מה עושים כשיש לנו בוטים באתר?

ניווט (ממש) מהיר
כולנו רוצים שכמות הכניסות לאתר שלנו תגדל, אך לא בכל מחיר. איך מתמודדים עם בוטים וכיצד בכלל מזהים שהם כאן?
bot

כיום, כמעט לכל עסק יש אתר אשר אמנם נבנה על ידי חברה לבניית אתרים עם רמת אבטחה גבוהה ועיצוב גרפי, אך מרגע "העברת המפתחות", אתם אלו ששולטים באתר. סביר להניח שלא תצטרכו לעשות הרבה דברים מסובכים באתר שלכם, אך דבר שכן כדאי לכם להכיר ולדעת לזהות הוא כניסה של בוטים וכיצד מבצעים חסימת בוטים.

בוטים נעים להכיר

לאתר שלכם נכנסים כל מיני גולשים אשר מסיירים באתר ומחפשים מענה לבעיה או לצורך שהתעורר אצלם.
נוסף לגולשים כאלו, נכנסים לאתר שלכם גם בוטים, אלגוריתמים ממוחשבים שנכנסים לאתרים מכל מיני סיבות ואפילו מבצעים כל מיני פעולות בתוך ועל האתר שלכם. חלקם בוטים טובים כדוגמת גוגל אנליטיקס, אך חלקם בוטים רעים אשר עבורם ודאי תרצו לבצע חסימת בוטים כדי שתהיה לכם באתר מניעת ספאם שתהרוס אותו או תפגום בעסק שלכם.

איך אפשר לדעת שיש לנו בוטים באתר?

גם אם יש לכם רמת אבטחה גבוהה, סביר להניח שיכנסו לכם בוטים לאתר מכל מיני סיבות, המטרה שלכם כמובן היא למנוע את הבוטים אשר מבקשים לעשות נזק. זיהוי בוטים באתר יכול להיות מאוד מורכב כך שלעיתים לא תוכלו לדעת שאכן ישנם בוטים, אך פעולות מסוימות כן יתנו לפחות חלק מהמידע אודות כניסה של בוטים לאתר שלכם.

כניסות לאתר

הדבר הראשון אשר בכלל אמור לגרום לחשוד בכניסת בוטים לאתר שלכם הוא מדד הכניסות שלכם. לדוגמא, קפיצה גדולה של כמות הכניסות ללא הסבר ברור מרמז על כניסה גדולה של בוטים. גם משך הכניסה אשר מוצג לכם בתור מנהלי האתר עשוי לשפוך קצת אור, בוטים לא מסיירים באתר יותר משניה או כמה שניות, כמובן שיש גם בני אדם כאלו, אך זאת בהחלט מרמז על כניסה של בוט.

מי נכנס לאתר?

מדד הכניסות אמנם מראה כמות כניסות, אך עם חקר מעמיק תוכלו גם לראות מי נכנס לאתר שלכם ולזהות בוטים מתוך כל הגולשים המוצגים ברשימה. כאלו אשר המילה בוט מופיעה בשם שלהם לדוגמא. גוגל מציעה לכם עזרה עם פיצ'ר שקיים אצלה אשר נקרא bot filtering או בעברית, סינון של בוטים. פיצ'ר זה מסנן את הכניסות הללו ממדד הכניסות, אך כן מאפשר לראות שהם נכנסו בדוחות.

איך אפשר לחסום כניסה של בוטים?

במידה ואכן זיהיתם תנועה של בוטים רעים באתר שלכם, אשר אינם שייכים לגוגל לצורך העניין, תוכלו לחסום אותם באופן ספציפי, כלומר את הכתובת שמופיעה בכניסות שלכם.

באם אין לכם מידע בעולם התכנות ואבטחה של אתרים, זה בדיוק הזמן לפנות לאיש מקצוע אשר יעלה את רמת האבטחה באתר שלכם ויחסום את כניסתם של הבוטים לאתר. זכרו כי ישנם בוטים אשר לא תרצו לחסום ועל כן חשובה עבודה מדויקת.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!