מהם קישורים ולמה הם חשובים לקידום אתר

למרות שיש גישות שונות בנושא קידום האתרים, כל העוסקים בתחום מסכימים פה אחד בנוגע לחשיבותם המכרעת של קישורים, והרוב אף מציינים אותם כמרכיב החשוב ביותר בעניין זה. יצירת פרופיל קישורים איכותי תשפיע ישירות על קידום האתר האורגני שלנו בגוגל, ולכן היא טומנת בחובה חשיבות שלא תסולא בפז. תחום הקישורים הוא רחב, והוא כולל מושגים כמו קישורים פנימיים, קישורים חיצוניים, סמכות אתר, ועוד. המאמר הבא נועד ללוות אתכם יד ביד אל תוך עולם הקישורים, ולהעניק לכם את הכלים לקידום האתר שלכם באמצעותם.

איך גוגל "שופט" את האתר שלי?

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר, וכדי לסרוק את מיליוני האתרים השונים ולדרג אותם בהתאם, הוא מסתמך על מערכת בינה מלאכותית שעוזרת לו לעשות זאת באופן יעיל במיוחד.
מסתבר שגוגל "שופט" את האתר שלכם באמצעות שלושה פרמטרים עיקריים:

אופטימיזציה – כותרות, מהירות טעינה, היררכיה.
תוכן האתר – גוגל יודע לזהות האם התוכן הוא איכותי.
קישורים – וכאן אנו מדברים על קישורים חיצוניים, הלא הם נושא המאמר הזה.

מה זה SEO ?

ראשי התיבות של SEO הן Search Engine Optimization, ומושג זה כולל תחתיו את כל המניפולציות שאנו מבצעים לטובת קידום אתרים אורגני.
קידום אתרים אורגני בשונה מקידום אתרים ממומן, אינו מבוסס על תשלום אלא על בנייה נכונה של אתר האינטרנט שלנו.
כשאנו מבצעים SEO, אנו למעשה משתמשים בשלושת הפרמטרים שהוזכרו בפסקה הקודמת, כדי למטב את דירוג האתר שלנו במנוע החיפוש של גוגל.

מהו קישור?

קישור הוא למעשה טקסט לחיץ, שלחיצה עליו תפנה אל הקורא לעמוד אחר.
יש קישורים פנימיים – שיביאו את הגולש לעמודים אחרים באותו אתר, ויש קישורים חיצוניים – שייקחו אותו ל"טיול" באתר חיצוני.
במאמר הבא נדבר בעיקר על קישורים חיצוניים, וכיצד הם יכולים להשפיע על דירוג האתר שלנו בגוגל.

קישורים הם סוג של "ממליצים"

ממש כפי שאנו מחפשים המלצה ממקור ראשון על בעל מקצוע בתחום האיטום או האינסטלציה, כך גם גוגל יודע להסתמך על המלצות של אתרים אמינים כדי לקטלג את האתר שלכם!
כך למשל, אם אתרים שנחשבים לחזקים ואמינים כוללים קישורים המפנים אל האתר שלכם, זה יביא לשיפור תוצאות דירוג בגוגל.

חוזק האתר

המטרה שלנו היא לקבל קישורים מאתרים "חזקים", וכדי לקבוע את רמת החוזק של האתר – ניתן לעשות שימוש בכלים שונים דוגמת Semrush או Ahrefs.
אתר חזק מתאפיין בתנועה רבה, ובקישורים רבים שמפנים אליו גם כן.

רלוונטיות הקישור

בואו נחשוב לרגע על סיטואציה שבה אנו צריכים לרכוש מחשב, ומחפשים מישהו שימליץ לנו על מחשב טוב.
האם נבקש המלצה מחבר שהוא איש מחשבים, או מחבר שהוא מציל בחוף הים?
התשובה היא ברורה מאליה, וסיטואציה זו ממחישה עבורנו את מדד ה"רלוונטיות".
הקישורים הטובים ביותר לאתר שלנו הם אלו המגיעים מאתרים אחרים באותו התחום, כיוון שכך גוגל יודע שניתן לסמוך על התוכן באתר שלנו ושהוא "רלוונטי".

