שיפור מהירות טעינת אתר, ולמה הוא חשוב לקידום אורגני?

ניווט (ממש) מהיר
המהירות שבה האתר נטען משפיעה על חוויית הגלישה ולכן גם על הקידום האורגני במנועי החיפוש. אז איך דואגים שהאתר החדש יעלה כמה שיותר מהר ומה עושים על מנת לשפר את הנתונים באתר שכבר באוויר? הנה המדריך המלא
אתרים מהירים בזכות שיפור מהירות טעינה

טעינת אתר היא נושא רגיש, חשוב ובעל משמעות אדירה. קודם כל, כל מי שגולש באתרי אינטרנט מרגיש על בשרו את המשמעות של מהירות הטעינה.
אם דפי האתר נטענים מהר, המשמעות היא שכיף יותר לגלוש באתר ולעבור בין הקטגוריות, העמודים והחלקים השונים של התוכן. אבל אם האתר נטען לאט, סביר להניח שנוותר על התענוג כי נעדיף להמשיך הלאה לאתר אחר.

אבל מאחורי הקלעים, מהירות אתר משפיעה על קידום אורגני. מאמצי קידום אתרים אורגני SEO במנועי חיפוש לא שווים כלום על רקע חווית משתמש מסורבלת, איטית ומיושנת.
למעשה, קידום אתרים מושפע ממהירות הטעינה יותר מכמעט כל פרמטר טכני אחר באתר.
לכן, חשוב להביא בחשבון את המהירות כבר בשלבים המוקדמים של פיתוח אתר ולשאול בעל מקצוע כל הזמן איך משפרים את מהירות האתר – גם עכשיו וגם בעתיד.

רוצה שנבדוק האתר שלך  
בחינם 
!!?

השאירו פרטים – ונשלח לכם דוח  אודות מצב מהירות האתר שלכם + המלצות לשיפור.

פיתוח אתר מהיר בכל סוגי הפלטפורמות

החדשות הטובות הן שבאמצעות השקעה בטפסי אפיון ניתן להקפיד על שלבים שונים של פיתוח אתר כדי להגביר את מהירות הטעינה.
יש כמובן פלטפורמות שבהן האתר עולה מהר יותר מאחרות, אבל הרבה תלוי באופן שבו בונים אותו.
אם בונים את האתר מהר, זה גם לא משנה אם מדובר על אתרי תוכן, אתרי מסחר, אתרי תדמית ועוד.

פיתוח אתר מהיר צריך להיות דרישה בסיסית עבור כל סוגי הפלטפורמות.
מהירות האתר היא בין היתר שיקול משמעותי בשאלה מי צריך לבנות אותו, מה יהיה האפיון, כמה עמודים מרכיבים אותו, מה ההשפעה של
העיצוב הגרפי על מהירות הגלישה וכן הלאה. בהמשך, שיקולים אלו משפיעים על הקידום האורגני של האתר ועל שביעות הרצון של הגולשים ממנו.

איך משפרים את מהירות האתר הקיים?

שאלה אחרת ולא פחות חשובה היא מה אפשר לעשות על מנת לשפר את מהירות האתר הקיים.
מטבע הדברים, כל סוגי האתרים אמורים לעלות מהר ולאלגוריתם של גוגל אין ממש סבלנות גם לאתרים ישנים מבוססים.
מבחינת כל המרכיבים שמשפיעים על היכולת של קידום אתרים בכלל ועל קידום אורגני בפרט, המהירות היא פקטור אובייקטיבי שתקף בכל סוגי האתרים.

היתרון הוא שניתן לשפר גם את מהירות האתר הקיים. לא צריך לחסל לגמרי את האתר, להוריד אותו מהאוויר ולבנות אתר חדש,
אלא רק לבצע התאמות ושינויים. אותן התאמות חייבות לעלות בקנה אחד עם הפרמטרים המעודכנים של מנועי החיפוש ועם הדרישות של האלגוריתם.
כאשר זה קורה, המשמעות היא שיפור כמעט מיידי במהירות האתר הקיים ועם הזמן גם שיפור בדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

מה זה TTFB?

מבחינה טכנית, יש גם מושגים שבעלי אתרים או מקדמי אתרים צריכים להכיר על מנת לשפר את מהירות הטעינה. אחד המושגים הללו הוא TTFB,
או במקור Time to First Byte, והוא אמור לייצג את הזמן שעובר מהרגע שבו משתמש מבצע בקשה לטעינת עמוד באתר כלשהו ועד לרגע שהדפדפן מקבל בחזרה את הבייט הראשון מהשרת.

במילים פשוטות, נתונים על TTFB מתארים את מהירות ואיכות השרת ואפשר להשתמש בהם גם על מנת להבין איך האתר מתנהג מאחורי הקלעים.
נתונים טובים על TTFB יעידו על כך שיהיה קל יותר לקדם אותו באופן אורגני, שמהירות הגלישה מעודכנת לפי הסטנדרטים המקובלים ושככל הראה גם הגולשים הפשוטים מרגישים את זה. אבל עם נתוני TTFB, יהיה כמעט בלתי אפשרי לקדם את האתר ולשכנע את האלגוריתם של גוגל למקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש.

