איך נבחר מקדם אתרים מוצלח?

ניווט (ממש) מהיר
הדרך לבחור מקדם אתרים מוצלח היא לבדוק את תיק העבודות שלו, לקבל המלצות, לפגוש אותו ברמה האישית, לברר מה הניסיון וההסמכה שלו ולא לשכוח לצאת איתו לתקופת פיילוט ללא התחייבות. בנוסף, אפשר כיום לבחור מלכתחילה צוות שמתמחה בכך כדי ללכת על בטוח
ליאור ישנו מקדמת אתרים פרילנסרית

קידום אפקטיבי הוא תנאי להצלחה של אתר אינטרנט. לא משנה באיזה סוג של אתר מדובר, מי קהל היעד שלו ומה הוא מציע, בלי קידום יעיל הוא פשוט לא יהיה קיים.
למעשה, יש באינטרנט כמות אדירה של אתרי אינטרנט שאף אחד לא מגיע אליהם.
אז למרות שאתרים אלו יכולים להיות מאוד מעוצבים ומושקעים, אין להם זכות קיום בלי קידום איכותי.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לבחור מקדם אתרים מוצלח ולחסוך בהוצאות בלי להתפשר על תוצאות. אם משקיעים את הזמן והמשאבים בהכנת שיעורי בית והשוואת מחירי קידום אתרים, מגלים שלא מדובר על דרישה מופרזת. מעבר לכך, קידום אתרים הוא כיום תנאי בסיסי להצלחה של כל סוגי העסקים וממש לא פריבילגיה ששמורה לארגונים או תאגידים גדולים בלבד.

מה עושה מקדם אתרים?

הדרך לבחור איש מקצוע מוצלח עבור פעולה חשובה של קידום אתרים היא לדעת מה בכלל הוא אמור לעשות. לאחר מכן, ניתן להפריד בין מקדם אתרים בגוגל לבין כאלה שמתמחים ברשתות חברתיות. בנוסף, זה בדיוק השלב שבו מבררים ברמה האישית לגבי המשמעות של הכנת תשתית לקידום אתר ולגבי הבדלים בין שירותי בניית אתרים.

האמת היא שקידום אתרים מתחיל בשלב האפיון. בשביל להשיג תוצאות טובות של בניית אסטרטגיית שיווק, צריך לערב מקדם אתרים כבר בשלב של אפיון אתר. אם האפיון לא מספיק מעודכן, מפורט או מנומק, יכול להיות שכל ההשקעה תרד לטמיון ושהאלגוריתם לא ידרג את האתר באופן אורגני.

התפקיד של מקדם אתרים הוא לעמוד לרשות הלקוחות בשלבים השונים של הבנייה. כמו כן, עליו להישאר מעודכן לגבי דרישות SEO של אלגוריתמים ותקנות של מנועי חיפוש גדולים כמו גוגל. אם המקדם לא מספיק מקצועי או מיומן, ההשלכות עלולות להיות הרות גורל עבור העסק – עד כדי ביטול מוחלט של הופעת האתר בתוצאות החיפוש.

הגדרת צרכים לפני קידום אתרים

הצד השני של המטבע הוא הלקוח. על מנת לבחור מקדם אתרים מוצלח, אנחנו צריכים להחליט מה חשוב לנו. לא לכולם חשוב המקום הראשון בגוגל ויש כאלה שיעדיפו להשקיע במערכת יחסים עם גולשים ולקוחות קיימים. חוץ מזה, אנחנו צריכים להחליט האם המטרה היא להשיג תוצאות כאן ועכשיו באמצעות קידום ממומן – או האם אנחנו כאן לטווח ארוך ועם דגש על קידום אתרים אורגני.

בלי להגדיר צרכים אי אפשר גם להגדיר תקציב. בפועל, יש פערים של עשרות אחוזים בין מחירי קידום אתרים כי הם מושפעים משורה ארוכה של שיקולים ופרמטרים. אבל למרות שזה נראה מאוד מבלבל, מי שמחליט כמה כסף הוא משקיע ומתי אלו הלקוחות. אז אם אנחנו לא נדע מה מסגרת התקציב, יהיה קשה מאוד לבחור מקדם אתרים.

דרך שיכולה להיות יעילה לקביעת התקציב הינה קבלת דו"ח המתאר מה המצב של האתר שאתם רוצים לקדם בגוגל ולפיו ניתן לקבוע אילו המלצות יש לביצוע קידום בצורה אופטימלית לאתר שלכם.