תפקיד הקישורים בעולם האינטרנט

מאז תחילתה של מהפכת האינטרנט, התרחשו שינויים רבים בעולם זה.
חלק מהשינויים התרחשו בהדרגה, עד כדי כך שלא שמנו לב שכיום הם חלק בלתי נפרד מחיינו.
כשאנו גולשים באינטרנט, אנו כבר מבינים בצורה אוטומטית שאותו טקסט כחול מודגש יוביל אותנו למקום אחר אם נלחץ עליו.
הקישורים מאפשרים לנו חוויית גלישה טובה ונוחה יותר, מאפשרים הנגשה של התוכן לגולש, ובנוסף יש להם תפקיד חשוב ביצירת "סמכות".

סמכות אתר

אתר סמכותי הוא אתר המשדר אמינות, וכזה שאנו יודעים שאנו יכולים לסמוך על התוכן המוצג בו.
כאשר אנו קוראים תוכן באתר, ומוצאים בו הפניות לערכים בוויקיפדיה, מחקרים מדעיים, או עמוד "אודות" המספר על בעל המקצוע – הדבר עוזר ביצירת מה שמכונה "סמכות אתר".
כשאנו מעוניינים ליצור פרופיל קישורים לאתר שלנו, אנו רוצים ליצור פרופיל טבעי ככל האפשר, ולמדד הסמכות יש תפקיד חשוב כאן.
זה נכון שחשוב לקבל קישורים מאתרים סמכותיים בתחום שלנו, אך יחד עם זאת – אנו צריכים לחשוב כמו שגוגל "חושב".
המערכת של גוגל מבינה, שאין זה סביר שאתר שרק עלה לאוויר יקבל קישורים מאתרים חזקים בלבד, ולכן עלינו לבנות פרופיל קישורים מאתרים מגוונים, חלקם סמכותיים יותר וחלקם פחות.

סוגי קישורים בעולם ה- SEO

יש סוגים שונים של קישורים כשאנו מדברים על קידום אורגני, ובחלוקה גסה ניתן לחלק אותם לקישורי Follow וקישורי Nofollow.
בפסקה הבאה נסביר על שני הסוגים העיקריים של הקישורים, וגם על תתי סוגים נוספים:

קישורי Follow
כאן אנו מדברים על הקישורים הרגילים, ואלו שלא נעשתה בהם שום מניפולציה מיוחדת.
על פניו, קישורים אלו מיוצרים באופן טבעי בעולם האינטרנט, בעת שמנהלי תוכן באתר מסוים מעוניינים לאפשר לגולש לעבור לקרוא בהרחבה על מושג או נושא מסוים.
גוגל משתמש בהיררכיית הקישורים הזו בצורה שאינה ברורה לנו לחלוטין, אך רוב מקדמי האתרים סבורים שמיקום הקישור בטקסט קשור לכמות ה"כוח" שהוא מעביר לאתר שאילו הוא מפנה.

קישורי Nofollow
קישורי Nofollow הם קישורים המוטמעים באתר מסוים, אך הבעלים של האתר הגדיר שאין לשייך את האתר המקושר לאתר שלו.
אתם שואלים מתי משתמשים בקישורים שכאלו? ובכן, ברוב המקרים מדובר במצבים שבהם אין לנו שליטה על איכות התוכן באתר המקושר.
בתוך קישורי ה- Nofollow ניתן למנות שני תתי סוגים:

קישורי UGC
זוהי הגדרה שבאמצעותה אנו יכולים לאותת למנוע החיפוש של גוגל, שהקישור המסוים הזה נמצא במסגרת תוכן שנוצר ע"י משתמשים באתר.
סוג כזה של קישור יהיה נפוץ בפורומים, או בעמודים המיועדים לתגובות גולשים.

קישורי Sponsored
זהו תת הסוג השני של קישורי ה- Nofollow, וכפי שמרמז השם – קישור זה מאותת למנוע החיפוש שמדובר בקישור ממומן למטרה פרסומית.
בעלי אתרים המעוניינים ליצור תנועה אל האתר שלהם, נוהגים לרכוש באנרים או קישורים קנויים לשם כך.

