איך בוחרים ורושמים דומיין? המדריך המלא

ניווט (ממש) מהיר
האינטרנט הפך כיום לפלטפורמה החשובה ביותר לקידום ושיווק עסקי, ולמעשה כמעט אף עסק לא מסוגל להתקיים ללא נוכחות באינטרנט. נוכחות זו באה לידי ביטוי בעמודים עסקיים ברשתות החברתיות, קידום ממומן בגוגל וכמובן אתרי אינטרנט שהם הבסיס הדיגיטלי. בניית אתר אינטרנט היא מלאכה לא פשוטה בפני עצמה, ואחד הרכיבים החשובים בה היא בחירת דומיין לאתר. בין אם מדובר בדף נחיתה פשוט או באתר תוכן בחירת הדומיין חשובה לקידום האתר שלכם.
דומיין

דומיין – הכתובת של האתר שלכם

דומיין הוא למעשה הכתובת של האתר, המורכבת מאותיות או מספרות. הדומיין מקושר לכתובות IP בהן מאוחסן האתר, ובאמצעותן יכול גולש להגיע לאתר עצמו.
על מנת שמשתמשים יוכלו להגיע לאתרי אינטרנט בקלות, השאיפה היא לבחור דומיין פשוט וקל לזיכרון. 

בחירת דומיין – לא הולך ברגל

בחירת דומיין זה לא דבר שעושים כלאחר יד – מדובר בבחירה בעלת חשיבות לאתר שלכם והצלחתו. מעבר להיבט הטכני בו הדומיין מקשר לאתר שלכם, החשיבות בבחירת הדומיין באה לידי ביטוי בשני מובנים:

  • קידום אתרים (SEO): לפי רוב המומחים בקידום אתרים, בחירת הדומיין חשובה לקידום האתר ומשפיעה עליו.
    הדבר בא לידי ביטוי במנועי החיפוש ובראשם גוגל, כאשר דומיינים ותיקים שאירחו בעבר אתר אמין נחשבים לאמינים לפי האלגוריתם של גוגל, ולכן דומיין שכזה עשוי לתרום לדירוג האתר בגוגל.
  • שיווק העסק והאתר: לדומיין האתר קיימת חשיבות רבה בהיבט של שיווק האתר והעסק במידה ומדובר באתר עסקי.
    דומיין קצר וקליט נחשב לדומיין איכותי, וגולשים נוטים להיכנס יותר לאתרים בעלי דומיינים כאלו.
    היבט זה חשוב במיוחד כאשר מדובר באתר המתקיים לטווח ארוך ולו יש קהילת גולשים שנכנסת אליו באופן קבוע.

מסחר בין לאומי וישראל בדומיינים

כאמור, לבחירת דומיין לאתר ישנה חשיבות רבה ולכן זה לא מפתיע שמתקיים מסחר בין לאומי ענף בתחום שמגלגל כסף רב.
מחירם של דומיינים נקבע לפי הערך שלהם מבחינת קידום אתרים וכן הערך השיווקי שלהם, כאשר מחיר של דומיין איכותי יכול להגיע גם לעשרות מיליוני דולרים.

בישראל לעומת זאת פחות קיים שוק מפותח של דומיינים, ולעיתים אדם יכול לנסות למכור דומיין למשך שנים עד שיצליח לעשות זאת.

מה המשמעות של סיומת הדומיינים?

על פי רוב, סיומת הדומיינים קשורה למיקום הגאוגרפי בו מופעל האתר.
כך למשל אתרים ישראליים פעמים רבות מסתיימים בסיומת co.il. עם זאת, הסיומת לא חייבת להיקבע על בסיס גאוגרפי, ולעיתים נראה סיומות כגון .online או .tv . סיומת  org הנפוצה בישראל מיועדת לפי רוב לעמותות, וסיומת com לאתרים מסחריים. 

היכן רושמים דומיין?

דומיין רושמים אצל רשם דומיינים. בישראל קיימים מספר רשמי דומיינים מוכרים, כגון BOX, LIVEDNS ו-WEBGATE. לפני שאתם בוחרים היכן לרשום את הדומיין לאתר שלכם מומלץ להשוות מחירים ותנאים בין הרשמים השונים. 