מה משפיע על TTFB?

דרך אחרת לבחון לעומק את המשמעות של TTFB ואת האופן שבו נתונים כאלה משפיעים על מהירות הטעינה ועל קידום אורגני, היא באמצעות פירוק המרכיבים שלו.
כך רואים למשל שכל נתון של TTFB מבוסס על הזמן שלוקח לשלוח בקשת HTTP, על הזמן שלוקח לעבד את הבקשה ועל הזמן שלוקח לשרת לשלוח את הבייט הראשון בחזרה.

המשמעות של הדברים לעיל אמורה להיות ברורה גם למי שאין לו את הרקע הטכני הרלוונטי על מנת לשפר מהירות טעינת אתר, או להפחית נתונים של TTFB.
בפועל, זה אומר שגם נתונים על TTFB מורכבים מסוגים שונים של קטגוריות. מכאן והלאה, כל מה שצריך לעשות זה לבחור באיזה מרכיב של TTFB בוחרים להתמקד.
לאחר מכן, ניתן להפנות את כל המשאבים והדגשים על מנת לשפר את הנתונים סביב המרכיב הרלוונטי ולצפות לראות שיפור גם בביצועים הכלליים של TTFB.

מהם נתונים טובים של TTFB?

כיום יש כבר מספיק מידע שמאפשר לדעת איך להפחית TTFB.
כמו כן, במנוע החיפוש של גוגל דואגים לעדכן את בעלי האתרים ואת מקדמי האתרים לגבי הנתונים שהם ממליצים עליהם.

נכון להיום ההמלצה היא על נתוני TTFB נמוכים מ-200 מילי שניות ויש גם הסכמה גורפת על כך שנתוני TTFB טובים עבור אתר סטטי אמורים להיות סביב 100 מילי שניות.
לשם השוואה, באתרים דינאמיים כגון אתרי וורדפרס אפשר להסתפק בנתוני TTFB של 200-500 מילי שניות.

בשביל למדוד נתוני TTFB, אפשר להשתמש בכלים שנמצאים באתרי אינטרנט או בתוכנות ייעודיות.
אבל ברוב המקרים, מי שאחראי על פיתוח אתר ברמה הטכנית לא עושה את אותה עבודה כמו מי שמתמחה בתחום של קידום אתרים.
מבחינת בעלי האתרים עצמם, הפתרון הכי טוב הוא לרכז את הנושא תחת קורת גג אחת ולוודא שמתבצעות פעולות שונות של הפחתת TTFB.

איך מפחיתים TTFB?

הדרך להפחית TTFB היא להתייעץ עם בעלי מקצוע ולדאוג שהפעולות השונות יתבצעו תוך דגש על קידום אורגני.
אם הקידום האורגני מתבצע ברמה גבוהה, אפשר להסיק מכך גם על חווית משתמש טובה יותר של הגולשים.
מעבר לכך, יש כמה פעולות שמרכיבות את שיטת העבודה המקובלת עבור הפחתת נתוני TTFB:

א. עדכון גרסאות – מאוד חשוב לדאוג כל הזמן לעדכן גרסאות שונות של האתר ולעדכן גם תוספים ותבניות.
כל עדכון של גרסה מגלם בתוכו שיפור בביצועים, כי הוא מבוסס מטבע הדברים על מה שלא עבד בגרסה הקודמת.
עדכון גרסאות גם לא אמור להשפיע על הגלישה הנוכחית באתר, יש לו רק מה לתרום לכם ואין שום סיבה לוותר עליו גם בלי קשר לנושא של
מהירות טעינה או מהירות אתר חדש לעומת אתר קיים.

ב. זיכרון מטמון – עוד שיטה טובה לשפר את מהירות הטעינה של האתר היא באמצעות שימוש במערכת טובה של זיכרון מטמון.
באמצעות מערכת כזו ניתן לשמור את המידע הנדרש כדי להציג עמוד מסוים בפעם הבאה, במהירות הרבה יותר גבוהה בהשוואה לפעם הראשונה.
אם משתמשים במערכות כאלה ועדיין חווים בעיות של נתוני TTFB איטיים, צריך למדוד את הגרסה שמגיעה מהזיכרון ולבצע את הסריקה ממיקום גיאוגרפי קרוב.
זה פחות מסובך ממה שנדמה, אבל עדיין צריך שמי שמתמחה בנושא של קידום אתרים בכלל ובנושא של שיווק נכון בפרט יידע איך לעשות את זה.