קידום אתר באמצעות קישורים

לאחר שהבנו את חשיבותם של הקישורים בקידום האורגני של האתר שלנו, הגיע הזמן לשאלת מיליון הדולר: איך עושים את זה?
קניית קישורים
זוהי הדרך המוכרת והפשוטה ביותר להשגת קישורים, והיא מתבססת על רכישת קישורים מאתרים סמכותיים ובעלי "טראפיק" גבוה.
לרוב מדובר כאן על אתרי תמיכה ומגזינים שונים, המייעדים חלקים מסוימים באתר בדיוק למטרה זו.
אם נשתמש בכמה מושגים שכבר למדנו במאמר זה, אנו מקבלים קישורים איכותיים מאתרים סמכותיים וחזקים.
חשוב לשים לב שהשוק מוצף בנותני שירות מכל הסוגים, ולא כולם "מספקים את הסחורה".
אם החלטנו לקנות קישורים, חשוב לשים לב שהם אכן נמצאים באתרים איכותיים, סמכותיים וחזקים.

החלפת קישורים
החלפת קישורים היא מעין עסקה, שבמסגרתה אתם מוציאים קישור מהאתר שלכם אל אתר שני, ומקבלים הפניית קישור מאתר שלישי.
אנו מדברים כאן על מעין עסקת "ברטר" של קישורים אינטרנטיים, ובאופן זה ביכולתנו להשיג קישורים חינמיים ורלוונטיים לנישה שלנו.
לשיטה זו יש יתרון משמעותי, והוא שהיא מאפשרת לנו לקבל קישורים מאתרים שרלוונטיים מאוד לתחום העיסוק שלנו.
יחד עם זאת, השיטה דורשת לעתים גם דיונים ומו"מ לגבי מספר המילים במאמר, הכללת שם המותג, פסקה להוצאת הקישור, נושא המאמר ועוד.

החלפת קישורים הדדית
שיטה זו דומה לשיטה הקודמת, רק שכאן אנו מוציאים קישור לאתר שעושה את אותו הדבר עבורנו, ללא מעורבות של אתר שלישי.
גוגל מציינת שהיא אינה מאפשרת החלפה הדדית של קישורים בהיקף גדול, אך לא מגדירה מהו "היקף גדול" מבחינתה.
לכן, ניתן להשתמש בשיטה הזו, אך לא מומלץ לעשות זאת באופן שיטתי.

שימוש באינדקסים
אתרי אינדקס מחולקים לאינדקסים כלליים ואינדקסים נישתיים.
אתרי אינדקס כלליים הם אתרים המכילים קישורים להרבה מאוד אתרים בנושאים שונים, ולכן באופן טבעי – הקישורים היוצאים מהם הם פחות איכותיים.
לעומתם, אינדקסים נישתיים עשויים לקדם את האתר שלנו בצורה משמעותית, ויש הסבורים שזהו אחד הפקטורים שנלקחים בחשבון ע"י גוגל לשם דירוג האתר שלנו.
הקמת אתרי תמיכה
אם עד עכשיו דיברנו על שתילת קישורים באתרים חיצוניים, הלא שכאן אנו מדברים על בניית האתרים הללו בעצמנו.
בעל אתר שרוצה לייצר שיפור תוצאות דירוג בגוגל, יכול להקים אתר נוסף, להשקיע בו, ולהפוך אותו ללגיטימי ואיכותי במטרה לשתול בו קישורים לאתרים אחרים שבבעלותו.
בין השורות בוודאי הבנתם, ששיטה זו דורשת השקעה רבה באתר התמיכה, ולכן היא לא תמיד משתלמת.

ניצול קישורים שבורים
קישור שבור הוא קישור שאינו מפנה לשום מקום, ואנו חווים זאת בצורת דף 404 המוכר.
במצב זה, באפשרותנו לפנות אל בעל האתר, ולהציע לו תוכן חלופי שנמצא באתר שלנו ויכול לעניין אותו.
האינטרס של בעל האתר הוא, שהגולשים באתר שלו לא ייתקלו ב"מבוי סתום", ויגיעו לתוכן כלשהו במקום לדף 404 המעצבן.
אם הקישור השבור הוא חיצוני ולא פנימי, ניתן לבצע בירור ולבדוק אם שם המתחם פנוי.
במידה והוא אכן פנוי, ניתן לרכוש אותו וליהנות מכוח הקישור שיופנה אל האתר שאנו מעוניינים לקדם.

הצעת תוכן לבעל האתר
זוהי דרך מקובלת בעולם האינטרנט, שבה שני הצדדים מרוויחים.
בעל האתר מקבל תוכן חדש ואיכותי עבור האתר שלו, ואילו כותב התוכן נהנה מקישור המפנה אל האתר שאותו הוא מעוניין לקדם.

כמה טיפים לניהול הקישורים שלכם

לסיום אספנו עבורכם מספר טיפים, שיעזרו לכם לשמור על איכות הקישורים שלכם:

הקפידו על רלוונטיות
כפי שכבר צוין במאמר זה, הקפידו שהקישורים שלכם יביעו אמינות באמצעות האתר המפנה.
בחרו אתרים או מאמרים שעוסקים בתחום שלכם, כדי להוציא מהם קישורים אל האתר שלכם.

גוונו את הקישורים
זכרו שהעין של גוגל פקוחה, ומנוע החיפוש יודע להבחין בסיטואציות שאינן טבעיות.
דאגו שהקישורים שלכם יהיו בעלי סמכות מגוונת, כיוון שזה לא הגיוני שאתר חדש יחסית יקבל קישורים אך ורק מאתרים שהם מאוד סמכותיים וחזקים.

גוונו את האנקורים
"אנקור" הוא ביטוי המפתח שבו אנו יוצרים את הקישור, ועלינו לדאוג לא להשתמש באותם ביטויים כל הזמן.
שוב, גם כאן עלינו לשמור על מראה טבעי, ולכן כדאי להקפיד לגוון את האנקורים שלנו ככל האפשר.

התכחשו לקישורים מזיקים
ישנם כלים שונים, המאפשרים לנו לזהות קישורים מאתרים שלא אמורים להפנות אלינו.
לאחר שזיהינו אותם, עלינו להתכחש אליהם כדי למנוע ממנוע החיפוש של גוגל לנקוט צעדים מסוימים נגדנו.
תהליך ההתכחשות הוא מורכב, ומומלץ לבצע אותו בעזרת איש מקצוע מנוסה בתחום ה- SEO.

לסיכום, הקישורים השונים טומנים בחובם ערך רב מבחינת קידום האתר שלנו, במידה ונדע כיצד לעשות בהם שימוש נבון.
חשוב לדעת כיצד להתחמק מהמלכודות השונות בעולם ה-
SEO, ותמיד מומלץ להיעזר בבעל מקצוע מנוסה בתחום – כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר עבור הנכס הדיגיטלי שלנו!

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
SEO קידום אתרים אורגני

YeshnoSEO

שירותי קידום אתרים SEO | בניית אתרי תדמית | בניית אתרי חנות |פרסום בגוגל | PPC

קידום אתרים | בניית אתרים | Lior yeshno |ליאור ישנו

ליאור ישנו

מומחית קידום אתרים ובניית אתרים מותאמים לקידום SEO מוצלח, על פלטפורמת Wordpress. מאמינה בהגינות ושקיפות תוך מקצועיות ואיכות בלתי מתפשרת על מנת להגיע לתוצאות הגבוהות ביותר.

ישנו קידום מוצלח - Ⓒ 2020 - All Rights Are Reserved- yeshnoSEO

well-done

עשית זאת!!
טופס האפיון נשלח בהצלחה

ממש  עכשיו אנחנו מקבלים ומעבדים את כל הפרטים , ונעביר אלייך הצעת מחיר מותאמת לצרכים שלך בהתאם לטופס האפיון ששלחת !

*ההצעה תשלח בתוך 3 ימי עסקים.

לא מצאת את מה שחיפשת?

צור קשר ונשמח לעמוד לרשותך

Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות