוא מוצר בסיס בכל חברה או גוף ששואפים לפרסום איכותי. האינטרנט משמש אנשים לרכישת ידע, רכישת מוצרים, רכישת כלים וכיוצא בזה. כדי להתאים את החברה שלכם למציאות המודרנית ולהפוך אותה למובילה בפרסום יש לקבל כלים שיווקיים חשובים ואמינים. סקרנים לשמוע עוד ? הנה כמה כלים פרקטיים שיעיפו את העסק שלכם קדימה.
יד מחזיקה את הספרה 8

1. כוונת חיפוש – אמנם זה עניין מדובר מאוד אך יש להסביר את חשיבותו. המערכת של גוגל מנתחת את כוונת החיפוש של הגולשים, כלומר מה הם מחפשים ומה הם רוצים למצוא,
הן מבחינת התוכן והן מבחינת ההגשה שלו – בווידאו, פודקאסט, מלל ועוד.
לפי הניתוח של גוגל נוצר הדירוג של תוצאות החיפוש. בשביל להיות ראשונים בדירוג יש להתאים את האתר ואת התוכן למה שרוב הגולשים מחפשים בנושא.
טיפ קטן – כתבו על צרכי הלקוח במקום על איכות המוצרים.

2. חווית המשתמש – אתר נגיש, נוח, מושך יקצור ביקורים רבים של גולשים וכך גם מכירות רבות. בשביל ליצור חוויית משתמש טובה יש לשים לב למספר דברים:
מהירות הטעינה של האתר, הקלות של הניווט באתר, להימנע מהרשמות מסובכות ועוד.
סיבה נוספת להשקיע בחוויית המשתמש היא שהמערכת של גוגל משתמשת גם בפקטור של חוויות המשתמש לצורך הדירוג שלה.

3. מובייל – התאמת האתר לגלישה דרך הנייד, רספונסיביות,  היא קריטית ביותר כיוון שרוב החיפושים היום נעשים דרכו. בנוסף, גוגל משתמשת בעיקר במידע של הגלישות דרך המובייל בשביל ליצור את הדירוג שלה.
לא מספיק שהאתר יהיה סביר לגלישה במובייל, הוא צריך להיות מעולה !

4. פרסום ברשתות חברתיות – אחת הדרכים המרכזיות לשיווק דיגיטלי היא שיווק ברשתות החברתיות. היתרון המשמעותי של פרסום ברשת חברתית הוא הוויראליות של הפרסום – מודעה ברשת מועברת מחבר לחבר ומגיעה          ללקוחות פוטנציאלים רבים. לכל רשת יש דגשים שונים שכדאי לשים לב אליהם –
באינסטגרם יש חשיבות לתמונות ולתוכן מתומצת ומושך, בפייסבוק יש חשיבות לפוסטים איכותיים ובניית קהילה, ביוטיוב יש לשים דגש על כמות הצפיות ואיכות הסרטון ועוד.
בשביל ליצור פרסום טוב ברשת חברתית ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע מוומלצים.

5. אוטומציה – בשנת 2020 הייתה עלייה בשימוש באוטומציה לשם קידום אתרים. המגמה הזו רק תעלה לכן כדאי להתחיל להתיידד עם כלים שונים, כמו תוכן מבוסס AI (אינטלגנציה מלאכותית).
האוטומציה חוסכת לעוסקים  בתחום תהליכים רבים ומאפשרת להם להתמקד רק בבניית אסטרטגיה שיווקית.

6. מאמרים ארוכים – למרבה הפלא הנתונים מראים שתכנים ארוכים מצליחים יותר בדירוג מאשר תכנים קצרים של 1000 מילים ופחות. אורך התוכן המומלץ הוא 2000 מילים ומעלה.
כמו כן, כדאי ליצור את התכנים בהתאם לקווים המנחים של EAT כיוון שגוגל מקדם אותם.