במידה ואתם לא מעוניינים לרשום דומיין אצל רשם ישראלי, תוכלו לרשום את הדומיין שלכם אצל godaddy או Namcheap הנחשבים לרשמים אמינים וזולים באופן יחסי.

 

Popular Domains for just 99 Cents at Namecheap!

 

כמה עולה לרשום דומיין?

המחיר משתנה לפי הרשם וכמובן לפי איכות הדומיין. בממוצע, רישום דומיין ישראלי עולה כ-70 שקלים בשנה בעוד רישום דומיין בסיומת com עולה כ-9 דולר בשנה.
חשוב לשים לב לתנאי התשלום והמשך השימוש בדומיין ושאתם יודעים כמה אתם משלמים.

כיצד בוחרים דומיין לאתר?

בחירת הדומיין היא משימה לא פשוטה ורבת חשיבות לאתר שלכם. אספנו עבורכם מספר טיפים לבחירה נכונה של דומיין:

  • דומיין קצר וקליט: גולשים פשוט לא יזכרו דומיינים ארוכים, ולכן העדיפות הראשונה היא לדומיין קצר, קליט וקל לזיכרון. גם אם הדומיין לא מדויק לחלוטין מבחינת התוכן של האתר, עדיף שיהיה קצר מאשר שיהיה מדויק.
  • התאמה לקהל היעד: באופן כללי בקידום אתרים חשוב לאפיין את קהל היעד, ולכך קיימת חשיבות גם בהיבט של בחירת הדומיין.
    כך למשל, אם האתר מיועד בעיקר לישראלים מומלץ לבחור בסיומת co.il על פני סיומות אחרות. במידה והאתר שלכם פונה גם לישראלים וגם לשוק הבין לאומי, מומלץ לשקול להשתמש בדומיין בין לאומי בסיומת com או סיומת בין לאומית אחרת לצד דומיין ישראלי עם סיומת co.il.
  • שם קל לאיות וביטוי: חשבו על אדם שמספר לחברו על אתר אינטרנט שהוא גולש בו. לקלות של ביטוי ואיות האתר יש חשיבות רבה, ולכן חשוב לבחור דומיין שקל לאיית ולבטא.
    מומלץ לא לשלב מקפים ומילות קישור כי לרוב זה מבלבל אנשים בהזנת הדומיין, ולהעדיף דומיין שניתן לבטא ולאיית בקלות גם באנגלית.
  • שם המותג עדיף על פני מילות מפתח: אחד הלבטים שמולם עומדים מנהלי אתרים היא אם להשתמש בדומיין האתר במילות מפתח כדי לקדם את האתר.
    אנחנו ממליצים שלא לעשות זאת מכיוון שזה עלול דווקא לפגוע בקידום האורגני של האתר ולהקשות עליכם גם בהיבט השיווקי.
  • שקלו לרכוש דומיינים דומים: אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, אנחנו ממליצים לשקול לרכוש דומיינים הדומים לדומיין שלכם, וזאת על מנת להגן עליו מחטיפה – כלומר, מדומיינים דומים לשם האתר שלכם שיפנו את הגולשים לאתרים אחרים. תוכלו לרכוש דומיינים כאלו ולהפנות את הגולשים דרכם לאתר שלכם.
  • שמרו על זכויות קניין רוחני: קניין רוחני תקף גם בבחירת דומיין, וחשוב לשים לב שאתם לא בוחרים שם שמפר זכויות מסחריות של עסקים אחרים.
  • רשמו את הדומיין על שמכם או על שם החברה שבבעלותכם: במידה והאתר ישגשג אתם לא רוצים להיות תלויים בגורם אחר שמסיבה מסוימת האתר רשום על שמו – הקפידו לרשום את האתר על שמכם או על שם החברה שבבעלותכם.

האם ניתן להעביר דומיינים?

כן. במידה ומדובר בדומיין ישראלי, תוכלו לעשות זאת דרך איגוד האינטרנט הבין לאומי בעלות של מאות שקלים. בעולם הליך זה מתקיים באופן מקוון באמצעות רשם הדומיינים הבין לאומי. 

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!