בחירת מקדם אתרים לפי המחיר

המחיר הוא שיקול משמעותי בשאלה איזה מקדם אתרים כדאי לבחור. מצד אחד, כולנו רוצים לקבל תמורה להשקיע וליהנות מהיתרונות של הקידום גם ברמה המיתוגית והמסחרית וגם ברמה האישית. מצד שני, לכל חברה יש תקציב שאמור להיות מושקע בכך – בלי קשר לשאלה מה מחזור ההכנסות שלה או כמה לקוחות יש לה.

הדרך להתגבר על הפער היא להשתמש במחיר בתור חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. צריך להתייחס אל המחיר של מקדם אתרים אחד לעומת מקדם אחר, אבל עוד יותר חשוב לבדוק את התוצאות. אם התוצאות לא מספיק טובות, מקדם זול יעלה ביוקר.

במידה ולא בטוחים איזה תקציב להשקיע, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע ועם קולגות. גם כאן הרבה תלוי באופן שבו מכינים שיעורי בית.

בחירת מקדם אתרים לפי תיק עבודות

מי שמגיע מהתחום של קידום אתרים או שיש לו ניסיון עם עסקים אונליין, יכול וצריך לנצל את זה על מנת להתרשם מתיק העבודות של מקדם אתרים. באמצעות תיק העבודות אפשר לראות איזה פעולות של קידום אתרים כבר בוצעו, מי היו הלקוחות, מה היו התוצאות ועד כמה זה בכלל רלוונטי עבור הפרויקט של על הפרק.

במידה ולא מחזיקים בידע הטכני המתאים או לא מכירים מקרוב את העולמות של SEO וקידום אתרים אורגני לעומת ממומן, אפשר להשתמש בתיק העבודות כדי לגבש חוות דעת כללית בלבד. ברוב המקרים, תחושת הבטן של בעלי עסקים תהיה מספיק טובה על מנת לאפשר להם להמשיך הלאה במשא ומתן על מחירי קידום אתרים בחברות שונות.

המשמעות הפרקטית של תיק עבודות היא תוצאות. אם בודקים לעומק את תיק העבודות, אפשר לדעת איפה המקדם הצליח להשיג תוצאות טובות ואיפה לא. לאחר מכן, ניתן לברר מול המקדם את הסיבות לכך ולשמוע מה יש לו לומר. כך מכירים לעומק את התחום כולו ומקבלים עוד כלים שבהם אפשר להשתמש על מנת לנהל משא ומתן מול חברות קידום אחרות.

בחירת מקדם אתרים לפי המלצות

עוד דרך טובה לבחור מקדם אתרים מוצלח היא להשתמש בהמלצות. המלצה היא אינדיקציה מעולה לרמת המקצועיות של המקדם, בלי שנצטרך לשלם עליו בעצמנו. חוץ מזה, בעזרת המלצות אפשר ללמוד מתוך הניסיון או הטעויות של אנשים אחרים.

את ההמלצות הכי כדאי לאסוף תוך כדי התייעצות עם קולגות. במידה ולא רוצים לערב מתחרים או אנשים חיצוניים מאותו תחום, אפשר לנסות לקבל חוות דעת דרך חברים, קרובים ובני משפחה. אמנם לבעלי המשפחה לא תמיד יהיה את הרקע הנדרש כדי להמליץ על מקדמי אתרים, אבל שווה לבדוק את הכיוון הזה בשביל להרחיב את מעגל הביקורות.

כמו כן, אפשר ליצור קשר עם מקדם אתרים ולבקש ממנו פרטים על לקוחות מרוצים. אם אותם לקוחות מרוצים גם מוכנים להזדהות, כל מה שיישאר לנו לעשות זה לדבר איתם על מנת לנסות להבין מה בדיוק הם אהבו או לא אהבו בשירותי הקידום.

בחירת מקדם אתרים אחרי פגישה אישית

רוב בעלי העסקים שכבר משקיעים זמן ומשאבים בהקמת אתרי אינטרנט יסכימו לבחור מקדם אתרים רק אחרי שהם פוגשים אותו ברמה האישית. בהרבה מאוד מקרים, פגישה אישית כזו מלמדת על הכימיה בין הצדדים ומעניקה הצצה לאופן שבו מערכת היחסים הזו תיראה בעתיד. כדי שמערכת היחסים תהיה מוצלחת ועל מנת שהצדדים השונים ירגישו שהם מפרים אחד את השני, כדאי לתאם פגישה אישית עם מקדם אתרים ולהגיע אליה עם ראש פתוח.

מטרת הפגישה עם אנשי מקצוע מהתחום של קידום אתרים היא להתרשם מהם מקרוב. שיחה של כמה דקות אמורה להספיק על מנת לפענח את האופן שבו אותם בעלי מקצוע מבצעים בניית אסטרטגיית שיווק, כדי לגבש דעה לגבי הידע שלהם ובשביל להחליט האם מתקדמים או עוברים הלאה. חוץ מזה, אותה פגישה היא הזדמנות מעולה לשמוע על מחירי קידום אתרים ועל הפרמטרים שמשפיעים עליהם.

