קידום אתרים באינטרנט – טיפים מועילים להמרת גולשים ללקוחות

ניווט (ממש) מהיר
דמיינו לעצמכם שאתם עובדים כנציגי מכירות של אחד ממותגי הספורט המובילים, וניתנת לכם הבחירה לקיים שיחת טלפון עם אחד משני הפונים הבאים: הראשון, שחיפש בגוגל אחר הביטוי "גרמין ויוואקטיב 4 לבן מחיר", והשני שזה עתה סיים לחפש את הביטוי "שעוני ריצה מומלצים". איזו מן השיחות תירצו לקבל?
רשת אינטרנט ורשתות חברתיות

סביר להניח, שאם אין לכם נטיות קשות להרס עצמי, אתם תבחרו בשיחה הראשונה. מדוע? משום שאמנם שני הפונים הם רק לקוחות פוטנציאליים בשלב הזה, והם מסווגים מבחינתנו בעסק בגדר מתעניינים בלבד, אבל אין ספק שאת הפונה הראשון קל יהיה הרבה יותר להפוך ללקוח משלם וזו סיבה מספיק טובה לעשות קידום אתרים באינטרנט באופן מועיל.

מעבר לכך, שיחה עם פונה שיודע באיזה דגם הוא מעוניין היא שיחה שתיסגר הרבה יותר מהר, לחיוב או לשלילה. לעומת זאת, מיודענו, זה שחיפש אחר שעוני ריצה מומלצים, רק מתחיל כעת לאסוף מידע בנושא. זה אומר שאם אתם נחמדים, תצטרכו לפנות דקות ארוכות מזמנכם כנציגי שירות, ולהשיב לו על לא מעט שאלות, חלקן כאלו שניתן למצוא עליהן תשובה ברשת. למעשה, אם תהיו אדיבים מאוד, ייתכן שאפילו תאיצו את הדרך שלו למתחרים שלכם, כשהוא עמוס במידע, ותחסכו לאותם מתחרים משאבים רבים שהיו נאלצים להשקיע בלקוח הפוטנציאלי המתלבט. זה אומר, שאת הבקשה שלכם לבונוס שנתי על המכירות המרשימות, תצטרכו להפנות בסוף השנה דווקא למתחרים…

באופן כללי, אפשר יהיה להגיד שעסקים מחפשים כמה שיותר פונים שרמת הבשלות שלהם לבצע עסקה עם העסק היא גדולה למדי. בזה בדיוק הולך לעסוק הפוסט שלנו היום: איך מגדילים את הסיכוי שהפונים שמגיעים אלינו לאתר יביעו בנו אמון, יהיו בשלים יותר לבצע עסקה, וייצרו עבורנו משפך שיווקי אפקטיבי ויעיל.

הפוסט הזה יערב מושגים שונים מעולם השיווק הדיגיטלי. הנחת העבודה היא שאתם הקוראים כבר מכירים אותם. אם לא זה המצב, תמיד תוכלו לעשות שימוש בקישורים המצורפים כדי להעמיק היכן שנדרש.

בואו נתחיל: מה אנחנו כבעלי עסקים יכולים לממש באסטרטגיה השיווקית שלנו, בקידום אתרים באינטרנט, כדי להפוך יותר גולשים ללקוחות?

ביצוע מחקר מתחרים יסודי

הפעולה החשובה ביותר שתוכלו לעשות כדי לשפר את שיעורי ההמרה של גולשים ולהפוך כמה שיותר מהם ללקוחות – היא להבין מהו בכלל הערך המוסף שאתם מספקים לאותם לקוחות פוטנציאליים. ועל מנת להבין מהו הערך המוסף שאתם מספקים, עליכם יהיה להבין טוב יותר מה המתחרים שלכם מספקים לאותם לקוחות.

מה בפועל כל הטוב הזה אומר?

בעיקר, שאתם צריכים להבין במה אתם טובים יותר מן המתחרים שלכם, ולכוון לשם. אם אתם יודעים לספק מחיר טוב יותר ללקוח – מקדו את האסטרטגיה השיווקית שלכם בתחום המחיר: ביטויי חיפוש של גולשים שקשורים למוצרים זולים, מיצוב בית העסק ככזה שמספק שירותים שכל לקוח יכול להרשות לעצמו, הביאו זאת לידי ביטוי באמצעות מיתוג עסקי שמוצג ברכיבים שונים באתר ועוד ועוד.

אם, לעומת זאת, אתם בעיקר מצטיינים בשירות מהיר, יכולת אספקה מהירה ומשלוחים לכל חלקי הארץ – זה צריך להיות המיקוד שלכם.
זה אומר, שלקוחות פוטנציאליים שמחפשים את המחיר הטוב ביותר כבר לא צריכים להיות חלק מן המיקוד שלכם, אלא אולי דווקא לקוחות שמחפשים פתרון מיידי ומהיר ככל האפשר לבעיה שלהם.

ע', אחד הלקוחות שלנו (השם המלא שמור במערכת) החליט אחרי חשיבה מאומצת שקיים בנושא, שהוא מעוניין  למתג את השירותים שהוא מספק כשירותי פרימיום. מכאן גם נזרה האסטרטגיה השיווקית שלו: הוא כבר לא נדרש להשקיע משאבים בפניה לקהלים שחיפשו פתרונות מוזלים, ומיקד את קהל היעד שלו בצורה מאוד מחושבת ומפולחת. התוצאות לא איחרו לבוא: שיעור גדול יותר של גולשים שהגיעו לאתר הפך לקהל של לקוחות משלמים.
זה מטורף!!

קראו גם: 9 שלבים לביצוע מחקר מתחרים

בניית סמכות למותג

דרך נוספת לשפר מכירות באתר היא להגביר את האמון שיכולים לתת במותג לקוחות פוטנציאליים אקראיים.
כיצד עושים זאת? יש לא מעט דרכים: החל משילוב תמונות איכותיות של מנהלי המותג (בלבוש שהולם את המקצוע – שף לא חייב להיות לבוש בחליפת שלושה חלקים), דרך ציון ההסמכות וההכשרות של הצוות שעומד מאחורי האתר, עיצוב מקצועי ורמת גימור מעולה של האתר, התייחסות לטקסטים המוטמעים באתר בכבוד הראוי (טקסטים שלא נראים כאילו כתב אותם אדם עייף שהתעצל לבצע הגהה בסיסית), המלצות של גופים גדולים במשק על המותג, פרסומים שונים בכלי תקשורת פופולריים המתייחסים למותג ו… כבר הבנתם את הפואנטה, נכון?

בואו נדבר לרגע על הרציונל. הסמכות לא מוכרת מוצרים באופן ישיר. כדי למכור מוצרים או שירותים בחנות אינטרנטית תצטרכו להקים חנות כזאת, לממש בה תהליכי מכירה וסליקה, להוציא חשבוניות ללקוחות ועוד הרבה מעבר לכך.
סמכות בסך הכל מהווה זרז, ולעיתים אף גורם משכך חשש, לביצוע התקשרות כזאת. אם יש לכם התלבטות מאיזה משני עסקים כדאי יהיה לכם להזמין מוצר במחיר זהה, בהרבה מאוד מקרים אתם תתקשרו מול בית העסק שעליו נדמה שניתן לסמוך יותר.

הקטנת שיעור הנטישה של גולשים

מקובל יהיה לחשוב, שככל ששיעור הנטישה של הגולשים גדל, כך הסבירות של גולש אקראי להפוך ללקוח משלם, יורדת.
הסיבה לכך היא, שבמקרים רבים, לפני שגולש הופך ללקוח משלם, הוא מנסה להבין מי עומד מאחורי האתר. הוא משוטט באתר, מתרשם מן המוצרים או השירותים השונים, לעיתים נכנס לדף האודות, מתרשם מביקורות של גולשים אחרים שזכו לקבל שירות מן האתר, לומד על האופי של בית העסק מתוך המענה לביקורות שליליות שפורסמו כנגדו, ועוד.

כדי לבצע את כלל הפעולות האלו ויותר, לרוב גולשים נעים בין עמודים שונים באתר, מה שמקטין בהתאמה את שיעור הנטישה שלהם.

במילים אחרות: מעוניינים להגדיל את הסיכוי שגולשים שמגיעים אליכם לאתר יתרשמו מכם ומן היכולות שלכם ויהפכו ללקוחות משלמים? יופי לכם! אל תתנו להם סיבות לצאת מן האתר.