7. ניתוח התנהגות של הגולשים ושימור לקוחות – עם הזמן תחום קידום האתרים מתרכז יותר בהבנה של המרות והכנסות, כלומר – במקום להסתמך כל ביטויי החיפוש נתרכז בניתוח המניעים של הגולש.
יש לבצע ניתוח לאחור על התוכן של האתר כדי להבין מה עבד ומה לא עבד – ולהסיק מסקנות בקשר להתנהגות של הלקוחות. כמו כן, הבנת הלקוח וצרכיו תאפשר לעסק לשמור על הלקוחות שלו, במיוחד אחרי שנה כמו 2020      בה היה משבר עולמי שהביא לצמצום בתקציבים. הפכו את התוכן באתר לשימושי, נגיש ותואם לצרכי הלקוח על מנת לשמר לקוחות ולהביא לקוחות חדשים.

8. וובינר, איך עושים את זה נכון ? – וובינר היא הרצאה אינטרנטית שמטרתה שיווקית או עסקית. הוכח כי זהו כלי שיווקי רב עוצמה המביא לחידוש העניין בעסק וליצירת לקוחות נוספים.
הצעד הראשון ליצירת וובינר מוצלח הוא הוא ניתוח הלקוחות הפוטנציאלים. לאחר שברור מי הם האנשים שישמחו להשתתף בוובינר יש לפרסם עליו באתרים שאנשים אלו נמצאים בהם.
אבחנו את קהל היעד לפי גיל, מגדר, תחום עיסוק וכיוצא בזה – כך תבינו איזה רשת חברתית מתאימה ובאיזה צורה נכון לפרסם. כלי נוסף שיהפוך את הוובינר למוצלח הוא רשימת תפוצה.
חשוב שלכל עסק תהיה רשימת תפוצה המורכבת מהלקוחות שעוקבים אחרי האתר הכי הרבה. לצורך פרסום הוובינר יש לעניין את הלקוחות ברשימת התפוצה – במייל, בוואטסאפ או בהודעת sms.
אם הפרסום נעשה דרך המייל יש לשלוח הודעות רבות כיוון שאחוזי הכניסה להודעות פרסום במייל הם 20 – 30 אחוזים.
חשוב לציין שאם יש לקוחות מרשימת התפוצה שנרשמו לוובינר יש להפסיק לשלוח להם מיילים בנושא כי זה עלול לגרום להם לתחושה לא נעימה.
עניין נוסף הוא הכותרת של ההודעה לוובינר – הימנעו מכותרות בנאליות כגון "הירשמו עכשיו", נסו ליצור כותרת בעלת תוכן וערך.

פנייה לאנשי מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי וחברות לקידום אתרים

אמנם ניתן ללמוד את כלי השיווק הדיגיטליים בצורה עצמאית ודרך מגזינים לשיווק דיגיטלי ותכנים שונים שקיימים ברשת,
אך זה לא ישתווה לקבלת סיוע מאיש מקצוע. אחד השירותים המשמעותיים שאנשי מקצוע יכולים להציע הוא קידום אתרים אורגני.
על מנת לבצע קידום אתרים אורגני יש להבין בתחום בצורה יסודית ולהשקיע הרבה זמן ומחשבה.
המטרה של קידום אורגני היא להתייחס לדומיינים שנמצאים במנוע החיפוש של גוגל כדי להבין אילו פעולות יש לבצע על מנת להביא אתר מסוים לדירוג גבוה יותר.
כאשר פונים לאיש מקצוע לצורך קידום אורגני הוא בדרך כלל יתחייב לשמור על האתר בדירוג גבוה ולא יסתפק רק בהקפצה רגעית בדירוג.

לסיום –
שיווק דיגיטלי הוא הדרך הטובה ביותר לפרסום במציאות המודרנית של היום.
בשביל לייצר שיווק איכותי יש להשתמש בכלים רלוונטיים – פרסום ברשתות חברתיות, קידום אורגני, וובינר, ניתוח התנהגות של הגולשים וכיוצא בזה.
לרוב מומלץ להיעזר בחברות קידום אתרים כיוון שהן ידעו לכוון אתכם להצלחה בצורה בטוחה יותר. בהצלחה !

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!