מה זו טכניקת גורד השחקים (Skyscraper) – והאם טובה לקידום אתרים?

ניווט (ממש) מהיר
אשים את הדברים על השולחן כבר עכשיו: לא פשוט לבנות קישורים חיצוניים בהיקף גדול, שיפנו לעמודי האתר שלנו, ויסייעו לו להתקדם בדפי תוצאות החיפוש. יש, כמובן, שיטות רבות ומגוונות לבניה של פרופיל קישורים איכותי, כמו החלפת קישורים, קניה של קישורים, רישום לאינדקסים, מציאת קישורים שבורים שיהוו הזדמנות לקבלת קישור רלוונטי - אולם קשה באופן יחסי יהיה לנצל כל אחת מן השיטות האלו לצורך בניה של פרופיל הקישורים בהיקף שהוא באמת נרחב.
גורדי שחקים Skyscraper

על הרקע הזה, פיתח בריאן דין (Brian Dean), אחד מן האורים והתומים של תחום קידום האתרים האורגני, את שיטת גורד השחקים, שמאפשרת, בתנאים מסוימים, הרחבה משמעותית של פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר. במאמר הזה אנסה להציג בקצרה את השיטה של בריאן דין, את הביקורת של הקולגה ניל פטאל ((Neil Patel על השיטה הזאת, וגם כמה מילים משל עצמי. בואו נתחיל.

מהי טכניקת גורד השחקים?

טכניקת גורד השחקים, אשר משמשת לבניה של פרופיל קישורים איכותי ורלוונטי, מתווה 3 שלבים עיקריים:

שלב ראשון – מצאו תוכן איכותי בצורה יוצאת דופן שלא מעט גורמים רלוונטיים מקשרים אליו.

שלב שני – צרו תוכן טוב בהרבה מן התוכן שמצאתם.

שלב שלישי – הפיצו את התוכן שיצרתם לגורמים הרלוונטיים והמשפיעים בנישה.

השיטה הזאת מסתמכת על ההנחה שאנשים נוטים לשתף תכנים ברמה יוצאת מן הכלל, שיש בהם ערך מוסף גבוה מאוד, ושהם מתעלים על כל יתר התכנים בתחום המסוים שבו הם עוסקים.

נשאלת כעת השאלה – איך מייצרים תוכן טוב בהרבה מתוכן קיים, במידה כזו שאנשים לא יוכלו לעצור את עצמם, להיכנס לאתר שהם מנהלים, לכתוב פוסט בנושא ולקשר אל המקור?
ובכן, יש לא מעט שיטות לשדרג תוכן מצוין:

כיתבו תוכן מקיף יותר – אם התוכן שבו נתקלתם מכסה חלק מן האספקטים בתחום, כיתבו ארוך יותר, מקיף יותר ונרחב יותר.
כיתבו תוכן עדכני יותר – אם התוכן שבו נתקלתם הוא באמת איכותי אולם יש כמה וכמה חידושים בנישה שחשוב לכלול בו – צרו אתם תוכן עדכני יותר.
עצבו את התוכן בצורה טובה יותר – לעיתים, עטיפה נכונה של תוכן יכולה לחולל פלאים ברצון לצרוך את התוכן הזה, ולעשות בו שימוש תדיר.

האם שימוש בטכניקת גורד השחקים מבטיח הצלחה?

הבעיה עם לא מעט עצות שמעניקים לנו גורואים שונים באינטרנט, מקצועיים ככל שיהיו בתחומם, הוא שנקודת ההתחלה שלהם שונה לגמרי מבית עסק לא מפורסם, שעסוק באופן יומיומי במתן שירות מצוין, ופחות בולט בשיחה המקצועי, ככל שזה מתקיים בכלל, בנישה שלו.
ניל פטאל, מי שעומד מאחורי UberSuggest – כלי – SEO שמאפשר לבצע מחקר מילות מפתח, ניתוח פרופיל קישורים ושיקוף מידת האופטימיזציה של עמודי האתר למנועי החיפוש השונים,
מצנן מעט את ההתלהבות של בריאן דין משיטת גורד השחקים.
ניל פטאל מסביר כי הוא עצמו עושה שימוש בשיטה הזאת מעת לעת, והיא אכן שיטה שיכולה לייצר לא מעט קישורים איכותיים לאתר בו מוטמע התוכן האיכותי,
אולם הוא מסייג את ההצלחה של השיטה הזאת, בין היתר במקרים הבאים:

בעיה מספר 1: למותג שלכם חסרה סמכות בנישה שבה אתם פועלים – סמכות, בניגוד לתוכן איכותי, היא גורם שנבנה לאורך זמן. ניל פטאל מציין כי גם הבלוג המצליח שהוא מנהל לא פרץ בלילה אחד. במקרה כזה, הוא טוען, שימוש בטכניקת גורד השחקים על ידי בית עסק שהוא לא מאוד פופולרי בתחום בו הוא פועל צפוי להיכשל.

בעיה מספר 2: לא בטוח שהמדריך שתיצרו מטרגט נכון את כוונת החיפוש של הגולשים.
בואו נסביר למה הכוונה. ניל פטאל מציין כדוגמה חיפוש אחר הביטוי "כלי האנליטיקס הטוב ביותר". ובכן, חיפוש כזה בדרך כלל לא מעיד על כך שהגולש מנסה באמת לקבל תשובה מהו כלי האנליטיקס הטוב ביותר, אלא לקבל מידע השוואתי בין כלים שונים המוצעים לשימוש. לכן, על מנת שטכניקת גורד השחקים תצליח באמת, חשוב ראשית למפות את כוונת החיפוש של הגולש אליו אתם מייעדים את התוכן, ולוודא כי התוכן שיצרתם נותן לה מענה איכותי.

בעיה מספר 3: קידום לא מספק של התוכן – השלב השלישי, כאמור, שמציג בריאן דין בטכניקת גורד השחקים, הוא הפצה של התוכן. בלא מעט מקרים, יש נטיה לזלזל בחלק הזה של התהליך. בפועל, מדובר בשלב קריטי, שדורש לא מעט מאמץ ומשאבים. כדי להצליח בשלב הזה, תצטרכו לפעול על מנת למצוא את הערוצים השונים בהם הגולשים צורכים תוכן בנישה שלכם, וכן לאתר שירותים ואתרים המשוועים לתוכן איכותי, ולהציע להם את התוכן שיצרתם. כל זה לא יקרה מעצמו.

כמה מילים שלי

הניסיון הלא מועט שצברתי עם השנים, לימד אותי, כי באופן כללי, חשוב מאוד למצוא את הדרכים החכמות והיעילות לעשות דברים, בטח בתחומים בהם התקציב והמשאבים הם נתונים ומוגבלים.
זאת הסיבה, ששימוש בטכניקת גורד השחקים היא לדעתי אחת השיטות האפקטיביות שיכולות לסייע לכם לעבות את פרופיל הקישורים בקישורים רלוונטיים בסקייל רחב.
יחד עם זאת, העובדה שהטכניקה הזאת יכולה לקדם באופן משמעותי את האתר שבו מוטמע התוכן האיכותי, אינה אומרת שלא נדרשת כאן השקעת משאבים משמעותית, בניה נכונה של המותג לאורך זמן, ובעיקר ביצוע פעילות רבה ביוזמה שלכם.
שימוש בטכניקת גורד השחקים צריך להיות מלווה בפעילות אקטיבית נמרצת, תוך שימוש בערוצי תוכן משלימים, ותוך ביצוע התקשרות עם מפיצי תוכן שמהווים אוטוריטה בתחום, ומשרתים את קהל היעד שלכם באופן קבוע.

לכן, אם תשאלו אותי אם אני סבורה שכדאי לכם לעשות שימוש בטכניקת גורד השחקים –
אשיב לכם בשאלה: האם יש לכם את המשאבים והזמן לבצע אותה כמו שצריך?

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!