כשאתם מספקים חווית גלישה מזעזעת, זמני טעינה נוראיים של עמודי האתר, טעינה לא חלקה, זמינות חלקית בלבד של רכיבים באתר, ומתבלים את כל האושר הזה בעיצוב מזעזע שרק מרחיק גולשים מן האתר, אתם למעשה מגדילים בפועל את שיעור הנטישה של גולשים מן האתר, ומקטינים את הסיכוי שתזכו לפגוש, גם אם רק בצורה דיגיטלית, לקוחות חדשים.

הגדלת משך השהיה באתר

לצד שיעור הנטישה של גולשים מן האתר, גם למשך השהיה של גולשים באתר הוא פרמטר שיש לו חשיבות להגדלת הסיכוי להפוך גולש לקונה.
משך ביקור גדול יותר מייצר הזדמנויות רבות יותר לייצר אינטראקציה עם הלקוח, ולשכנע אותו להתקשר מול בית העסק שעומד מאחורי האתר.

איך מגדילים את משך השהיה באתר? יש דרכים רבות ומגוונות לעשות זאת, אבל יצירת חווית שימוש איכותית, שיפור זמני הטעינה של עמודי האתר, ושימוש במדיה שהיא מרתקת ולא מאמצת מידי את הגולש, עם דגש על תמונות מרהיבות, וידאו איכותי, כתוביות, אינפוגרפיקה, מפות דינמיות ועוד, ופחות דגש על טקסט בפונט דייויד בגודל 8 שסוקר את תנאי השימוש באתר עם הסברים על חלופות מעצר למי שמפר את תנאי השימוש הללו.

Load WordPress Sites in as fast as 37ms!

שימוש במדיה דיגיטלית להעצמת חווית המשתמש

בהמשך לשלושה מן הסעיפים הקודמים עליהם דיברנו, בחרנו לייחד סעיף נוסף שעוסק בהטמעת מדיה דיגיטלית איכותית באתר – ולמעשה מסכם את כולם.
מדיה דיגיטלית איכותית, למשל וידאו שצולם בהפקה מקצועית, יכולה לייצר עבורנו שלושה מן היתרונות עליהם דיברנו קודם לכן: היא יכולה לסייע בבניhת סמכות לאתר, שכן אם למותג יש כסף להשקיע בהפקה יקרה של וידאו איכותי, הוא ככל הנראה לא בית עסק חובבני שעלול להיסגר מחר, היא יכולה לסייע בהקטנת שיעור הנטישה של גולשים וכן להארכת משך השהיה שלהם באתר.

האם יש בכל היקום האינסופי הזה משהו מרגש מזה?

התאמת האתר לתצוגה ושימוש במכשירי מובייל

רוצים לשפר את הסיכוי שצרכני האתר במכשירי מובייל ירכשו מכם? למה שלא תנסו להתאים את השימוש באתר למכשירי מובייל שונים?

ולמען הסר ספק, כשאנחנו מדברים על התאמת אתר לשימוש במכשירי מובייל, אנחנו לא מדברים רק על רספונסיביות של האתר, אלא על לגמרי מעבר לכך: כל תכנון מסע הלקוח, חווית המשתמש, אופן השימוש שלו באתר ועוד צריכים לקחת בחשבון שייתכן שיבחר להגיע אל האתר באמצעות מכשיר מובייל.

לשם כך, המסננים המוטמעים באתר, פונקציות המיון, החיפוש, הצגת הטבלאות,  פריסת התמונות באתר ועוד ועוד – כל אלו חייבים להילקח בחשבון ולהתאים לציפיות ולצרכים של המשתמשים השונים שעושים שימוש במכשירי מובייל בעת ביקור באתר.
חשוב לזכור, שבהרבה מקרים, גם כאשר תהליך הרכישה מתבצע בפועל בסוף באמצעות מחשב, מקורו היה בבירורים שונים שבוצעו באמצעות גלישה במכשירי מובייל שונים.

בניית אסטרטגיית תוכן שמייצרת ערך מוסף לגולש

זאת נשמעת כמו עוד סיסמה שחוקה, בסגנון הישן והמוכר של תוכן הוא המלך ודומיו, אולם אין ספק שגם כיום תוכן משחק תפקיד מרכזי וחשוב כמעט בכל תהליך מכירה.
תוכן מספק לגולשים תשובות לשאלות ולחששות שמלווים אותם, תוכן מסייע לגולשים להכיר תכונות חדשות של מוצרים שתוכלנה לספק להם מענה איכותי, תוכן מלמד גולשים כיצד לתפעל תקלות, כיצד מרגישים לקוחות אחרים שרכשו את המוצר או השירות, מידע בדבר השוואה בין דגמים שונים ואילו מהם הכי יתאים לצרכים של הגולש ועוד המון, אבל המון, אספקטים חשובים אחרים. לכן, רוצים למכור? אחלה! אסטרטגיית תוכן חייבת להיות כלולה באסטרטגיה של קידום האתר.  שפרו את התוכן שלכן, ויפה שעה אחת קודם.

שימוש בקישורי אתר

מנהלים קמפיינים ממומנים כדי להגביר את הנוכחות של המותג ברשת החיפוש כאשר גולשים מחפשים ביטויים רלוונטיים? כל הכבוד לכם. כעת, אתם צריכים להתמקד בסיכוי שהגולשים הפוטנציאליים שנחשפים למודעות שלכם יקליקו עליהן.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות הגדרת קישורי אתר, או בשפה המקצועית Sitelinks.

קישורי אתר הם קישורים לעמודים שונים באתר המוצגים כחלק מתוצאת החיפוש (בתוצאות האורגניות יש לנו הרבה פחות שליטה עליהן, אבל בקידום ממומן אנחנו ממש יכולים לקבוע אילו תוספי אתר יהיו בשימוש ויוצגו לגולש). מה הם נותנים לנו? בעיקר את היכולת לתפוס שטח נדל"ן גדול יותר של תוצאות החיפוש, ולספק לגולש מספר רב יותר של הזדמנויות להקליק על קישור המוביל לאחד מעמודי האתר שלנו.

לקריאה נוספת על קישורים

הטמעת סכמות לשיפור התצוגה בדפי תוצאות החיפוש

שימוש בנתונים מובנים באתר הוא מתודה שתוכל לסייע לכם להנגיש את התכנים השונים באתר לגוגל בצורה קלה, פשוטה ומובנית יותר, ולאפשר למנוע החיפוש לבצע השוואה בין התוכן שלכם לתכנים אחרים. השואה כזאת, תייצר עבורכם הזדמנות להופיע בראש תוצאות החיפוש באמצעות גרף הידע של גוגל, ובאמצעים ויזואליים שונים, גם אם במקור הייתם מדורגים עבור ביטוי החיפוש הרלוונטי הרחק מתחת.
הסיבה לכך היא שבמקרים מסוימים, למשל כאשר מדובר בהשוואת מחירים, גוגל הייתה רוצה להנגיש לגולשים בתוצאות האפס מידע רב וערכי ככל האפשר, ולעיתים מידע השוואתי כזה, הוא דווקא ז שעונה על ההגדרה בצורה הטובה ביותר.

קידום אתרים באינטרנט באמצעות מיקוד קמפיינים ממומנים באמצעות מילות מפתח שליליות

הזכרנו מקודם קמפיינים ממומנים, אז עוד מילה אחת על הנושא: קמפיינים ממומנים בגוגל יאפשרו לכם להגדיר מילות מפתח שליליות, כלומר כאלו, שעבור חיפוש שלהן, לא תירצו שהמודעה שלכם תופיע. מדובר בשיטה מצוינת להרחיק מכם קהל יעד לא רלוונטי, שסביר שיקנה מכם פחות, אבל יעסיק את נציגי השירות והמכירה שלכם, הרבה יותר.

שילוב ביקורות גולשים על מוצרים הנמכרים באתר

מעוניינים למכור יותר מוצרים באתר? צרו ביניהם דיפרנציאציה. אחת השיטות להשיג זאת היא באמצעות הטמעה של ביקורות גולשים.
כאשר גולשים מבחינים כי בין שני מוצרים מובילים יש אחד שזוכה לתשבוחות וביקורות חיוביות ואילו השני כמעט וכלל לא מקבל ביקורות או שמקבל ביקורות שליליות, גדל הסיכוי שרבים מהם יבחרו לרכוש את המוצר המוביל. כך שלמעשה, לפעמים, כדי למכור יותר בסך הכך, אתם צריכים לפגוע במכירות של חלק מן המוצרים הקיימים והמוצעים לקהל הלקוחות שלכם.

