מה זה ביטויי זנב ארוך?

ניווט (ממש) מהיר
אחד מן המרכיבים החשובים ביותר בכל פרויקט קידום אתרים, מרכיב שעליו מתבסס כל תהליך הקידום הוא מחקר מילות המפתח. ביצוע של מחקר מילות מפתח איכותי מאפשר לנו לדעת באילו ביטויים נרצה למקד את תהליך הקידום, מהי רמת התחרות על הביטויים השונים, מהו היקף החיפוש שלהם, ועד כמה הם מייצגים כוונת התקשרות אמיתית של הגולש עם בית עסק כלשהו. במהלך מחקר מילות מפתח ממופים לרוב שני סוגים של ביטויים: ביטויים כלליים ופופולריים וכן ביטויי זנב ארוך.
זנב ארוך של קופיף- לדמות ביטויי זנב ארוך

מהו ביטוי זנב ארוך?

ביטוי זנב ארוך הוא לרוב ביטוי שמכיל מילת מפתח או צמד מילות מפתח עם תוספת כלשהי אשר מרחיבה את החיפוש.
לדוגמה: הביטוי "נעליים" אינו ביטוי זנב ארוך ואילו "נעלי ריצה לגברים מידה 44" הוא ביטוי זנב ארוך.
נהוג להבדיל בין ביטויי זנב ארוך לביטויים כלליים לא רק על סמך מספר המילים הכלולות בביטוי, אלא גם על סמך כוונת החיפוש.
לרוב, ביטויי זנב ארוך ייצגו כוונת חיפוש ספציפית יותר וממוקדת יותר של הגולש. 

מתי כדאי למקד את תהליך קידום האתר בביטוי זנב ארוך?

לכאורה, ניתן היה לומר שלא כדאי יהיה להשקיע את משאבי הקידום במיקוד התהליך עבור ביטוי זנב ארוך.
הסיבה לכך היא שממילא מדובר בביטוי שהיקף החיפושים שלו נמוך ולכן סביר שייצר טראפיק בהיקף קטן יותר לעמודי האתר המקודמים.
אולם למעשה, יש כמה וכמה סיבות שבגללן ביטויי זנב ארוך צריכים להיות חלק מרכזי מתהליך הקידום.

רמת התחרות

ביטויי זנב ארוך מתאפיינים לרוב ברמת תחרות נמוכה יותר. אם אתם פועלים של קידום אתר בנישה תחרותית במיוחד, הרבה מאוד פעמים, ברמת עלות תועלת, לא כדאי יהיה לכם להתמקד בביטויים הכלליים והפופולריים בנישה, אלא דווקא לבחור בביטוי הזנב הארוך שרלוונטיים במיוחד לשירות או המוצר שאתם מציעים, ושהם רלוונטיים פחות עבור המתחרים שלכם.

להמשך קריאה על מחקר מתחרים לחצו כאן >>

רמת המיקוד של הגולש

כאשר גולש עושה שימוש בביטוי כללי בחיפוש, ולא בביטוי זנב ארוך, הרבה מאוד פעמים קשה יהיה לקבוע בדיוק מהי מטרת החיפוש שלו: האם הגולש מעוניין לקבל מידע? האם הגולש מעוניין לרכוש מוצר? האם הגולש מנסה להשוות בין הצעות שונות?

לעומת זאת, מאחר שביטויי זנב ארוך מבטאים כוונת חיפוש ספציפית, קל יותר לייעד את התוכן באתר לצרכים של הגולש, ולגרום לו להיות שבע רצון מן התוצאה –
מה שיכול לאותת למנוע החיפוש שמדובר במענה איכותי של האתר לצרכי הגולש.

משך הזמן הדרוש לדירוג

ככל שמדובר באתר חדש בנישה, מנועי החיפוש השונים נוטים שלא לדרג אותו באופן מיידי על ביטויי חיפוש פופולריים במיוחד.
בתצורת העבודה של מנועי החיפוש, הדירוגים הראשוניים של עמודי האתר החדש יתקיימו עבור ביטויי זנב ארוך.
לכן, מיקוד במילות מפתח אלו יוכל לאפשר לבית עסק, להקדים את ההופעה שלו במנועי החיפוש השונים ולשדר עד כמה הוא יכול לספק מענה איכותי גם לטראפיק משמעותי יותר של גולשים.

אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!