ג. CDN – המשמעות של Content Delivery Network, או בקיצור CDN, היא שיפור מהירות הגלישה באמצעות אספקת נקודות גישה קרובות יותר למיקום הגיאוגרפי של אותו משתמש. כאשר אותו משתמש מבקש עמוד מסוים באתר, צריך לדאוג שהגישה תהיה ממיקום גיאוגרפי כמה שיותר קרוב. זה נראה בהתחלה שולי, אבל התאמות מסוימות בנתוני Content Delivery Network יכולות לעשות פלאים עבור היכולת של האתר להיטען מהר.

ד. מחיקת קבצים שאינם רלוונטיים – כל אתרי האינטרנט דורשים תחזוקה. באמצעות תחזוקה טובה אפשר לשפר את הביצועים של האתר במישור של קידום אורגני,
לדאוג שיהיו עדכוני גרסאות עבור מערכות אבטחה וגם לשמור על קשר עם הלקוחות והגולשים.
במובן של מהירות טעינה, חשוב גם להכניס אל תוך התחזוקה את הפעולה הבסיסית של מחיקת קבצים שאינם רלוונטיים.
אם מגלים עם הזמן שיש קבצים גדולים ומיותרים או קבצים קטנים שאינם רלוונטיים, אין טעם להמשיך להחזיק בהם וצריך למחוק אותם על מנת שלהבא האתר ייטען מהר יותר.

הקשר בין מהירות טעינה לבין שיווק נכון

מכל האמור לעיל אפשר להבין בצורה ברורה כיצד כל פעולה שמתבצעת בתוך האתר או במערכת הזנת התוכן שלו, משפיעה על השיווק שלו ועל התדמית.
באמצעות שיווק נכון של אתר אפשר למשל להפנות את תשומת הלב של הגולשים לכך שמהירות הטעינה גבוהה, לכך שחווית המשתמש טובה יותר ולכך ששווה להם להמשיך לחזור אל אותו אתר במקום להגיע אל המתחרים.

כמו כן, צריך לדאוג שכל הזמן יתבצעו עוד פעולות תחזוקה או קידום אורגני מאחורי הקלעים. הטעות הנפוצה היא להסתכל למשל רק על איך שהאתר נראה או על משך הזמן שלוקח לו להיטען, בעוד האלגוריתם של גוגל בודק עוד המון פרמטרים ייחודיים. רק אם נותנים מענה על כל הפרמטרים הללו, אפשר להשיג את המטרות של קידום אתרים ולהצטרף אל ההצלחה של SEO עם חווית משתמש אופטימאלית.

אתר מהיר הוא לא פריבילגיה

השאלה איך משפרים את מהירות האתר צריכה להיות חלק בלתי נפרד מתוך מערכת השיקולים של בעלי עסקים במאה ה-21.
אם בעבר אתר שעלה מהר היה פריבילגיה של חברות גדולות שהיה להן את הזמן ואת כוח האדם להשקיע בכך, הרי שכיום מדובר על תנאי בסיסי עבור חווית משתמש טובה.

בטווח הקצר, מהירות טעינה קובעת מה הלקוחות יחשבו עליכם. בעידן שבו כל גולש מגבש דעה על האתר בתוך כמה שניות בלבד, אין לכם זמן לבזבז.
בטווח הבינוני והארוך, שווה להשקיע בנושא של פיתוח אתר שעולה מהר על מנת להשיג את היתרונות השונים של שיווק נכון ועל מנת להביא אליו עוד גולשים ועוד לקוחות.
כל זה יחד יוצר את התשתית האורגנית שמאפשרת לאתר לעלות מהר, אבל גם להרשים את קהל היעד.

ועל אחת כמה וכמה שזו דרישה של גוגל – הנה מה שגוגל אומרים על כך:

לקריאה נוספת על האם קידום אתרים עדיין רלוונטי 

 

ישנו קידום אתרים מוצלח שגם עולה מהר!

צוות של ישנו קידום אתרים מוצלח ישמח לעמוד לרשותך בשלבים השונים של פיתוח, אפיון וקידום אתרי אינטרנט. המומחיות שלנו בקידום אורגני עובדת לטובתך, כי אנו מרכזים את כל הפתרונות תחת קורת גג אחת.

אצלנו יש כל הזמן צוותים שמתעדכנים בשיטות הטכנולוגיות החדשות עבור קיצור זמני טעינה ושיפור חווית משתמש של הלקוחות. במקביל, אנו נשארים עם אצבע על הדופק בשביל לזהות גם את הדרישות של האלגוריתם ושל מנועי החיפוש. כל זה מוכיח את עצמו ועכשיו ההזדמנות שלך להצטרף אל הלקוחות המרוצים.

את הידע שלנו בשיפור מהירות זמני טעינת אתר קיבלנו משי תודר!

 

הזוכה במקום ה-1 בתחרות בינלאומית לשיפור ביצועי אתרי וורדפרס!

מומלץ לכל מי שמבין קצת בקידום אתרים ללמוד את קורס להאצת אתרים בהדרכתו.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!