ייעוץ קידום אתרים – ואיך לבחור יועץ קידום אתרים

ניווט (ממש) מהיר
תפקידו של יועץ קידום אתרים, לגרום לעסק שלך להימצא על ידי הלקוחות הפוטנציאליים שלך בחיפוש ברשת ולהמיר אותם. יועץ אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) הוא מישהו עם מיומנויות רבות בתעשיית השיווק הדיגיטלי, מומחה בלתי תלוי, שעל ידי יישום מספר אסטרטגיות SEO יגיע אל המטרה העיקרית - למשוך קהלים ממוקדים ממנועי החיפוש ולגרום להם להפוך ללקוחות. זהו תהליך שדורש הרבה תכנון, אסטרטגיה, יצירתיות וביצוע.
יועץ קידום אתרים - ייעוץ קידום אתרים SEO

להיות יועץ קידום אתרים זו עבודה שדורשת הרבה מיומנויות שונות. בניגוד לסוכנויות, יועצים בדרך כלל עובדים בעצמם ולכן צריכים להכיר את עולם השיווק הדיגיטלי ואסטרטגיות שונות ברמה גבוהה. ויכולים להתאים בצורה מושלמת לעסקים שלא מצליחים לקבל את הנוכחות שציפו לה במנועי החיפוש.

מחשבון ייעוץ SEO

גלו האם יש לכם צורך בשירותיו של יועץ קידום אתרים SEO

מהי האחריות של יועצי קידום אתרים, ומה כדאי לקחת בחשבון בבחירת מומחה קידום אתרים?

מטרותיו של יועץ קידום אתרים SEO

המלצות פרקטיות – חבל על בזבוז זמן ותקציב, על תוכן פצצה ועל אתר נהדר אם אף אחד לא ייראה אותו? יועץ SEO יספק המלצות פרטיות להגדלת מספר הגולשים באתר שיגיעו מחיפוש אורגני.

הבנת התחרות – יועץ קידום אתרים יעזור לך להישאר תחרותי, מאחר והוא יודע לצפות תהליכים ולהבין באמצעות מחקר מתחרים מה עושים המתחרים החזקים שלך בקידום אורגני ואיך ה SEO שלהם עובד – ולכן תמיד להיות צעד אחד לפניהם.

יכולת להתפרש על כמה שיותר שטחים בתוצאות החיפוש – תחשוב על גוגל כמגרש ענק, שבו אפשר לבנות מספר נכסים מוגבל. ככל שבבעלותך יותר נכסים, כך תרוויח יותר. בדיוק כמו SEO, ככל שבבעלותך יותר שטחים בעמודי תוצאות החיפוש SERP, כך יש לך יותר הזדמנויות להשיג יותר לקוחות משלמים – יועץ קידום אתרים חכם יודע לראות את המכלול הזה ובאמצעות שיטות שונות לעזור לך להתברג בכמה שיותר שטחים.

ייצוב ושימור המותג שלך – איך אומרים – "מחוץ לטווח הראייה, מחוץ לתודעה?" אם אינך מדורג בביטויים אופטימליים וחשובים, הלקוחות הפוטנציאליים שלך לא ייקחו אתכם כאופציה. אולי הם לא יודעים לקחת אותך בחשבון מכיוון שאין לגולש מושג שהוא יכול למצוא אותך, כי אתה פשוט לא שם כשהם מחפשים…

ממש כמו מגזין. לתמונת השער יש יותר נראות והיא רלוונטית יותר מתמונה נידחת בעמוד 98.

עזרה והכוונה בקבלת החלטות עסקיות – SEO וניתוח / אנליזת נתונים הולכים יחד תמיד. יועץ SEO יבדוק מה עובד ומה לא עובד כדי שיוכל לשנות את האסטרטגיות ולהמליץ לבעל העסק כיצד לשפר תהליכים / שירותים ומוצרים.

אצלי כל הלקוחות מקבלים דיווח חודשי בכל פרויקט ייעוץ לקידום אתרים. מכיוון שאני צריכה להציג ללקוח את הערך של הקידום שביצענו, ומה אני חושבת שצריך לבצע בהמשך בהתאם לדאטא (הנתונים).

מה תפקידו של יועץ קידום אתרים?

קידום אורגני בגוגל, כלומר, אופטימיזציה למנועי חיפוש דורשת ידע, ניסיון ובדיקות מתמשכות, איך אפשר למצוא יועץ קידום אתרים מעולה? לא משנה מהו תיאור התפקיד, יועצי קידום אתרים חייבים לדעת לבצע את הדברים הבאים:

אצבע על הדופק – תמיד להיות מעודכנים בעולם ה-SEO והשיווק הדיגיטלי המתפתח. יועץ מומחה SEO יתעדכן במחקרים, בעדכוני גוגל וילמד , תמיד ילמד מה מתחדש בתעשייה.
כל הזמן יש עדכונים חדשים מגוגל ואני צריכה לשקול כיצד הם ישפיעו על הלקוחות שלי ועל הקידום שלהם.

בחירת ביטויים נכונה ללקוח – יועצי קידום אתרים יודעים איך לערוך מחקר מילות מפתח. זהו הבייסיק לכל פרויקט קידום ושיווק תוכן. בחירת מילות המפתח הנכונות היא ההבדל בין להימצא במנועי חיפוש לבין לא להימצא.

לכל יועץ יש גישה שונה לביצוע מחקר מילות מפתח. מה שחשוב כאן הוא שתעבוד עם יועץ קידום אתרים שיש לו גישה מוצקה ויכול להסביר כמו שצריך למה הוא בחר בביטויים שנבחרו.

אופטימיזציה לתוכן האתר (On-page seo). אחרי מחקר המילים צריך עדכן את התוכן באתר במקומות המתאימים.

כבר מזמן עברנו את שלב ה"לדחוף את הביטוי" בכל מקום אפשרי.

יועץ SEO טוב יידע להמליץ על הטמעת סוגים שונים של תוכן (תמונות, וידאו, קבצי קול, טבלאות ועוד..) תוך מיטובם עבור מילת המפתח במקומות אסטרטגיים. בנוסף יועץ קידום אתרים יידע להמליץ ולבצע תיקוני תשתית להיררכיית כותרות, סקשנים וסכמות מתאימות לאופטימיזציה מלאה עבור הביטוי.
דבר נוסף שאני אוהבת לעשות הוא שילוב NLP במאמרים.

אופטימיזציה טכנית -מציאת כל הבעיות והשגיאות הטכניות. יועץ SEO צריך לדעת כיצד לבצע ביקורת SEO טכני ולעבוד בשת"פ המפתחים האחראים על האתר.

SEO טכני הוא היבט חשוב ביותר בקידום אתרים. אפשר לייצר את התוכן הטוב בעולם, אבל מה נעשה עם כל הטוב הזה אם הזחלנים החמודים של מנועי החיפוש לא יכולים לזחול אליו מסיבות טכניות.

ניתוח אנליזת נתונים – תהליך קידום אתרים זה לא "שגר ושכח" – תמיד צריך לבדוק מה עובד מה פחות, הבאנו תנועה מספיקה / לא הבאנו תנועה מספיקה – איך מתנהגת התנועה שהבאנו האם היא בכלל שווה את המאמץ או שאולי כדאי לשנות אסטרטגיה?

אני יכולה לדבר על זה שעות ולהביא אינספור דוגמאות מכל השעות המרובות שישבתי על ניתוחים ואנליזות . אסכם זאת כך, יועץ קידום אתרים שלא יודע / לא משקיע מספיק זמן בניתוח הנתונים עושה טעות חמורה שתעלה ללקוח שלו, בהרבה מהמקרים, הרבה כסף.

לפעמים, ההמלצות שלי לאסטרטגיית SEO התבררו כפחות טובות, אבל גם ידעתי מייד לתקן בזכות בדיקות וניתוחים שוטפים (מה לעשות אני עדיין לא עובדת בגוגל) .

וודאו שאתם עובדים עם יועץ SEO שיודע להסתכל על פלטפורמות כמו גוגל אנליטיקס, להציג את נתוני ניתוח האינטרנט, ולספק פרקטיקה בכל שלב ושלב כדי לעזור להגדיל את התנועה לאתר ולשפר את יחס ההמרה.
על מנת לזהות מה עובד ומה לא יש לבצע בדיקה, שמשתנה מאתר לאתר ומעסק לעסק.

מה המיומנויות הנדרשות ליועץ קידום אתרים?

יועצי SEO מתחקים לסוגים שונים, חלק מתמתחים בכמה סוגי קידום חלקם רק בחלק. וזה סבבה!
יש כל כך הרבה פינות לכסות בתעשיית ה SEO וזה באמת אף פעם לא נגמר.

אבל המיומנויות החשובות והבסיסיות של כל יועץ קידום אתרים צריכות להיות:

  • ניסיון-  ככל שיועץ קידום אתרים יותר זמן בתחום, ככל הנראה שיש לו הרבה מידע, ידע, שגיאות והצלחות שהם יכולים להביא לידי ביטוי בכל פרויקט ופרויקט.
  • תוצאות מוכחות- בקשו הפניות מלקוחות.
  • ראייה אסטרטגית רחבה. תהליכי קידום אתרים הם פרויקטים לטווח ארוך. יועץ קידום אתרים צריך לראות את התמונה הגדולה בעת מתן המלצות לפרויקט קידום ולדעת להסביר את הערך של המלצותיו לכל אחד ואחת .
  • אסטרטגיות בתפירה אישית. אין תוכנית אחת המתאימה לכולם. העסק שלך ייחודי וצריך התייחסות ובניית אסטרטגיה מותאמת באופן אישי כדי לייצר שיפור במיקומים ובטראפיק לאתר.
    זה שונה מתבניות וצ'ק ליסטים שכל מקדם אתרים מתחיל עובד לפיהם, שזה בסדר גמור, ולעתים זה מספיק, אך לפעמים לא.

 

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!

 

סימנים שאתם צריכים יועץ קידום אתרים SEO

התנועה באתר שלך היא דלה וגרף התנועה לאתר וכמות החשיפות שטוח כבר תקופה ארוכה
תנועה ממנועי חיפוש היא האינדיקטור הבסיסי ביותר לשאלה האם אסטרטגיית SEO עובדת או לא. אם התנועה שלך לא גדלה עם הזמן (או שהיא יורדת), אז כדאי להתייעץ עם יועץ קידום אתרים לבדוק את טיב האסטרטגיה הקיימת ומצב האתר.

האתר קיבל ענישה מגוגל
האם הדירוג שלך ירד לאחר עדכון Google? סביר להניח שגוגל הענישה אותך. לצערנו, זה קורה וקשה להתגבר על עונשים של גוגל ללא עזרתו של איש מקצוע, וקיים סיכון שאתה יכול לגרום נזק רב עוד יותר בניסיון לתקן את השגיאות בעצמך.

צוות ה SEO IN HOUSE לא מספק תוצאות
חלק מהעסקים מנסים לבנות צוות SEO משלהם או לשכור מנהל שיווק עם ניסיון במספר תחומים של שיווק דיגיטלי. למרבה הצער, זה לא תמיד מסתדר.

יועצי קידום אתרים לעומת סוכנויות קידום אתרים

יועצי SEO הם לא אנשי המקצוע היחידים שאתה יכול לשכור כדי לשפר את הדירוג של האתר. ניתן לעבוד עם סוכנות SEO.

אמנם יש קווי דמיון בשירותים שגם יועץ SEO וגם סוכנות SEO יכולים להציע ללקוחות, אבל יש גם הבדלים די גדולים בין השניים.

יועצי SEO לרוב יעבדו איתך בשת"פ ויעבירו דרישות שיפור למפתחי האתר, סוכנויות SEO לא בטוח שיעשו זאת. אם אתה בוחר לעבוד עם יועץ SEO, אז אתה כנראה מחפש שירות אישי, אחד על אחד.

סוכנויות עולות יותר
סוכנויות בדרך כלל יגבו יותר עבור זמנן מאשר יועצי SEO. זה בגלל שיש להם צוות לשלם לו והוצאות לכסות, בעוד שיועצי SEO בדרך כלל עובדים מהבית.

בסופו של יום, אם תבחר יועץ SEO טוב או סוכנות SEO, עדיין תקבל עצות מצוינות. רוב היועצים והסוכנויות מסורים למלאכתם, הולכים לכנסים הנכונים ובודקים טקטיקות חדשניות.

שאלות נפוצות
יועץ SEO הוא איש מקצוע עצמאי שעוזר לעסקים להיות מדורגים טוב יותר במנועי החיפוש – ולשפר את איכות התנועה האורגנית.
יועץ SEO מספק מגוון שירותים לשיפור דירוג החיפוש של גוגל. זה כולל ביקורת SEO, SEO בדף וקידום אתרים מחוץ לדף.
אהבתם? מעולה!
רוצים לקבל ממני עוד תכנים, פינוקים והטבות?
בכיף!
ואם יש לכם שנייה,
שתפו ת'חבר'ה

תפריט נגישות

לבדיקת האתר שלכם 
בחינם!