קידום אתרים אורגני – כמה זמן זה לוקח?

קידום אתרים אורגני – כמה זמן זה לוקח?
ניווט (ממש) מהיר
היתרונות הרבים שמייצר ערוץ הקידום האורגני לעסקים לא נעלמו בשנים האחרונות מעיניהם של בתי עסק רבים. אלא ששאלה אחת חוזרת על עצמה בכל פעם שפונה אלי בעל אתר ומתעניין בשירותי קידום אתרים אורגני: כמה זמן ייקח לקדם את האתר?
ילדה מחזיקה פתק שכתוב בו שהצלחה מגיעה עם הסבלנות

התשובה הכמעט אוטומטית שאני מספקת היא: זה תלוי.

ההצלחה של תהליך קידום אורגני תלויה בלא מעט פרמטרים, חלקם נמצאים בשליטה מלאה של בעל האתר, ועל אחרים אין לו כל השפעה.
בפוסט הזה אנסה להציג שמונה מן הפרמטרים שהם בעיני המשפיעים ביותר על משך הזמן הדרוש לקידום.למי שאין  סבלנות לקרוא את כל המאמר, אגיד כבר עכשיו: בתחומים בעלי תחרות בינונית ונמוכה, כאשר מבצעים הכל נכון ואין השפעות חיצוניות שליליות על תהליך הקידום, אפשר להתחיל לראות תוצאות חיוביות של תהליך הקידום לאחר חצי שנה עד שנה של השקעה בתהליך הקידום.

בואו נצלול לתוך הפרמטרים המשפיעים ביותר על משך הקידום עד לקבלת תוצאות חיוביות ראשוניות:

פרמטר מספר 1: רמת התחרות בנישה

ככל שהנישה אליה תיכנסו תהיה תחרותית יותר, כך יידרש לכם זמן רב ומשאבים רבים יותר כדי להצליח ולקדם את האתר.
בתחומים מסוימים, לא סביר שתוכלו לייצר תוצאות טובות גם אם יעמדו לרשותכם המשאבים הדרושים, ואם אכן תצליחו לייצר תוצאות כאלו, אזי בעלות מול תועלת, ודאי שלא תחזירו את ההשקעה.
בתחומים אחרים, ייתכן כי תגלו שיש ואקום, ואל הנישה הספציפית לא נכנסו גורמי ברי סמכות שמהווים אוטוריטה בתחומם, ולכן, קל הרבה יותר יהיה לכם לפעול כדי לקדם אתר בתחום.

פרמטר מספר 2: הערך המוסף של המותג המקודם

קיים הבדל גדול בין תהליך הקידום של עסק שמייצר תוכן חדש והצעת ערך לקהל היעד שלא קיימת בשוק, ובין אתר שמציע שירות דומה מאוד לזה שמציעים עסקים רבים אחרים, ותיקים ממנו, שפועלים בנישה.
כאשר בית עסק לא מציע שירות שהוא ייחודי וחדשני בנישה שבה הוא פועל, והוא לא מייצר ערך מוסף אמיתי לקהל היעד שלו – יקח לו זמן רב יותר לקדם את האתר, להתבלט מעל פני המתחרים ולהוכיח לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים שהוא ראוי לדירוג השמור בדרך כלל לעסקים מובילים בתחומם.

פרמטר מספר 3: המשאבים העומדים לרשות המותג המקודם

כאשר פורטים את תהליך הקידום למשימות השוטפות, כמו יצירת תוכן איכותי, ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש, בניית פרופיל קישורים איכותי שיכלול אתרים רלוונטיים וברי סמכות, פעילות בערוצים משלימים כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד, שיפור חווית המשתמש באתר ועוד – מבינים שדרוש תקציב משמעותי כדי להצליח ולעשות את כלל הפעולות האלו יחד – מה שיסייע בקיצור משך הקידום עד לקבלת תוצאות איכותיות.
במקרים בהם התקציב והמשאבים שיעמדו לרשות בעל האתר יהיו מצומצמים – הוא יאלץ לבחור באילו עולמות תוכן הוא מתעדף את ההשקעה שלו, מה שיוביל בסבירות גבוהה, להתמשכות תהליך הקידום.

