מה עדיף לקידום אתרים, תוכן או קישורים?

ניווט (ממש) מהיר
אחת לכמה חודשים (ולפעמים פעם בשנה) נהוג לרענן את תקציב ה - SEO ולחשוב מחדש על אסטרטגיית קידום האתר במטרה לשפר אותה. משווקים רבים נתקלים כל פעם בדילמה נצחית – במה עדיף להשקיע יותר זמן ותקציב: תוכן? או קישורים? ישנם הרבה מומחי קידום שיכולים לפסוק לטובת אחד מהם, אבל אנחנו אומרים לכם שזו טעות. כדי להצליח בעולם ה- SEO – עליכם לשלב גם תוכן וגם קישורים באסטרטגיה שלכם ובמאמר הבא נסביר לכם בדיוק למה – מוכנים? יצאנו לדרך!
content

תוכן חזק, מרתק ואיכותי דרוש כדי לשפר את הדירוג של האתר

לא סתם יש את המשפט "התוכן הוא המלך", אתם לא יכולים להתעלם מתוכן כדי להתמקד רק בקישורים. ככל שאותם מוסיפים יותר דפי תוכן לאתר שלכם, כך אתם עשויים להיות מדורגים יותר גבוה מכיוון שמנועי החיפוש מדרגים אתרים שמעדכנים את התוכן שלכם בצורה תדירה וגבוה יותר בהשוואה לאלה שלא.
כתיבת תוכן נותנת לכם גם את האפשרות לשלב יותר מילות מפתח באתר שלכם ולדרג את אותו עמוד בראש תוצאות החיפוש הרבה יותר בקלות.
בשורה תחתונה – תוכן, הוא שחקן חשוב במשק הזה ואין שום סיכוי שאתם יכולים לוותר עליו. יותר מזה, אנחנו יכולים לספר לכם שגוגל אוהב מאוד תוכן ארוך (מדריכים של למעלה מ-2000 מילה) כל עוד הם נותנים ערך לקורא. לכן, אני ממש לא ממליצה לכם לקזז מכאן את התקציב – אם כבר בדיוק ההפך. 😊

ספקי התוכן המומלצים של ליאור

הזמנה מהירה במערכת מתקדמת –  כתיבה מהירה ע"י כותבי תוכן מנוסים

 

קרדיט של 50 ש"ח במתנה בהזמנה 

 במילוי קוד קופון : 6415793

ומה לגבי קישורים?

קישורים יכולים לעזור לכם לשפר את דירוג הדפים שלכם, אך קישורים הולכים צעד אחד קדימה על ידי חיזוק הדומיין כולו, ולא רק דף אחד.
קישור למשאבים חיצוניים ואיכותיים באתר שלכם עשוי להשפיע על האופן שבו גוגל תופסת את הרלוונטיות והסמכות של הדומיין שלכם.
למה? כי גוגל רוצה שמשתמשים יוכלו למצוא את המידע הדרוש להם בכל רגע. אם תוסיפו קישורים חיצוניים איכותיים לאתר שלכם, המשתמשים יוכלו ללחוץ על קישורים אלה ולגשת לתוכן בעל ערך, מה שיהפוך את חוויית החיפוש שלהם לנוחה יותר. בנוסף, גוגל תתגמל אותכם על ידי דירוג גבוה יותר מכיוון שאתם נתפסים עכשיו כמשאב יקר יותר.

אבל, היזהרו עם קישורים חיצוניים. האם שמעתם פעם את הביטוי, "תגיד לי מי החברים שלך ואני אגיד לך מי אתה"? אם תבחר בקישורים חיצוניים איכותיים, גוגל תראה את התחום שלכם באור חיובי יותר, אך אם תבחר לקשר חזרה לתוכן לא טוב, גוגל ישייך אותכם לקישורים באיכות ירודה אלה.
כדאי גם לוודא שאתם מקשרים למגוון מקורות באיכות גבוהה, במקום לשלוח כל הזמן משתמשים לאותו מקום. התוכן יעיל בשיפור הדירוג של דף יחיד, בעוד קישורים מועילים יותר לחיזוק הדומיין כולו.

לקריאה נוספת על קישורים >> 

תוכן יכול לעזור במיקוד מילות מפתח

סיבה עצומה מדוע תוכן חשוב כל כך עבור SEO היא מכיוון שהוא מאפשר לעסקים למקד מילות מפתח.
אם אתם מתמקדים במילות מפתח שהלקוחות שלכם לא מחפשים, כל המאמצים שלכם מתבזבזים.
גוגל אדוורדס הוא מקום מצוין להתחיל לחפש בו מילות מפתח רלוונטיות. התחילו בהזנת אחת ממילות המפתח העיקריות שלך, כגון "עוגת יום הולדת" אם אתם הבעלים של חנות לעוגות, וגוגל תחזיר תוצאות עבור מילת מפתח זו יחד עם עשרות מונחים מוצעים אחרים. התוצאות יראו לכם את מספר החיפושים הממוצע ורמת התחרות המשויכת לכל מילת מפתח, כך שתוכלו להחליט אילו שווים את הזמן שלך.
בזמן פיתוח אסטרטגיית מילות המפתח שלכם, אל תשכחו ממילות מפתח בעלות זנב ארוך.
לדוגמה, במקום להשתמש במונח "עוגת יום הולדת", עליכם להשתמש גם בביטויים כמו "עוגת יום הולדת ללא גלוטן בגבעתיים ", מכיוון שאנשים המחפשים מונח ספציפי זה יתעניינו יותר בעסק שלכם אם מדובר בהתאמה מדויקת.

ככה גם קישורים…

קישורים יכולים גם לתרום לאסטרטגיית מילות המפתח שלכם, כלומר אם אתם משתמשים בטקסט העוגן המתאים. טקסט עוגן הוא טקסט הניתן ללחיצה בקישור, והמילים שתבחר כאן עשויות להשפיע על הדירוג שלכם.
חשוב להפוך את טקסט העוגן לרלוונטי לקישור אליו אתם מכוונים משתמשים באמצעות מילות מפתח הקשורות לתוכן הקישור החיצוני.
אם אתם משתמשים במילות מפתח לא רלוונטיות בטקסט העוגן שלכם, ייתכן שמנועי החיפוש יוכלו לדעת, ויענישו אותכם על מה שלדעתם הוא הניסיון שלכם להטעות משתמשים שמחפשים מידע.
עם זאת, מנועי חיפוש גם יענישו אותכם אם ברור שאתם תוחבים כמה שיותר מילות מפתח בטקסט העוגן שלך, או אם אתה משתמש באותו טקסט עוגן שוב ושוב ברחבי האתר שלכם.
אז כשאתה יוצרים קישורים חיצוניים, זכרו שזה בסדר לשלב מילת מפתח בטקסט העוגן שלכם, אבל אתם צריכים לגרום לזה להרגיש טבעי.

אז בשורה תחתונה – מה עדיף? תוכן או קישורים?

קשה לענות על השאלה הזו מהסיבה הפשוטה שעולם ה- SEO מתפתח ומשתנה כל הזמן, ומשווקים רבים עשויים לטעון שתוכן הופך לחשוב יותר ואילו קישורים הופכים פחות חשובים.
חלק מך נכון: תוכן נהיה חשוב יותר ויותר. הצרכנים כבר לא מושפעים מדרכי פרסום מסורתיות, ולכן יותר ויותר מותגים מתחילים להכיר בערך בתוכן האותנטי ככלי שיווקי.
ככל שנוצר יותר תוכן, כך יש למעשה יש לכם יותר תחרות בכל הקשור למילות מפתח ודירוג. אבל, רק בגלל שהתוכן הולך וגדל בחשיבותו לא אומר שקישורים הפכו פחות חשובים.

עוד היבט על הדיון הזה אפשר לקרוא במאמר שלי אודות טכניקת גורד השחקים והביקורות עליו.

 

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!