תוכנות לקידום אתרים אורגני – והאם הן יכולות להחליף מקדם אתרים מקצועי?

ניווט (ממש) מהיר
תארו לכם עולם שבו באמצעות מספר הגדרות פשוטות בתוכנה שרכשתם, הייתם יכולים לקדם את אתר האינטרנט שלכם בגוגל למקומות גבוהים בדפי תוצאות החיפוש. נשמע חלומי, נכון? בלי טלפונים מיותרים, בלי דוחות מעקב, בלי בניה ותכנון של אסטרטגיה, בלי מקדם שמעיר לכם בפעם החמישית בשבועיים האחרונים שתעבירו לו מידע לבניית דף אודות איכותי.
לקוח צופה בפרוייקט במחשב

ובכן, כמעט כמו כל דבר בחיים, התשובה היא מורכבת. היא מורכבת משום שבמקרה שלנו, קידום אתרים בהחלט יכול להפוך לתהליך הרבה יותר יעיל, ממוקד ומדויק כאשר הוא מתבצע תוך שימוש בכלים טכנולוגיים איכותיים.
אלא שתוכנות כאלו, איכותיות ואוטומטיות ככל שתהיינה, לא באמת יכולות להחליף מוח אנושי, שמתכנן, מעצב, ומתעדף את הפעולות השונות בפרויקט הקידום האורגני של האתר.
לכן החלטתי לחלק את המאמר הזה לשני חלקים עיקריים.
בחלק הראשון אהיה אופטימית למדי ואסביר מה כן ניתן לבצע באמצעות תוכנות ושירותים טכנולוגים מעולם קידום האתרים.
בחלק השני אשמור על ארשת פנים הרבה יותר רצינית, ואשלב מילים כמו אסטרטגיה, תכנון מוקפד, שיקולי עלות תועלת, תעדוף ומילים נוספות שמשתייכות לז'רגון.

אז בלי לבזבז לכם יותר מידי זמן, בואו נצלול פנימה.

אילו פעולות תוכנות לקידום אתרים יכולות לבצע עבור מקדמי אתרים?

תוכנות לקידום אתרים יכולות לסייע למקדם האתרים לקבל מידע שימושי רב, שיאפשר לו למקד את מאמצי השיווק שלו ברשת. הנה כמה דוגמאות:

AHREFS

כלי השיווק העוצמתי Ahrefs יאפשר לכם למפות את פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים אל האתר.
כל מי שעוסק בתהליך קידום אתרים באינטרנט מודע לעובדה שפרופיל קישורים איכותי הוא תנאי ליצירת סמכות שתאפשר לקדם את האתר למקומות ראלים בדפי תוצאות החיפוש.
Ahrefs יאפשר לכם לקבל מידע אודות כמות ואיכות האתרים המפנים, תצייד אתכם בציונים שתעניק לכוח הקישורים המועבר לאתר שלכם וגם תסייע לכם למצוא הזדמנויות לבניית פרופיל הקישורים שלכם, באמצעות הצלבת מידע אודות הקישורים שהמתחרים שלכם מקבלים ואילו אתם דווקא לא.
למה מדובר כאן בהזדמנות אמיתית? משום שבדרך כלל, כאשר מקור כלשהו מפנה לאוסף של אתרים שהם מתחרים שלכם, הוא עושה זאת באמצעות תוכן איכותי, שמייצר ערך מוסף רב לקהל היעד באמצעות השוואה בין שירותים או מוצרים שונים. קבלת קישור ממקור כזה גם תחזק את הסמכות של האתר המקודם, וגם תשייך אותו לנישה בה הוא פועל בצורה הדוקה יותר.

כלי עוצמתי נוסף שבו ניתן לעשות שימוש הוא Screaming Frog.

מדובר בתוכנה שתתקינו בצורה מקומית על גבי המחשב, ושתאפשר לכם לבצע סריקה של האתר שלכם וכן מחקר של אתרים מתחרים, ומציאת פערי אופטימיזציה של האתר לדפי תוצאות החיפוש.
האמת- אני לא יודעת איך אפשר בלי הצפרדע הצווחת הזו – היא באמת משוגעת בכמות המידע שהיא מספקת לי ולשאר המקדמים – ומוציאה לנו את הקרביים של האתר החוצה בלחיצת כפתור.

אילו פערים יכולה Screaming Frog למצוא באתר? איך היא יכולה לסייע לכם בתור מקדמי אתרים?