פרמטר מספר 4: ההיסטוריה של המותג המקודם

להיסטוריה של הדומיין עליו אתם מנהלים את האתר ישנה חשיבות גדולה בכל הקשור לקצב של תהליך הקידום.
אתר שנענש בעבר וננקטה כנגדו פעולה ידנית בשל הפרה כזו או אחרת של הנחיות מנוע החיפוש הוא אתר שקשה יותר יהיה לקדם, ובמקרים מסוימים אף בלתי אפשרי.
לעומת זאת, אתר ותיק ומקובל בתחום, ששירת לקוחות נאמנה, וזכה לקישורים ואזכורים חיובים במשך הזמן, יוכל ליהנות מתהליך קידום מהיר הרבה יותר.

אם אתם רוצים לראות איך נראו האתרים שהיו מקושרים לדומיין שלכם בעבר ומה ההיסטוריה שלו, ניתן לבדוק זאת בארכיון האינטרנט

פרמטר מספר 5: טרנדיות וחדשנות בתחום המדובר

תחומים מסוימים הם תחומים חמים ומתפתחים, וזוכים לעדכונים רבים במהלך היום יום. רמת העדכניות של אתרים בתחומים אלו היא קריטית להצלחת תהליך הקידום.
לעומת זאת, תחומים אחרים נחשבים לתחומים סטטיים באופן יחסי, ולפרסום תוכן באופן תדיר יש פחות משמעות בכל הקשור להצלחת תהליך הקידום שלהם.
לכן, אם אתם פועלים בתחומים שבהם חלק גדול מהתוכן הוא תוכן ירוק עד, כלומר, כזה שמתאים לתקופות שונות ולא מושפע ממגמות כאלו ואחרות בשוק, יהיה לכם קל יותר לייצר את התוכן, אולם קשה יותר להתבלט בסביבת התחרות, ולכן גם לזרז את תהליך הקידום של האתר.

פרמטר מספר 6: המצב ההתחלתי של האתר המקודם

רמת האופטימיזציה של האתר בתחילת תהליך הקידום תשפיע רבות על קצב הקידום הפוטנציאלי של האתר.

אתר שמכיל אלפי עמודים שאינם מטוייבים, עם תוכן רב שנחשב לתוכן רזה, בלי ערך מוסף אמיתי, וללא מבנה סדור וברור, וגם זוכה לקישורים מועטים מאוד בנישה שבה הוא פועל – יהיה קשה הרבה יותר לקדם מאשר אתר שכבר עבר בעבר תהליך של טיוב, הכותרות וכותרות המשנה שלו מטויבות, תגיות המטא נסקרו וטויבו והתוכן שהוטמע באתר הוא תוכן איכותי.

פרמטר מספר 7: עד כמה קל לייצר שיתופי פעולה בתחום

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך בתהליך הקידום של האתר ומעריכים את משך הזמן הצפוי של תהליך הקידום, הוא היקף שיתופי הפעולה שניתן לייצר בנישה.
ככל ששיתופי הפעולה הפוטנציאליים הם רבים יותר ואיכותיים יותר, כך ניתן יהיה לזרז את תהליך הקידום של האתר.

פרמטר מספר 8: מידת שיתוף הפעולה של הלקוח

השארתי את הפרמטר הזה לסוף, אולם הוא אחד הפרמטרים שלדעתי משפיע בצורה המהותית ביותר על קצב הקידום של האתר.
פרויקט קידום אתרים הוא לא פרויקט של מקדם האתרים בלבד. לבעל האתר יש חלק מרכזי וחשוב מאוד להצלחת תהליך הקידום.
אין מי שמכיר את העסק, את סביבת התחרות, את היתרונות היחסיים של העסק, ואת הערך המוסף שמספק העסק לקהל הלקוחות כמו בעל האתר, במקרים מסוימים, רק לבעל האתר יהיה את הידע הדרוש ביצירת תוכן איכותי לאתר, ואת האפשרות לייצר שיתופי פעולה עסקיים.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה