חברות בניית אתרים vs בונה אתרים פרילנסר

ניווט (ממש) מהיר
אין דרך אמיתית להתחמק מן הסוגייה הזאת. מגיעה העת בחייו של כל בעלים של אתר אינטרנט לעתיד, שבה הוא נדרש לקבל החלטה משמעותית ובעלת השפעה ניכרת על תהליך ההקמה של האתר: האם להתקשר מול פרילנסר לצורך בניית האתר או להתקשר מול חברה לקידום אתרים.
code

איך בוחרים נכון את בונה האתר הבא שלכם? מהי תצורת ההתקשרות המועדפת? אילו שיקולים צריכים להנחות אתכם בתהליך אפיון אתרים? איזה קשר יש בין זהות בונה האתר לתהליך של קידום אורגני עבור האתר?
את כל הטוב הזה ומידע מועיל נוסף, תוכלו למצוא במאמר הבא.

קריטריון הזמינות

לכאורה, הזמינות של חברה שמעסיקה עובדים אמורה להיות מיטבית עבורכם ועדיפה על זו שיספק לכם פרילנסר. כאשר צוות מסוים בחברה עמוס במשימות, ניהול נכון ואפקטיבי של בוני האתרים בחברה יעביר את משימת בניית האתר לצוות אחר שייתן את המענה המתאים. כאשר אחד מבוני האתרים חולה, יש מי שיחליף אותו ויספק גיבוי אנושי בעת הצורך.

עם זאת, חשוב לזכור שבחברה יש שעות עבודה מקובלות, וגם תצורת התקשרות מקובלת. בחלק מן החברות יהיו זמינים עבורכם רק באמצעות פניה במייל, ובחלק תקבלו את הטלפון במשרד, שמן הסתם לא יהיה שווה הרבה אחרי שעות העבודה, אם וכאשר יתעורר צורך דחוף לקיים את השיחה. כאן היתרון הברור יהיה דווקא להתקשרות מול פרילנסר.

קריטריון היחס האישי

בונה אתרים פרילנסר יספק לכם, בסבירות גבוהה, יחס אישי יותר. לרוב, אתם תבחרו מראש את בונה האתרים הפרילנסר שלכם, בין היתר על פי החיבור שנוצר לכם אתו בעת קיום השיחות המקדימות. ככל שהדברים נוגעים לחברת בניית אתרים – כאן הדברים מורכבים בהרבה. פעמים רבות, מי שיבצע את שיחת המכירה, הוא לא זה שיבנה בפועל את האתר, ואולי גם לא זה שיענה לכם לשאלות שתפנו אל החברה.

קריטריון המחיר

כאשר אתם מתקשרים מול חברות בניית אתרים, אתם ודאי לוקחים בחשבון שאתם מממנים בצורה עקיפה את עלויות המשרד, התקורות הניהוליות, התנאים של העובדים במקום, הכיבוד, חדרי הישיבות ועוד. כאשר מדובר בפרילנסר, בטח ובטח כזה שעובד מהבית, עלויות ההקמה של האתר צפויות להיות נמוכות יותר, מה שעשוי להתגלגל אליכם כלקוחות.

קריטריון האחריות

חברה לבניית אתרים תספק לכם סוג מסוים של אחריות על בניית האתר. אם משהו ישתבש, יש לכם כתובת לפנות אליה. זה לא אומר, כמובן, שתוכלו לדרוש פיתוחים נוספים באתר או שילוב של פיצ'רים חדשים, אבל בהחלט יהיה לכם למי לפנות אם האתר משובש, עולה בצורה לא תקינה, הופך לאיטי ומסורבל ועוד.

התקשרות מול פרילנסר היא הרבה יותר מסוכנת בהקשר הזה. פרילנסר בדרך כלל לא מבטיח לכם אופק של אחריות עתידית, ואם תפנו אליו כעבוד חצי שנה מרגע שהאתר נמסר לידכם, ייתכן שתגלו כי הוא בכלל עבר לעבור כשכיר במקום עבודה מסודר, והוא אינו מסוגל, גם אם הוא רוצה, לספק לכם את התמיכה שאתם זקוקים לה.

קריטריון הניסיון

במקרים רבים, לניסיון יש תפקיד חשוב בבחירה בין פרילנסר ובין חברה לבניית אתרים. קיימות נישות שבהן חשוב לבצע הקפדה יתרה על עמודים חשובים באתר, ותוכן ייעודי שערוך היטב. למשל, רופאים ובעלי מקצוע מתחום הרפואה נדרשים להציג בצורה סדורה את הביוגרפיה שלהם, בעוד מעצבים ותכשיטנים – כדאי שישקיעו משאבים גדולים יותר בייצור תמונות איכותיות. כאשר לבונה אתרים יש ניסיון רב בנישה, הוא מודע לסוגיות השונות המאפיינות נישות קבועות, ויודע לייצר את הפתרון האיכותי ביותר עבור הלקוח.

בהקשר הזה, אין הבדל גדול בין חברה לבניית אתרים ופרילנסר שהתנסה בבניה של מספר רב של אתרים. כאן חשוב דווקא יותר הניסיון המעשי הספציפי בנישה המדוברת.

קריטריון המורכבות

הקמת אתר אינטרנט תדמיתי שמכיל מספר מועט של עמודים סטטיים עבור בית העסק אינה דומה להקמה של אינדקס ענק שאליו יכולים גולשים להעלות תכנים דינמיים. אתר שבו ישנו גורם אחד שמנהל את התוכן אינו דומה לאתר שבו ישנם מנהלים שונים שצריכים להיות מופרדים זה מזה ברמת המידור וההרשאות. אתרי מכירה אינם דומים לאתרים המשמשים נכסים דיגיטליים.

במקרה שמדובר בהקמת אתר תדמית פשוט או אפילו אתר מכירות שלא כולל יותר מידי מוצרים ושירותים, אין ספק שגם פרילנסר מנוסה וגם חברה לבניית אתרים יוכלו לספק פתרון איכותי. עם זאת, ככל שהפתרון הנדרש הוא מורכב יותר, ודורש מעורבות גדולה יותר של תוכניתנים, מעצבים, מנהלי מוצרים, ועוד – כאן דווקא לחברה לבניית אתרים יהיה יתרון משמעותי יותר.

קריטריון הערך המוסף

פעמים רבות, כאשר לקוח בוחר להתקשר מול נותן שירותים מסוים, הוא עושה זאת לא רק על מנת לקבל את המוצר הספציפי, אלא גם ובעיקר על מנת להינות מערך מוסף ייחודי של נותן השירות: קשרים עם גורמים חשובים בתעשיה, היכרות עם קהל לקוחות פוטנציאלי, מחירים טובים מול ספקים בנישה שבה פועל האתר ועוד.

גם בהקשר הזה, מי שיוכל להציע לכם את הערך המוסף הגבוה יותר, ינצח. אלא שאם נרצה לבצע הכללה גסה, אפשר יהיה להגיד שבדרך כלל חברות מצליחות לייצר לעצמן קשרים והשפעה גדולים יותר בתחום הרלוונטי.

אז מי יהיה בונה האתרים הבא שלכם?

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!