מתן מענה איכותי לביקורות שליליות אודות השירות

אחת הפרקטיקות הכי חשובות בעולם ניהול המכירות היא הידיעה כיצד להתנהל מול תלונות לקוחות וביקורות שליליות. שימו לב, לעיתים ביקורת שליליות הן תשתית מצויינת לניהול יחסי ציבור מעולים. מדוע? משום שכאשר אתם משקיעים זמן ומאמץ במענה לביקורת שלילית של לקוח לא מרוצה, אתם מדגימים בפני כל יתר הלקוחות שצופים בהתנהלות דו השיח הזה, את האופי האמיתי של העסק שלכם: עד כמה אתם קשובים לטענות הלקוח? אתם כמה אתם הוגנים בהתנהלות שלכם מולו? האם אתם ענייניים, מתורבתים, מתלקחים מהר?

אנחנו כמובן לא מציעים לכם לגרום בכוונה ללקוחות להשאיר ביקורות שליליות אודות העסק שלכם אולם מרגע שאלו בחרו לעשות זאת, אתם עצמכם יכולים למנף את המקרים האלו למקומות טובים.

ניהול מוניטין לשימור שם המותג

דרך נוספת להגדיל את הסיכוי לבצע מכירה לפונה או מתעניין שהגיע לאתר, היא באמצעות תהליך שנקרא ניהול מוניטין.
במה דברים אמורים? כשאנחנו מדברים על ניהול מוניטין, אנחנו מתייחסים, למעשה, לאיכות המופעים של שם המותג ברשת: כמה אזכורים שלילים קיימים עבורו? היכן הם מופיעים? עד כמה הם חמורים? מופעים שליליים רבים מידי עלולים לפגוע בשם הטוב של בעל העסק ולגרום ללקוחות לבחור שלא להתקשר מולו.

כיצד אנחנו פועלים בתהליך של ניהול מוניטין? אנו מבצעים, למעשה, את הפעולות הדרושות על מנת להשיג אחת משתי תוצאות רצויות: הסרת האזכורים השליליים מן הרשת, בין אם באמצעות בקשה, תשלום, איום בתביעה, פניה אל מנהלי הפלטפורמה בה מופיע האזכור ועוד, או דחיקת האזכורים השליליים אל מקומות לא ריאליים בדפי תוצאות החיפוש.

כאשר אנחנו מצליחים לייצר עמודי תוצאות ראשונים המכילים בעיקר אזכורים חיוביים אודות המותג שלנו, אנחנו מגבירים את הסיכוי שלקוחות ירצו לבצע מולנו התקשרות.

שימוש במשפיענים על מנת למקסם מכירות

עוד דרך שכדאי יהיה לכם לשקול להטמיע בעסק, אם אתם מעוניינים להרחיב את הנוכחות הדיגיטלית שלכם ברשת, היא לעשות שימוש במשפיענים, אותם מובילי דעת קהל, שמהווים מוקד משיכה לקהלי יעד ממוקדים ומפולחים. בשיטת הפעולה הזאת, במסגרת ההתקשרות מול המשפיענים האלו, הם יוכלו להציע לכם שירותים שונים, כמו פרסום פוסטים אוטנטיים לכאורה עם המוצר שלכם, כתיבה או צילום של חוות דעת על השימוש בו, ואפילו רק יצירת אלבום תמונות עם המוצר שלכם.

שיפור שיעורי ההקלקה של גולשים

לפעמים, כשזה קורה, זה יכול להיות מייאש במיוחד: הגולשים כבר נחשפים למודעה הרלוונטית או לתוצאת החיפוש שאמורה לקחת אותם הישר אל התוכן הנכסף, אולם אלה בוחרים שלא ללחוץ על הקישור המיועד. במקרים כאלו, בהם שיעור ההקלקות של גולשים הוא נמוך ביחס למה שהיינו מצפים לנוכח הנסיבות, מן הראוי להשקיע מאמצים בניתוח הסיבות שמובילות לכך: האם התוכן אכן לא רלוונטי לקהל היעד? האם נדרש שיפור של תגיות המטא, ובכלל זאת כותרת המטא ותיאור המטא של התוצאה או המודעה? לאנשי השיווק ומקדמי אתרים מקצועיים הפתרונים.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!