ובכן, Screaming Frog יכולה לאתר עבורכם אוסף של בעיות טכניות באתר: תגיות מטא כפולות או חסרות, קישורים שבורים, עמודים באתר שמחזירים הודעת שגיאה ולא נטענים לדפדפן, בעיות בהיררכיה של האתר, דפים יתומים באתר, ועוד.
לרוב, מקדמי אתרים עושים שימוש בצפרדע המצווחת על מנת לטפל בחלק הטכני של פרויקט קידום האתר.- וששש אל תגלו –

כלי נוסף שיוכל לסייע לכם בתהליך קידום אתרים באינטרנט הוא WebCEO  – הכלי הכי שימושי שלי 

 

web ceo כלי לקידום אתרים מומלץ- מחקר מילות מפתח בעזרת הכלי
קידום אתרים בעזרת הכלי WEBCEO
מחקר מילות מפתח

כלי ה – All In One הזה יסייע לכם במגוון של משימות מעולם קידום האתרים: מיפוי ומציאת מילות מפתח רלוונטיות בנישה בה מקודם האתר, כולל נפחי החיפוש ורמת התחרותיות על ביטויי מפתח שונים, ביצוע ביקורת על האתר על מנת לאתר ליקויים כמו קישורים שבורים, תגיות ארוכות או קצרות מידי, ריבוי כותרות H1 בעמוד.
המצב הטכני של האתר וניטור אלמנטים כמו מהירות טעינה של האתר  ועוד, מעקב אחר הדירוגים של עמודי האתר בעבור ביטויי חיפוש שונים, ניהול משימות, יון תיעוד אירועים, אינטגרציה עם כל מה שצריך : אנליטיקס, סרץ קונסול, גוגל מיי ביזנס פייסבוק ועוד ועוד כך שכל הזמן לנגד עיניכם התמונה המלאה של מה שקורה ומה צריך לבצע – כמו כן, הכלי מאפשר להפיק דוחות ללקוחות בקלות ויעילות.

בקרוב אעלה סקירה מלאה על הכלי המעולה הזה אז תשארו מעודכנים.

WebCEOSEO Tools

אם נסכם את הפרק הזה נוכל לראות כי הכלים שציינתי כאן, בדומה לכלי SEO אחרים הקיימים בשוק, הם בעיקר כלים תומכי החלטה, ומאפשרים לספק למקדם האתרים תמונה איכותית שתאפשר לו למקד את מאמצי השיווק שלו במקומות הנכונים לו אסטרטגית.
מרגש.

אילו פעולות בפרויקט קידום אתרים לא ניתן לבצע רק באמצעות תוכנות קידום אתרים?

כלי SEO הם, כאמור, כלים נחמדים, וחלק מהם מציעים דשבורדים מעוצבים להפליא, אולם העובדה הזאת עדיין לא הופכת אותם לכלים שמסוגלים לקדם את האתר ללא התערבות אנושית.
בואו נראה זאת באמצעות כמה וכמה דוגמאות:
בניית אסטרטגיית תוכן וקישורים – האם כלי SEO, טוב ומשוכלל ככל שיהיה, יוכל להחליט בעצמו אילו ביטויי מפתח רלוונטיים לשירות שמציע בית העסק?

האם כלי SEO כזה יכול להתקשר בעצמו מול כותבי תוכן, להסביר להם מה בדיוק נדרש, באיזו צפיפות לעשות שימוש בביטויי המפתח המרכזיים, מה יהיה אורך המאמרים שיכתוב, אילו נושאים יקיף?
האם כלי SEO יכול לנהל משא ומתן להחלפת קישורים בפורום החמישי בפייסבוק שנושא את שם הקבוצה "החלפת קישורים"?
למען השם, אפילו מקדמי אתרים בעצמם לא מסוגלים לנהל שיחה שוטפת תוך החלפת דרישות בצורה סבירה בפורומים האלה.
מה יעשה כלי אוטומטי מעולם ה – SEO כאשר מקדם האתרים שמולו יבקש ממנו להוציא את הקישור מן הפסקה השלישית ואילך, לכתוב מאמר בן 500 מילים ולא להזכיר את שם המותג?

והנה דוגמה נוספת – מה לגבי ביטויי מפתח שמייצרים טראפיק לא איכותי לאתר? טראפיק, שמביא אל האתר גולשים ללא כוונת רכישה אמיתית, אלא בעיקר כוונה להעסיק את מוקדי השירות שעות ארוכות על הקו.
האם כלי SEO, משוכלל ככל שיהיה, מסוגל לזהות שמדובר בתנועה לאתר שמייצרת יותר נזק מתועלת? התשובה גם כאן היא ברורה: דרושה כאן התערבות אנושית, כזאת שתגדיר היטב את האסטרטגיה העסקית של בית העסק, ותדע להגדיר לא רק איזו תנועה דרושה לאתר, אלא גם איזו תנועה אינה רצויה באתר.

למעשה, לאחר חשיבה שתכלול שיקולי עלות תועלת, יהיה דרוש כאן תכנון מוקפד (אמרתי לכם שאשתמש בביטוי הזה).
כדי לשפוך אור על כמה ניהול אנושי הדוק של פרויקט קידום אתרים הוא חשוב, אציין כאן פרמטר נוסף שרבים ממקדמי האתרים לא מייחסים לו חשיבות, אבל למעשה, יש לו חשיבות עצומה בקידום אתרים: אני מדברת, כמובן, על שירות לקוחות.

כאשר אנחנו מעניקים שירות לקוחות איכותי ללקוח, אנחנו מגדילים את הסיכוי שהלקוח המרוצה ישאיר ביקורת חיובית על פרופיל העסק שלנו בגוגל או בפייסבוק.
אנחנו גם מגדילים את הסיכוי שישתף את התכנים שלנו ברשתות החברתיות או שיפנה אלינו אם במקרה הוא לקוח עסקי ויש לו אתר אינטרנט איכותי.
כאשר אנחנו מעניקים שירות ברמה נמוכה, אנחנו מגדילים דווקא את הסיכוי שהלקוח הלא מרוצה יחזור אל מנוע החיפוש, וימשיך אל התוצאה הבאה בדף תוצאות החיפוש.
מי שמבין, ולו במעט,  קידום אורגני, יודע שמדובר באינדיקציה לא מאוד טובה למנוע החיפוש באשר לאיכות של האתר.

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים כלי או תוכנה שתשמש אותנו בקידום האתר

אז האמת – אין פה באמת תשובה חד משמעית בנושא – מאחר ולכל אחד יש צרכים שונים, יכולת תקציבית שונה, וזה גם עניין של נוחות והרגל. בכל אופן אני חושבת שתמיד לפני שבוחרים כלי או תוכנה לקידום אתרים כדאי לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:

 
מחירכמו בכל דבר אנחנו צריכים לקחת בחשבון את העלות – כלי הפרימיום עולים סכום חודשי לא מבוטל, ואם אני מקדם רק את האתר שלי ולא מקדם מקצועי – יכול להיות שהסכום החודשי או השנתי + עלויות סריקה שונות יהיה קצת גדול עליי.

אם אני מקדם כמה לקוחות שמשלמים לי ריטיינרים קבועים – עלות הכלים מתחלקת בין הלקוחות השונים ועלויות הסריקה נלקחות בחשבון כבר בהצעת המחיר שניתנת ללקוח . כמו כן – הזמן שהכלים הללו חוסכים לי בעבודה שווה גם הוא כסף.

תחליטו איפה אתם על הסקאלה – מקדמים אתר אישי 1 – מקדמים מספר מצומצם של אתרים ומרוויחים עליהם X לכן יכולים להוציא Y או שאתם כבר בסקאלה של המקצוענים ופה – נו זה ברור.

מה הכלי בודק מול הצורך שליהאם אני צריך לבדוק בעיקר קישורים? האם אני צריך מעקב אחרי ביטויים, או אולי בכלל כלי שייתן לי מידע אודות המצב הטכני באתר – או שמה אני צריך הכל מהכל – תבחרו את הכלי שהכי תואם לצרכים שלכם ואל תתפזרו – בטח לא בתחילת הדרך.
האם הכלי מהימןבדקו האם הכלי מראה תמונת מצב אמיתית או שהאלגוריתם שלו , בלשון המעטה, לא משהו 🙄  ולא ייתן לי הערכה/ מיקום מדויקים של מה שאני מחפש.
האם הכלי תומך בשפה / אזור לוקאלי שאני מקדםתכלס אני מדברת בעיקר על עברית. יש כלים שמאוד הייתי רוצה להשתמש בהם אבל לצערי התמיכה בעברית לוקה בחסר ולכן בוחרת בכלים אחרים.  עדיין חלק ניכר מהלקוחות שלי ישראלים ומכוונים לקהל בעברית.
המלצות של קולגות ואוטריטות בתחוםבסופו של יום. אלו שעובדים הכי הרבה עם הכלים הללו הם המקדמים המקצועיים.
הותיקים שבינינו, כבר עברו ובדקו  כלי או שניים במהלך הזמן שלהם – אז תבדקו, תתעניינו – תשאלו אותם. לא חסרות המלצות, קבוצות בפייסבוק ושאר ירקו אאאממ סליחה, רשתות,  שאפשר לשאול לדעתם של אנשים מהתחום. הכלים שאני ממליצה עליהם ועובדת איתם באופן יום יומי מופיעים כאן במאמר – מוזמנים להתייעץ איתי לגביהם.

 

לסיכום

תהליך קידום אתרים הוא פרויקט מורכב, שבמסגרתו חשוב לשלב בין שימוש בכלים מתקדמים ויצירת אסטרטגיה עסקית שתתבצע על ידי אנשים.
בסופו של יום, כלים מתקדמים אמורים לתמוך החלטות עסקיות, למקד אותן, להצדיק אותן ולסייע במדידה של האיכות שלהן, אולם בשום פנים ואופן לא להחליף אותן או מקדם אתרים מקצועי

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!