בחירת מקדם אתרים לפי ניסיון והסמכה

אי אפשר לדבר על האופן שבו בוחרים מקדם אתרים בגוגל בלי להזכיר את הניסיון וההסמכה. הימים שבהם התחום הזה היה פרוץ לגמרי הסתיימו, כי כיום יש תכניות הסמכה ולימודים מסודרות. חלק מתוכניות אלו נמצאות תחת פיקוח ובקרה של גוגל בעצמה, אחרות נלמדות במכללות ובאוניברסיטאות בכל רחבי העולם ורובן מעניקות גם תעודת הכשרה רשמית.

היתרון של בחירת מקדם אתרים עם ניסיון מוכח ועם הסמכה פורמאלית בא לידי ביטוי בתחושת הביטחון. אם מערבים איש מקצוע כזה, יודעים למשל שיש לו כבר את הידע הטכני הנדרש ושהוא ככל הנראה מעודכן בכל פתרונות הקידום החדשים. על בסיס הסמכה וניסיון אפשר גם לדעת מראש עד כמה ההתמחות של איש המקצוע מתאימה למטרות שאותן רוצים להשיג, למסגרת התקציב וכן הלאה.

החשיבות של פיילוט ללא התחייבות

היתרון של הכנת תשתית לקידום אתר בגוגל או במנועי חיפוש אחרים הוא שיש על זה נתונים אמפיריים. בניגוד לפרסום בטלוויזיה או ברדיו, באינטרנט כל פעולה מנוטרת ואין שום בעיה להפיק דוח נתונים בלחיצת כפתור.

הדרך להשתמש בנתונים האובייקטיביים כדי לבדוק האם אכן מדובר על מקדם אתרים מוצלח היא לצאת איתו לתקופת פיילוט. בשלב הזה כדאי להתעקש שהפיילוט יהיה ללא התחייבות להמשך עבודה משותפת, אלא רק על בסיס ביצועים. אפשר כמובן להגיע להסכמה על כך שהלקוח ישלם למקדם האתרים תמורת תקופת הפיילוט וגם אם היעדים לא הושגו, אבל זה לא אמור להשפיע על מערכת היחסים ביניהם בעתיד.

במילים אחרות, חשוב מאוד להתעקש על פיילוט ללא התחייבות להתקשרות ארוכת טווח כי אפשר ללמוד מתוכו הרבה מאוד. במהלך תקופת הפיילוט, כל שנותר לבעלי עסקים או אתרים זה לעקוב אחר מספר הכניסות לאתר, לבדוק את יחסי ההמרה ולקבל נתונים שיספרו האם העבודה מתבצעת טוב או לא.

היתרון של בחירת צוות שמתמחה בקידום אתרים

יש גם דרך לקצר תהליכים וללכת על בטוח. אם לא רוצים להמשיך להתבלבל מההיצע הגדול של שירותי קידום אתרים, לא אמורה להיות בעיה לבחור צוות שמתמחה בכך. היתרון של התנהלות מול צוות הוא שאפשר לרכז שורה ארוכה של שירותים תחת קורת גג אחת. בין היתר, ניתן לערב את אותו צוות גם בשלבים המוקדמים של אפיון אתר וגם בשלבים מאוחרים יותר של ביצוע פעולות הקידום עצמן.

בנוסף, היתרון של צוות או חברה שמתמחה בקידום אתרים בא לידי ביטוי בכך שהם יכולים לקחת אחריות גם על המישור האורגני וגם על הפעולות הממומנות. בשלבים הראשונים של הקמת העסק או האתר, הקידום הממומן חשוב מאוד. עם זאת, גם את הקידום הממומן צריך לדעת איך עושים. אם אכן עומדים ביעדים ובמטרות, יכול להיות שהשילוב הזה בין הקידום הממומן והאורגני עוד יזניק את העסק קדימה.

ישנו קידום אתרים מוצלח – והוא כאן בשבילך

צוות של ישנו קידום אתרים מוצלח מזמין אתכם להצטרף לרשימה ארוכה של לקוחות מרוצים. לנו ברור עד כמה הקידום חשוב לעסק ולאתר, לכן אנו מרכזים עבורכם את כל היתרונות תחת קורת גג אחת.

מהרגע שבו נקבל פרטים דרך האתר הרשמי, נוכל להבין טוב יותר מה הצרכים שלכם ומה מסגרת התקציב. המטרה שלנו היא להביא את האתר שלכם למקום שבו מגיע לו להיות ולכן אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ממש עכשיו.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!